کد خبر : 1792550 | 26 آبان 1400 ساعت 11:35 | 19.1K بازدید | 6 دیدگاه

کنترل زانو برای گلزنی

سردار آزمون و مهدی طارمی؛ مثل هم گل می‌زنند

سردار آزمون و مهدی طارمی در نوک خط حمله تیم ملی مثل هم هستند. از نظر قد و قامت و حتی توانمندی فنی و اینروزها گل هایی که می زنند شبیه بهم است.

به گزارش "ورزش سه"، شاید در تیم های دیگر هر مربی ای بود از یکی از دو به عنوان سانتر فوروارد بهره می برد و در صورت استفاده از دو مهاجم، مهاجم بعدی را مکمل انتخاب می کرد. مثل مهدی قایدی یا الهیار صیادمنش. که یکی روی هوا خوب بازی کند و یکی روی زمین. اما مهدی طارمی و سردار آزمون یک زوج استتثنایی هستند. دو مهاجمی که هم روی زمین خوب بازی می کنند و هم روی زمین. اسکوچیچ در استفاده از این دو در کنار هم دیدگاه کارلوس کی روش را دارد و پیش ازاین دو بازی که مهدی طارمی به اردوی تیم ملی دعوت نشد از هر دو در ترکیب تیم ملی استفاده کرد. اعتقاد اسکوچیچ به مهدی طارمی تا جایی است؛ البته به درستی که در غیاب مهدی طارمی تیم ملی را با تک مهاجم به میدان فرستاد. در بازی با لبنان با شیوه 1-3-2-4 و در بازی با سوریه با سیستم 1-4-1-4. 

 

گل سردار آزمون در بازی با سوریه همانند گلی بود که مهدی طارمی در بازی با عراق به ثمر رساند و جالب اینکه در هر دو بازی تیم ملی با سه گل به پیروزی می رسید. بعد از پاس وحید امیری؛ سردار آزمون با تیزهوشی با روی زانوی خود توپ را به جلو انداخت و در آن لحظه اگر تصمیمی غیر از این می گرفت نمی توانست توپ را به خوبی به کنترل خود در بیاورد. زاویه بدن سردار آزمون برای در اختیار گرفتن توپ و در ادامه ضربه او با روی زانو به توپ کاملا حرفه ای و بدون نقص بود بطوریکه در شرایط سخت و در محاصره دو مدافع تیم ملی سوریه یک موقعیت تک به تک برای خود ساخت و ضربه اش به گل تبدیل شد. 

 

1665302

 

1665304

 

همیشه در چنین بازی هایی گل اول مهم است چرا که اگر تیم مهاجم زود به گل نرسد زمان به سود تیم مدافع پیش خواهد رفت و گاها اتفاقاتی مثل دیدار با لبنان رخ خواهد داد. دقیقا عین همین گل را مهدی طارمی در بازی با عراق زده بود. او هم پاس پشت دفاع را بعد از استپ با روی زانو به جلو حرکت داد و ضربه آخرش تبدیل به گل شد. 

 

اوج هماهنگی و همراهی مهدی طارمی و سردار آزمون هم در بازی های اخیر تیم ملی در مسابقه با امارات در دوبی بود که پاس سردار آزمون منجر به گل مهدی طارمی شد و همین برای کسب سه امتیاز از این بازی در خانه حریف کافی بود.

دیدگاه‌ها