کد خبر : 1791250 | 19 آبان 1400 ساعت 12:33 | 27.5K بازدید | 7 دیدگاه

داوری؛ گلر فیکس ایران مقابل لبنان!(عکس)

پس از مصاحبه جنجالی مهدی رحمتی، این دنیل داوری بود که در دیدار بعدی تیم ملی به ترکیب اصلی رسید.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در مسیر جام جهانی 2014 برزیل، پس از شروع مسابقات با شکست مقابل لبنان و در ادامه باخت به ازبکستان، در شرایطی بسیار بحرانی قرار گرفته بود و مصاحبه جنجالی مهدی رحمتی که شاید از پایان کار کی‌روش در تیم ملی مطمئن بود، سبب شد تا این سرمربی پرتغالی یکی از تصمیم‌های بازگشت‌ناپذیرش را بگیرد و مهدی رحمتی برای همیشه از اردوی تیم ملی ایران کنار گذاشته شد.


تیم ملی اما در شرایط بدی قرار داشت و اگر به جام جهانی برزیل نمی‌رسیدیم، احتمالا رحمتی هم خیلی زود توسط سرمربی بعدی به تیم ملی بازمی‌گشت، اما یکی از تغییرات کی‌روش برای رساندن تیم به مسابقات 2014 استفاده از دانیل داوری بود که آن سال‌‍‎‌ها در فوتبال آلمان حضور داشت و دعوتش به اردوی تیم ملی با ناراحتی رحمتی هم همراه شده بود.


 با این حال کی‌روش پس از دعوت نکردن مهدی رحمتی، در دیدار برابر قطر از رحمان احمدی استفاده کرد که با پیروزی یک بر صفر ملی پوشان همراه شد، اما در مسابقه بعدی که در آزادی مقابل لبنان بود از دانیل داوری در ترکیب اصلی بهره برد و شاهد برتری 4 بر 1 تیم ملی بودیم. جالب اینکه در آخرین و حساس ترین مسابقه تیم ملی هم بار دیگر فرصت به رحمان رضایی داده شد و او هم با ارائه یکی از خیره کننده ترین نمایش های خود، نقش پررنگی در پیروزی یک بر صفر برابر کره جنوبی و صعود مستقیم تیم به جام جهانی داشت.

 


داستان گلرهای تیم ملی در دوران کی‌روش پرماجرا بود و این علیرضا حقیقی بود که توانست در سه مسابقه جام جهانی با توجه به تجربیات بین المللی‌اش به شماره یک تیم ملی برسد ولی در ادامه بیرانوند وارد شد و توانست علی‌رغم رقبای بسیار خوبی که داشت و دارد، همچنان نفر اول تیم ملی در این پست باشد.


دنیل داوری اما حالا در 33 سالگی مانند بسیاری از بازیکنان سر حال آن دوره، سال‎‌های پایانی فوتبالش را سپری می‌کند؛ او که با درخشش در آرمینیا بیلفد و دویسبورگ به تیم ملی رسیده بود، حالا در رویت وایس اسن در لیگ دسته سوم حضور دارد و سال های پایانی دوران حرفه ای را پشت سر می گذارد.


حالا تیم پس از نزدیک به یک دهه اینبار با شرایط کاملا متفاوتی به لبنان رسیده و البته برخلاف آن دوره بازیکنان بسیار خوبی در دسترس اسکوچیچ سرمربی تیم ملی نیز قرار دارند که کار این مربی کروات را برای انتخاب ترکیب اصلی هم سخت می کند  و هم آسان و یکی از این انتخاب‌ها برای چارچوب دروازه است که سه گلر آماده یعنی بیرانوند، عابدزاده و نیازمند در دسترس او هستند.

 

1662996

دیدگاه‌ها