کد خبر : 1791356 | 19 آبان 1400 ساعت 19:37 | 24.4K بازدید | 9 دیدگاه

لطف بزرگ VAR به دختران فوتبال ایران؛

شهرداری سیرجان 1 گوکولام 0؛ 3 امتیاز شیرین و جنجالی

تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان در یک بازی جنجالی توانست دومین پیروزی خود را در جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا جشن بگیرد.

شهرداری سیرجان 1 گوکولام 0؛ 3 امتیاز شیرین و جنجالی

به گزارش "ورزش سه" پس از پیروزی روحیه‌بخش در نخستین تقابل آسیایی مقابل بنیادکار ازبکستان در آغاز دومین دوره رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا، تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان از ساعت 17:30 به وقت تهران مقابل گوکولام کرالا هند رفت؛ گوکولام قهرمان فصل گذشته لیگ هند است اما آن‌ها در بازی نخست خود مقابل امان کلاب اردن متحمل شکست شدند و برتری 1-0 خود در نیمه اول را از دست دادند و در نهایت با شکست 2-1 از میدان خارج شدند.

 

بعد از کسب سه امتیاز مقابل بنیادکار، کسب دومین پیروزی متوالی می‌توانست شاگردان مریم جهان‌نجاتی را در یکقدمی کسب عنوان قهرمانی قرار بدهد؛ جهان‌نجاتی با توجه به نمایش خوب شاگردانش در بازی اول، تصمیم گرفت تا به ترکیب برنده دست نزد و با همان نفرات تیمش را در مقابل حریف هندی به میدان فرستاد.

 

ترکیب تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان:

 

عارفه سید کاظمی، ملیکا متولی، حدیث بساط شیر، فاطمه امینه برازجانی، زینب عباسپور، سهیلا نظام آبادی (کاپیتان)، رقیه جلال نسب، فاطمه مخدومی (از دقیقه 85: فهیمه ارزانی)، زهرا علیزاده (از دقیقه 65: هستی فروزنده)، افسانه چترنور و شبنم بهشت

 

سرمربی: مریم جهان نجاتی

 

نیمه اول با پرسینگ شدید بازیکنان گوکولام آغاز شد و حریف هندی به خوبی با آنالیز بازی بازیکنان شهرداری سیرجان، از شروع مسابقه به دنبال رسیدن به گل بود؛ خط دفاعی شهرداری در 20 دقیقه ابتدایی توانست مقاومت خوبی از خود نشان بدهد و بعد از گذر از دقیقه 20، بازی رو به تعادل رفت و با جلوتر آمدن بازیکنان سیرجانی، شاگردان جهان‌نجاتی به دنبال خلق موقعیت روی دروازه گوکولام بودند.

 

اما هندی‌ها به خوبی در دفاع هوشمندانه حاضر شدند و در مجموعه نیمه اول، آن‌ها توانستند نمایش بهتری نسبت به تیم شهرداری سیرجان داشته باشند، با این‌حال اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و در پایان یک نیمه کم افت و خیز، دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

 

نیمه دوم متعادل آغاز شد تا اینکه روی یک ضدحمله، زهرا علیزاده در موقعیت تک به تک با گلر هندی‌ها قرار گرفت اما خروج خطرناک دروازه‌بان هند باعث مصدومیت برخورد استوک با سر علیزاده شد و مصدومیت شدیدی برای وینگر ایرانی به وجود آمد.

 

 

 

 

 

به سرعت با ورود کادرپزشکی، علیزاده به بیمارستان منتقل شد؛ داور مسابقه هم بعد از بازیینی صحنه از طریق VAR و بررسی طولانی‌مدت، با کارت زرد مدافع گوکولام را جریمه کرد و هم‌چنین دروازه‌بان هندی‌ها را هم از زمین بازی اخراج کرد.

 

بعد از 10 نفره شدن تیم هندی و وقفه‌ای حدوداً 10 دقیقه در جریان مسابقه، روی ضربه ایستگاهی به دست آمده افسانه چترنور توانست با ضربه‌ای تماشایی دروازه گوکولام را فرو بریزد و نتیجه 1-0 به سود شهرداری سیرجان شد. بعد از این گل، بازیکنان گوکولام کرالا تلاش زیادی برای جبران نتیجه داشتند اما شاگردان جهان‌نجاتی با استفاده از برتری نفری‌شان توانستند بازی را به خوبی مدیریت کنند و اجازه فرصت‌سازی روی دروازه شهرداری سیرجان را ندادند.

 

 

 

در دقیقه 85، بهترین فرصت گلزنی برای بازیکنان گوکولام روی یک کار تیمی به دست آمد که در موقعیتی تک به تک تیرک دروازه عارفه سیدکاظمی به لرزه در آمد و در ریباند به شکلی خطرناک دروازه شهرداری سیرجان تهدید شد و در نهایت مدافعان سیرجانی توپ را از خط دروازه دور کردند.

 

به دلیل وقفه‌های ایجاد شده در طول بازی در نیمه دوم به ویژه در صحنه اخراج دروازه‌بان هندی، داور مسابقه 6 دقیقه وقت اضافی اعلام کرد در این دقایق، بازیکنان گوکولام تلاش زیادی برای به ثمر رساندن گل تساوی داشتند اما نمایش تحسین‌برانگیز خط دفاعی شهرداری سیرجان و هم‌چنین مدیریت خوب بازی از سوی آن‌ها باعث شد تا توپی از خط دروازه نگذرد و شاگردان جهان‌نجاتی به دومین پیروزی خود در این رقابت‌ها دست پیدا کنند.

 

پیروزی که به کمک VAR و اخراج دروازه‌بان هندی‌ها و البته مصدومیت شدید زهرا علیزاده که در بازی قبلی ستاره شهرداری سیرجان بود و یک گل و یک پاس‌گل را به ثمر رساند به دست آمد.

 

با 3 امتیاز امشب، حالا شهرداری سیرجان با 6 امتیاز صدرنشین رقابت‌هاست و چشم‌انتظار تقابل بنیادکار و امان کلاب اردن؛ در صورت پیروزی اردنی‌ها در بازی امشب، مصاف روز پایانی میان شهرداری سیرجان و امان کلاب اردن که شنبه 22 آبان‌ماه برگزار خواهد شد، بسیار حساس و حیثیتی در راه معرفی تیم قهرمان خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها