کد خبر : 1790209 | 14 آبان 1400 ساعت 21:36 | 46.6K بازدید | 13 دیدگاه

از دست مهاجمان تیم عصبانی هستم

تارتار: رنگ چشم های پروین در دربی عوض می شد

سرمربی تیم ذوب آهن معتقد است که دربی اصفهان، حساسیت کمتری نسبت به دربی تهران دارد و به همین خاطر کیفیت بیشتری دارد.

تارتار: رنگ چشم های پروین در دربی عوض می شد

به گزارش ورزش سه، تیم ذوب آهن در هفته چهارم دست به کار بزرگی زد و موفق شد همشهری خود سپاهان را با یک گل شکست دهد؛ صحبت های مهدی تارتار، سرمربی تیم ذوب آهن در نشست خبری پس از این بازی را در ادامه می خوانید:

 

باید عمل جراحی انجام دهم
ابتدا به خاطر اینکه نشسته تیمم را از کنار زمین کوچ کردم از بینندگان تلویزیونی عذرخواهی می کنم. حالت خوبی ندارد که مربی این گونه تیمش را هدایت کند ولی دیسک کمرم عود کرده و فردا باید عمل جراحی انجام دهم. هر دو تیم بازی خوبی انجام دادند و سپاهان در نیمه اول تیم برتر میدان بود. این تیم یک پنالتی هم به دست آورد ولی دروازه بان ما را در بازی نگه داشت. 

 

اصفهان باید به این دو تیم خوب افتخار کند
در نیمه دوم تغییرات خوبی داشتیم و به گل رسیدیم. اگر بعد از 10 نفره شدن سپاهان احساسی بازی نمی کردیم می توانستیم گل های بیشتری بزنیم. اگر در نیمه اول سپاهان به گل می رسید، شرایط فرق می کرد و باید واقع بین باشیم. برخلاف بازی با استقلال، در بازی امروز حوادث فوتبالی به نفع ما بود و سه امتیاز شیرین را کسب کردیم. ذوب آهن بعد از مدت ها توانست سپاهان را که تیمی قدرتمند است، شکست دهد. شهر اصفهان باید به این دو تیم خوب افتخار کند.

 

احتمالا فقط سه روز کنار تیم نباشم
تارتار در مورد اینکه چه مدت از همراهی تیمش به دلیل عمل جراحی دور خواهد بود گفت: امروز علم پیشرفت کرده و احتمالا فقط سه روز کنار تیم نباشم. سه روز اول ریکاوری می کنم و سپس به تیم اضافه می شوم. ضمن اینکه سرپا هستم و بستری نخواهم شد.

 

از دست مهاجمان تیم عصبانی هستم
تیم ما ایرادهایی هم داشت که دیدیم. در طول هفته روی کارهای تاکتیکی سپاهان تمرین کرده بودیم و با تعویض هایی که در نیمه دوم کردیم توانستیم در فاز دفاع به حمله قوی تر عمل کرده و ضدحملات سریعی را انجام دهیم. موقعیت هایی داشتیم که به دلیل دقت کم در ضربات آخر از دست شان دادیم؛ به همین دلیل از دست مهاجمان تیم عصبانی هستم و بعضی از تعویض هایمان هم به این دلیل بود. مقابل تیمی مثل سپاهان نباید موقعیت های گل را به راحتی از دست بدهیم چون اگر یک گل دریافت می کردیم، هر چه زحمت کشیده بودیم از بین می رفت.

 

رنگ چشمان پروین در دربی عوض می شد
تارتار در مورد تفاوت دربی اصفهان و با دربی تهران تاکید کرد: من در دوران بازی ام هم تجربه دربی اصفهان را داشتم و زمانی که بازیکن سپاهان بودم یک پنالتی از دست دادم و بازی را به ذوب آهن باختیم. آن زمان به خاطر شکست به ذوب آهن ناراحت بودم و الان به عنوان مربی ذوب آهن از برد این تیم خوشحالم چون در هر تیمی که هستیم باید به آن تعصب داشته باشیم. حساسیت دربی اصفهان نسبت به دربی تهران کمتر است و بازیکنان با ریسک بیشتر و شرایط بهتری بازی می کنند. در دربی تهران حتی رنگ چشم علی پروین پیش از بازی فرق می کرد و رنگ چشمش خون می شد! این همه حساسیت بالا اشتباه است. دربی اصفهان حساسیت کمتری دارد و این باعث می شود کیفیت کار بالا برود و تیم ها بهتر بازی کنند.

 

نباید اشتباهات نیمه اول پنهان بماند
90 درصد تیم ما تغییر کرده و برای هماهنگی نیاز به زمان داریم. خدا تا این لحظه خیلی به ما عنایت داشته و توانسته ایم این امتیازات را کسب کنیم. نباید اشتباهات نیمه اول پنهان بماند، تیم ما خیلی کار دارد و باید موشکفانه اشتباهات ما بررسی شود. باید با بازیکنانی که اشتباه کردند از نظر فنی برخورد شود و حتی آنها را جریمه کنیم. البته پاداش هم به جای خود داریم. باید زوج سازی و مثلث سازی را در تیم انجام دهیم تا بازیکنان با کارایی بیشتری در کنار هم بازی کنند. از مدیران باشگاه و به ویژه بازیکنان که کار اصلی را در زمین انجام می دهند تشکر می کنم.

 

کار سختی پیش رویمان است
شاید از نظر ظاهری جوان باشم ولی 13-14 سال است که در لیگ برتر مربیگری می کنم. ذوب آهن دو سال بود که نتایج خوبی نگرفته بود و نیاز به تغییرات اساسی داشت. بایستی ذهنیت بازیکنان را تغییر می دادم. کار سختی پیش رویمان است و هواداران ذوب آهن باید صبور باشند. این برد را هم به هواداران اصیل این تیم تبریک می گویم.

دیدگاه‌ها