کد خبر : 1792209 | 24 آبان 1400 ساعت 17:06 | 21.4K بازدید | 10 دیدگاه

صیادمنش- قایدی؛ از کرانچار تا اسکوچیچ (عکس)

دو مهاجم سابق استقلال که عضوی از تیم فوتبال المپیک ایران بودند، این روزها با سرنوشت متفاوتی به ماجراجویی خود در فوتبال ادامه می‌دهند.

 

به گزارش "ورزش سه"، آغاز داستان برای این دو بازیکن هم متفاوت بود؛ مهدی قایدی با درخشش در تیم دسته اولی ایران جوان بوشهر خودش را به اهالی فوتبال معرفی کرد و با قراردادی بلندمدت به استقلال پیوست و اللهیار هم با نمایش‌های خیره کننده در جام جهانی نوجوانان هند.


این دو در ادامه البته برای مدت کوتاهی در کنار هم در استقلال بازی کردند و در همان برهه نیز دو بازیکن کلیدی تیم فوتبال زیر 23 سال ایران در مسیر المپیک 2020 توکیو بودند که البته آن تیم پس از تغییرات متعدد نتوانست با موفقیت به ماموریت خود خاتمه دهد. صیادمنش و قایدی دو مهاجم مورد نظر کرانچار اولین مربی تیم امید ایران در مسیر توکیو بودند، اما در ادامه با تصمیماتی عجیب پس از صعود تیم به مرحله نهایی المپیک شاهد کنار گذاشته شدن کرانچار و انتخاب فرهاد مجیدی بودیم؛ انتخابی که خیلی زود او هم کنار گذاشته شد تا حمید استیلی که زمان زیادی هم برای پیاده کردن تفکراتش نداشت و چند سالی هم دور از فوتبال بود، هدایت تیم را برعهده بگیرد. البته تیم حمید استیلی با شکست چین 4 امتیازی شد ولی به دلیل تفاضل گل کمتر نتوانست به مرحله حذفی راه پیدا کند.


در آن دوره اللهیار صیادمنش از دوران آمادگی دور بود و مهدی قایدی علی رغم نمایش های خوبی که با استقلال در لیگ داشت، در تیم المپیک نتوانست همانقدر موثر باشد، اما حالا این دو بازیکن پس از پشت سر گذاشتن چند سال و کسب تجربه در میادین مختلف، از آمادگی بالایی برخوردارند.

 

1664711

 

1664703

 


قایدی برخلاف آن روزها که به دنبال تثبیت جایگاه خود در استقلال بود، حالا به ادعای مدیران باشگاه گران ترین فروش باشگاه لقب گرفته و پای ثابت اردوهای تیم ملی هم شده و در سوی دیگر اللهیار هم پس از نمایش های درخشان در اوکراین احتمالا فصل بعدی را در تیمی شناخته شده تر بازی خواهد کرد.


قایدی و اللهیار البته این روزها به واسطه عملکرد مهدی طارمی و سردار آزمون و سایر بازیکنان تیم ملی، کمتر فرصت بازی پیدا می‌کنند، اما با توجه به سن و سال و پتانسیلی که دارند، سرمایه‌ای ارزشمند برای آینده فوتبال ایران به شمار می‌روند.

 

 

1664706

 

1664705

دیدگاه‌ها