کد خبر : 1792540 | 26 آبان 1400 ساعت 10:50 | 20.1K بازدید | 7 دیدگاه

کولینا علاقمند به سوت زدن فغانی در فینال جام جهانی

رضا سخندان یکی از کمک های علیرضا فغانی در بازی رده بندی جام جهانی 2018 می گوید تیم داوری ایرانی شایسته ترین تیم برای قضاوت بازی نهایی جام جهانی بود اما ...

کولینا علاقمند به سوت زدن فغانی در فینال جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، رییس دپارتمان کمیته داوران که در برنامه سلام صبح بخیر با مجری گری سعید اکبری حاضر شده بود با صراحت لهجه در خصوص درگیری لفظی با دی ماریا بازیکن تیم آرژانتین گفت: تیم های آمریکای جنوبی تا آخر بازی می جنگند و گاهی که به هدف نمی رسند سعی می کنند ناکامی خود را بهانه کنند و حتی به گردن داور بیاندازند. من ودی ماریا که با هم بحث می کردیم نمی دانیم چه بهم می گفتیم به این خاطر که او با زبان اسپانیایی صحبت می کرد و من هم به زبان فارسی. 

 

رضا سخندان در پاسخ به این سوال که تصور می شد علیرضا فغانی بازی فینال جام جهانی را سوت بزند اما به یکباره داور آرژانتینی برای بازی نهایی انتخاب شد! گفت: کولینا رییس کمیته داوران فیفا علاقه زیادی به تیم داوری ایرانی داشت. ما پیش از بازی نهایی قضاوت های خوبی در بازی های محول شده داشتیم و رسانه ها نیز به این موضوع اشاره می کردند و نه تنها ما بلکه پیش بینی هم بر این بود تیم داوری ایرانی برای قضاوت بازی نهایی انتخاب شود. ما بازی های سختی را به خوبی قضاوت کردیم. به خصوص بازی آرژانتین – فرانسه. زمانی که این بازی تمام شد خیلی ها به ما می گفتند تیم شما دیدار پایانی جام جهانی را سوت خواهد زد. اما به یکباره داور آرژانتینی برای بازی نهایی انتخاب شد. او بازی افتتاحیه را سوت زده بود و در جریان بازی ها هم مصدوم شده بود و خوب تمرین نمی کرد. به نظر من گاهی سیاست ها موجب می شود که تصمیم اتخاذ شده حتی از سوی بالاترین رده ها فنی نباشد. یکی دو ماه بعد از جام جهانی قرار به برگزاری انتخابات فیفا بود و گویی رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین در این خصوص قول هایی داده بود. خب به نظر می رسد اگر فشاری به کولینا نمی آوردند او تیم داوری ایرانی را برای بازی نهایی انتخاب می کرد. البته او آدم خوبی است. زمانی که بازی رده بندی را سوت زدیم. در مراسم اهدای مدال بما گفت تیم شما شایسته قضاوت در بازی نهایی بود و ما یک داوری به شما بدهکار شدیم. این از بزرگی اوست که چنین اعترافی می کند.  

 

گفتنی است علیرضا فغانی، داور و رضا سخندان و محمد منصوری، کمک‌های او در جام جهانی روسیه قضاوت‌های بی‌نقصی در دو بازی مرحله گروهی بین تیم‌های آلمان - مکزیک و برزیل - صربستان داشتند که در مسابقه مهم مرحله یک هشتم نهایی بین تیم‌های فرانسه - آرژانتین هم قضاوت کردند. فغانی در بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی داور چهارم دیدار اروگوئه - فرانسه بود ولی او و کمک‌های ایرانی‌اش در دیدار نیمه نهایی قضاوتی نداشتند. آخرین حضور علیرضا فغانی و کمک هایش دیدار رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بین تیم‌های انگلیس و بلژیک بود.

دیدگاه‌ها