کد خبر : 1793052 | 28 آبان 1400 ساعت 22:33 | 25.1K بازدید | 3 دیدگاه

رسمی؛ تابارس از هدایت اروگوئه برکنار شد

اسکار تابارس، سرمربی تیم ملی اروگوئه، رسما از هدایت این تیم برکنار شد.

رسمی؛ تابارس از هدایت اروگوئه برکنار شد

به گزارش "ورزش سه"، اسکار تابارس از مارس سال 2006 تا به حال روی نیمکت تیم ملی اروگوئه قرار داشت و عملکرد قابل قبولی را نیز در این مدت به ثبت رسانده بود. 


این مربی موفق شد در سال 2011 اروگوئه را به قهرمانی در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا برساند و آمار خوبی را در تاریخ فوتبال این کشور از خود به جای بگذارد. 


حضور موفقیت‌آمیز این تیم در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی که با حضور آنها در مرحله نیمه نهایی نیز همراه شد جز دستاوردهای درخشان تابارس است (آنها در این مرحله با نتیجه 2-3 برابر هلند شکست خورده و از صعود به فینال بازماندند).


با این حال تابارس نتوانست بر دشواری‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر غلبه کند و اروگوئه تحت هدایت این مربی 74 ساله در رده هفتم جدول رده‌بندی منطقه آمریکای جنوبی قرار گرفته است. 


شکست 0-3 برابر بولیوی در وقفه دیدارهای ملی ماه نوامبر در نهایت آخرین حضور تابارس روی نیمکت اروگوئه بود و این مربی پس از قبول چهار شکست متوالی از هدایت تیم ملی کشورش برکنار شد. 


تابارس پیش از این دو رکورد جهانی را به خود اختصاص داده بود: بیشترین تعداد بازی انجام شده تحت هدایت یک سرمربی در یک تیم ملی با انجام 185 بازی رسمی که در جام جهانی 2018 روسیه به ثبت رسید و بیشترین تعداد حضور در جام جهانی به عنوان سرمربی یک تیم که با حضور در چهار جام جهانی به دست آمد. 


این مربی اهل اروگوئه پس از 15 سال حضور روی نیمکت تیم ملی این کشور برکنار شد تا فدراسیون فوتبال این کشور به دنبال مربی جدیدی برای ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آمریکای جنوبی باشد.

دیدگاه‌ها