کد خبر : 1791111 | 18 آبان 1400 ساعت 18:03 | 12.1K بازدید | 9 دیدگاه

جمعه سرنوشت‌ساز در انتظار سایپا - ذوب‌آهن

در شرایطی که لیگ برتر و لیگ آزادگان ایران استارت خورده، اکنون CAS قرار است روز جمعه رای نهایی خود را در خصوص شکایت باشگاه سایپا را اعلام کند.

به گزارش "ورزش سه"، جلسه آنلاین دادگاه CAS برای رسیدگی به پرونده دیدار پیکان - سایپا با حضور نمایندگان دو باشگاه و نماینده فدراسیون فوتبال روز جمعه برگزار خواهد شد.

 

فصل گذشته دیدار دو تیم سایپا و پیکان در هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی برگزار شد که نارنجی پوشان در کورس بقا در لیگ بودند و به سه امتیاز این بازی نیاز داشتند ولی نتیجه را دو بر یک واگذار کردند. 

 

بعد از پایان بازی مشخص شد تیم پیکان ۶ تعویض در این دیدار انجام داده و یک تعویض اضافی داشته و این موضوع جنجال زیادی بپا کرد و اظهار نظرهای مختلفی در موردش شد و پرونده آن به کمیته انضباطی و سپس به استیناف رفت.

 

 

 

1662755

 

 

قوانین انضباطی در این خصوص ساکت بود و از همین رو بحث‌های زیادی در این مورد شکل گرفت. کمیته انضباطی چند روز بعد از این دیدار حکم را به سود سایپا داد و نتیجه بازی را ۳ بر صفر به سود این این اعلام کرد. این حکم علاوه بر پیکان با اعتراض نساجی و ذوب آهن که در کنار سایپا در جنگ برای ماندن در لیگ بودند هم همراه شد.

 

پرونده به کمیته استیناف رفت و این کمیته، رای قبلی را باطل کرد و سه امتیازی که از سوی کمیته انضباطی به سایپا داده شده بود از این تیم گرفته شد.

 

باشگاه سایپا پس از حکم استیناف پرونده را به دادگاه CAS ارجاع داد و امید زیادی داشت تا در این پرونده پیروز شود.

 

لیگ بیستم به پایان رسید و سایپا پایین‌تر از ذوب آهن به لیگ یک سقوط کرد و سبزپوشان اصفهانی آخرین تیمی بودند که در لیگ ماندنی شدند.

 

با وجود اینکه فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول چند هفته‌ای است شروع شده و ذوب آهن و سایپا در دو سطح متفاوت بازی‌هایشان را شروع کردند ولی نارنجی پوشان همچنان پیگیر پرونده جنجالی هستند و امید دارند با سه هیچ شدن بازی مقابل پیکان و واریز شدن سه امتیاز به حساب آنها، به لیگ برتر بازگردند و ذوب آهن به جای آنها به دسته پایین تر سقوط کند. 

 

در همین راستا با خبر شدیم روز جمعه هفته جاری نشست نمایندگان فدراسیون فوتبال و دو باشگاه سایپا و پیکان با قاضیان دادگاه CAS به صورت آنلاین برگزار خواهد شد تا مسئولان CAS با شنیدن صحبت‌های طرفین ماجرا بتوانند در خصوص این پرونده تصمیم گیری کنند.

 

مهرداد سراجی، مدیرعامل سایپا در مقاطع مختلف بارها با قطعیت از پیروزی در این پرونده در دادگاه CAS صحبت کرده و اطمینان دارد تیمش با این حکم دوباره لیگ برتری خواهد شد.

 

باید دید در نهایت دادگاه حکمیت ورزش که آخرین مرجع رسیدگی به پرونده‌های این چنینی است، پرونده دیدار جنجالی را با چه حکمی مختومه می‌کند.

دیدگاه‌ها