کد خبر : 1791505 | 20 آبان 1400 ساعت 19:59 | 29.9K بازدید | 4 دیدگاه

احمد نوراللهی خیلی خوب بود؛

مهدوی: کلید پیروزی، آزادی امیری از دفاع بود

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید که عملکرد درخشان تیم ملی در بازیهای قبلی سبب شد تا لبنان بسته تر از همیشه بازی کند.

مهدوی: کلید پیروزی، آزادی امیری از دفاع بود

به گزارش ورزش سه، محمدرضا مهدوی درباره بازی تیم ملی ایران مقابل لبنان گفت: لبنان بسته بازی کرد و ما با خصوصیات فوتبالی که از خودمان سراغ داریم نتوانستیم آنطور که می‌خواهیم فوتبالمان را ارائه بدهیم و به نظر من خیلی باید بهتر از این بازی می‌کردیم و انقدر استرس به تیم وارد نمی‌شد و انقدر سخت این بازی را نمی‌بردیم. باید خیلی راحت‌ تر و آسان تر این بازی را می‌بردیم ولی توپ و فوتبال است و جذابیت فوتبال هم به همین است که تا دقیقه ۹۰ چیزی مشخص نیست. به لطف خدا و همت بچه ها بردیم و به آنها خسته نباشید می‌گویم.

 

مهدوی ضمن تاکید بر عملکرد خوب ایران اظهار داشت: ایران همیشه خوب بازی می‌کند اما توپ درون دروازه قرار نمی‌گیرد و شانس گل ما کمتر است. انتظارات از تیم ملی بالا رفته است. تیم ملی ایران باید با اقتدار به جام جهانی صعود کند و مقابل حریف هایی مثل لبنان و سوریه اجازه ندهد به دقیقه ۲۰ برسد. توقعات بالا رفته چون ما در چند سال گذشته تقریبا ابرقدرت آسیا بودیم و هستیم و حرف اول را در آسیا می‌زنیم و برای همین تیم ها مقابل ما بسته بازی می‌کنند.

 

او با انتقاد از تمرین تیم ملی روی چمن مصنوعی گفت: بعضی از بازیکنان از آمادگی بالا برخوردار نبودند و من فکر می‌کنم دلیل این مساله چمن مصنوعی بود که روی آن تمرین کرده بودند و چمن مصنوعی واقعا جان بازیکن را می‌گیرد اما در مجموع نتیجه دلچسب بود.

 

 

 

1663463

 

 

پیشکسوت فوتبال ایران خصوص گل لبنان به ایران توضیح داد: هیچوقت مقصری وجود ندارد؛ وقتی گل می‌زنیم ایران گل می‌زند و وقتی گل می‌خوریم ایران گل می‌خورد. اینکه مبتدی گل می‌خوردیم و خودمان را در نقطه قضاوت قرار می‌دهیم خوب نیست. در فوتبال یک نفر در وسط زمین سوت می‌زند و ما باید گوش به سوت باشیم. در بازی با ژاپن در جام ملت ها هم همین اتفاق افتاد. ما باید به سوت گوش بدهیم و قضاوت نکنیم، ما در نقطه قضاوت نیستیم و یک شخصی را بعنوان قاضی گذاشته‌اند و ایشان باید سوت بزند و ما بایستیم. تا زمانی که سوت ایشان را نشنیده‌ایم نباید بایستیم و این قانون دنیاست.

 

مهدوی در واکنش به انتخاب احمد نوراللهی بعنوان بهترین بازیکن زمین عنوان کرد: تصور ما این است که کسی که گل می‌زند یا گل را می‌گیرد بهترین بازیکن می‌شود اما درواقع کسی که بیشترین زحمت را می‌کشید بهترین بازیکن زمین است. اگر فوتبالی نگاه کنیم احمد نوراللهی خیلی خوب بود ولی همه خوب بودند و ایرادی در کار نبود‌ فقط بچه ها شادابی خودشان را نداشتند چون خستگی زمین چمن روی بازیکن تاثیر زیادی می‌گذارد وگرنه همه خوب بودند و حق احمد نوراللهی هم بود که بهترین بازیکن بشود و شد‌.

 

وی با اشاره به عملکرد وحید امیری ادامه داد: وحید امیری بی نظیر است. ما در جمعی با فوتبالیست ها بازی را نگاه می‌کردیم و گفتم تنها راه حل این فوتبال این است که وحید امیری را از دفاع چپ آزاد کنند که ما برنده بازی شویم و همین اتفاق هم افتاد. 

 

مهدوی در پایان درباره عدم حضور مهدی طارمی در این بازی گفت: وقتی مهدی طارمی در زمین نباشد از لحاظ انگیزشی و ترس تیم مقابل ما عقب می‌افتیم. مهدی طارمی یک مار زهردار برای تیم حریف و یک نیروی مضاعف برای بازیکنان ایران است‌ و یکی از کسانی است که کاندیدای بهترین بازیکن شده و کسی که از این مرحله از زندگی اش این مسائل را لمس می‌کند خیلی کمک حال تیم ملی است و نبودش کاملا محسوس بود و امیدوارم با درایت مدیران و بزرگان مهدی سریع به تیم ملی بازگردد.

دیدگاه‌ها