کد خبر : 1790717 | 16 آبان 1400 ساعت 19:58 | 15.3K بازدید | 9 دیدگاه

اولین بازی آسیایی و بردی تاریخی؛

شهرداری سیرجان 2 بنیادکار 1؛ شروع طوفانی دختران ایران

تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان در اولین بازی خود در جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا به برتری دو گله دست پیدا کرد.

به گزارش "ورزش سه" در آغاز دومین دوره رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا، تیم‌های شهرداری سیرجان و بنیادکار تاشکند از ساعت 17:30 به وقت تهران در ورزشگاه عقبه اردن به مصاف یکدیگر رفتند؛ تیم‌هایی که در رقابت‌های لیگ داخلی ایران و ازبکستان فصل گذشته موفق شده بودند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

 

این دو تیم به همراه تیم‌های گوکولام کرالا هند و امان کلاب اردن چهار تیم برگزارکننده تورنمنت آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا هستند؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا با برگزاری این تورنمنت آزمایشی به دنبال نهایی‌کردن برگزاری این رقابت‌ها در عرصه فوتبال زنان با حضور تیم‌های برتر قاره در منطقه غرب و شرق آسیاست.

 

 

 

1662170

 

 

ترکیب تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان:

عارفه سید کاظمی، ملیکا متولی، حدیث بساط شیر، فاطمه امینه برازجانی، زینب عباسپور، سهیلا نظام آبادی (کاپیتان)، رقیه جلال نسب، فاطمه مخدومی (از دقیقه 57: مریم سلیمان‌پور)، زهرا علیزاده (از دقیقه 90+1: هستی فروزنده) ، افسانه چترنور (از دقیقه 90+6: فهیمه ارزانی) و شبنم بهشت

سرمربی: مریم جهان نجاتی

 

در نیمه اول، سبزپوشان نماینده فوتبال زنان ایران بازی را بهتر آغاز کردند و خیلی زود روی غفلت مدافعان بنیادکار و پاس به بیرون زیبا از زهرا علیزاده، رقیه جلال نسب توانست با ضربه‌ای دقیق دروازه حریف ازبکستانی را باز کند تا در دقیقه 5 شهرداری سیرجان به گل اول برسد.

 

 

 

1662168

 

 

بعد از گل، شاگردان جهان‌نجاتی عقب نشستند و توپ و میدان در اختیار بنیادکار قرار گرفت اما آن‌ها نتوانستند از فرصت‌های ایجاد شده استفاده کنند و عارفه سید کاظمی در درون دروازه شهرداری سیرجان به خوبی توانست در مقابل حملات ازبک‌ها ایستادگی کند.

 

در دقیقه 43، روی توپ‌ربایی عالی فاطمه مخدومی مدافع بنیادکار مجبور به خطا روی او شد که داور استرالیایی مسابقه کارت زرد به مدافع ازبک داد؛ در ادامه اما داور به سراغ VAR رفت تا شاید نظرش برای رنگ کارت تغییر کند اما این اتفاق رخ نداد. استفاده از تکنولوژی داور ویدئویی از نکات جالب‌توجه نیمه اول بود.

 

در نیمه دوم، ازبک‌ها نمایش خشنی را از خود داشتند و این مسئله باعث شد تا مصدومیت‌های پی در پی برای بازیکنان سیرجانی ایجاد شود؛ با این‌حال اما شاگردان جهان‌نجاتی به خوبی توانستند از اندوخته یک گله خود دفاع کنند و روی یک ضد حمله تماشایی، زهرا علیزاده توانست بازی خوب خود را تکمیل کند و با یک ضربه چیپ عالی گل دوم را برای شهرداری سیرجان در دقیقه 69 به ثمر رساند.

 

 

 

1662169

 

 

بعد از این گل، فشار بازیکنان بنیادکار بیشتر شد تا این‌که در دقیقه 75، کاراچیک مهاجم ازبک‌ها با خطای دروازه‌بان شهرداری سیرجان روی زمین افتاد و داور اعلام پنالتی کرد؛ پنالتی که به گل تبدیل شد تا اختلاف به حداقل برسد.

 

دقایق پایانی مسابقه به خوبی از سوی شاگردان جهان‌نجاتی مدیریت شد تا آن‌ها به اولین پیروزی خود در رقابت آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا دست پیدا کنند؛ نکته جالب این‌که داور مسابقه به علت وقفه‌های پرشمار در جریان بازی، 8 دقیقه وقت اضافی برای نیمه دوم اعلام کرد!

 

گفتنی است که تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان پس از پیروزی مقابل بنیادکار ازبکستان، در دومین مسابقه خود چهارشنبه 19 آبان‌ماه به مصاف تیم گوکولام کرالا هند خواهد رفت.

دیدگاه‌ها