کد خبر : 1792524 | 26 آبان 1400 ساعت 09:34 | 18.5K بازدید | 27 دیدگاه

رها کردن بازی؛نقصی که باید برطرفش کرد

نیاز به یک جریمه سنگین برای منع از یک خطای تکراری

به نظر می رسد اتفاق بازی با ژاپن هنوز برای بازیکنان تیم ملی درس نشده است. اتفاقی که در آن یک لحظه بازیکنان تیم ملی به گمان آفساید توپ را رها کردند.

نیاز به یک جریمه سنگین برای منع از یک خطای تکراری

به گزارش "ورزش سه"، این داوری موجب شد که تیم ملی گل نخست در بازی با ژاپن و در ادامه گل های دوم و سوم را دریافت کند و در نهایت شانس قهرمانی در جام ملت ها را از دست بدهد. نمونه این اتفاق در بازی با لبنان تکرار شد. علیرضا بیرانوند و مدافعان تیم ملی به تصور اینکه توپ وارد اوت شده است و داور ضربه دروازه را به سود ایران اعلام خواهد کرد یک لحظه بازی را رها کردند و بازیکن لبنان هم بعد از تصاحب توپ و استفاده از این غفلت به سمت دروازه ایران و ضربه اش تبدیل به گل شد. تاوان این اشتباه را البته علیرضا بیرانوند در بازی با سوریه با نشستن روی نیمکت داد و برای اولین بار در بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 امیر عابدزاده درون دروازه ایران ایستاد. این اتفاق دیشب هم تکرار شد! در صحنه ای صادق محرمی به تصور اینکه توپ راهی اوت شده است و یا اینکه بازیکن سوریه به توپ نمی رسد بازی را رها کرد اما بازیکن سوریه به توپ رسید و با حرکت در عرض پاس خوبی را جلوتر از نقطه D برای همبازی خود مهیا کرد که بخت با تیم ملی یار بود و ضربه اش تبدیل به گل نشد. 

 

به نظر می رسد رها کردن بازی به تصور اینکه توپ به تیم ملی خواهد رسید و یا اینکه تصمیم داور به سود تیم ملی خواهد بود تبدیل به بدعت شده و بعد از ضربه جبران ناپذیر در بازی با ژاپن و به چالش کشیدن در بازی با لبنان هنوز برای تیم ملی درس نشده است. اگر چه در بازی دیشب تیم ملی با سوریه؛ ایران فوق العاده خوب بازی کرد و یکی از بازیکنان خوب تیم ملی در این بازی صادق محرمی بود اما این بدعت غلط باید برای همیشه از تیم ملی پاک شود چرا که در برخی از بازی ها مثل ژاپن ممکن است اشتباه به قیمت شکست و از دست دادن یک موقعیت طلایی تمام شود. اسکوچیچ باید رها کردن بازی توسط بازیکنان تیم ملی را ممنوع و برای آن جریمه سنگین در نظر بگیرد. به طور مثال از این پس هر بازیکنی پیش از سوت داور توپ را رها کند حضور در ترکیب ثابت تیم ملی را از دست خواهد داد. هیچ بازیکنی در تیم ملی داور نیست و هیچ بازیکنی در جریان بازی نباید بازیخوانی کند. این یک اصل ساده در فوتبال است. بازیکن زمانی در جریان بازی می ایستد که داور در سوت خود بدمد. غیر از این ایستادن در جریان بازی خود زنی است.

دیدگاه‌ها