کد خبر : 1793076 | 29 آبان 1400 ساعت 09:01 | 5K بازدید | 5 دیدگاه

نیازمندی‌ها؛یک زمین تمرین و یک تمام کننده

یادداشت: سختکوش و جنگنده مثل نساجی

نساجی عصر جمعه در یک بازی نزدیک، موفق شد استقلال را در ورزشگاه آزادی متوقف کند درحالیکه آبی‌ها برای اولین مرتبه در این فصل، موفق به بازکردن دروازه حریف خود نشد.

یادداشت: سختکوش و جنگنده مثل نساجی

به گزارش ورزش سه ، از شب قبل از دیدار دو تیم، زمزمه‌های حضور دوباره تماشاگران در ورزشگاه شنیده شد. سازمان لیگ هم با اعلام بلیط فروشی آزمایشی به تعداد پنج هزار عدد، خواب را از چشمان عاشقان فوتبال ربود تا همگی تا صبح جمعه، در انتظار فعال شدن سامانه آنلاین فروش بلیط باشند. به دلیل هجوم کاربران یا آماده نبودن زیرساخت سامانه، وب‌سایت در دسترس نبود و در کمال تعجب بعد از بیست دقیقه از آغاز فروش، اعلام شد بلیط برای این بازی به اتمام رسیده است. 


به هر شکل هواداران خود را به استادیوم رساندند و به طرز عجیبی با هجوم و بدون رعایت پروتوکل بهداشتی، بعد از حدود دو سال، روی سکوها نشستند. تماشاگران تیم مهمان هم با گلایه از عدم اطلاع رسانی مناسب برای ورود هواداران به ورزشگاه و با توجه به مسافت تا تهران، خودشان را به جایگاه شرقی رساندند. حدود دویست هوادار در تمام نود دقیقه نساجی را تشویق کردند. 

 


بازی در ساعت ۱۸ آغاز شد. شاگردان مجیدی در بهترین فرم خود به مصاف نساجی می‌رفتند. آنها تا هفته پنجم در تمام مسابقات موفق به گلزنی شده بودند و بجز بازی مقابل فجر، توپی از خط دروازه آبی‌ها نگذشته بود. در طرف مقابل سرخپوشان مازندران در شرایط مناسبی قرار نداشتند. الهامی سرمربی تیم بعد از اخراج در بازی مقابل گل‌گهر، با رأی محرومیت شش جلسه‌ای مواجه شد و از نشستن روی نیمکت محروم بود. (به گفته مدیرعامل نساجی این حکم با توجه به رای تجدید نظر به سه جلسه، کاهش پیدا کرده.) مسعود شجاعی کاپیتان این فصل نساجی و محمد قربانی هافبک این تیم هم در بازی مقابل نفت آبادان از زمین مسابقه اخراج شدند تا نساجی با شرایطی نه چندان مطمئن، پا به آزادی بگذارد.اما برخلاف انتظار، شاگردان ساکت الهامی نمایش دور از انتظاری داشتند. نساجی با زدن سه ضربه، به اندازه حریف ضربه در چارچوب داشت و در کنار دقت پاس برابر، در مالکیت توپ هم تقریبا با آبی‌ها برابر بود.


ستاره‌های بازی، علیرضا حقیقی و علیرضا رضایی، دروازه‌بان‌های دو تیم بودند اما حقیقی، روز دشوارتری را سپری کرد. دروازه‌بان سابق تیم ملی بویژه با دو مهار پیاپی در نیمه اول، سهم مهمی در کسب یک امتیاز برای شمالی‌ها داشت. خط دفاعی نساجی هم کم اشتباه بود ولی در لحظاتی از بازی دچار آشفتگی و خطای فردی شد. نکته جالب واکنش حقیقی به این اتفاق با فریاد بر سر هم تیمی و تقاضای تعویض او از نیمکت بود. 

 


نساجی تنها در دفاع و پرس برای جلوگیری از بازیسازی استقلال موفق نبود. ضد حمله های سریع این تیم هم چند موقعیت مناسب را برای آنها بوجود آورد اما نقطه ضعف نساجی در این فصل یعنی کمبود بازیکن تمام کننده یا گلزن، باعث شد موقعیت‌های خطرناک این تیم، یکی بعد از دیگری از دست بروند. در نهایت با سوت علیرضا فغانی، بازی بدون گل به پایان رسید.


نساجی  نشان داد اعتراض به کیفیت زمین و شکست در بازی قبل، چندان بی‌راه نبوده و این تیم می‌تواند بازی باکیفیتی را روی چمن مناسب از خودش ارائه دهد. بازگشت هواداران به ورزشگاه برای تیمهای پرطرفدار و بدون پشتوانه دولتی مانند نساجی، عنصر مهمی برای کسب امتیاز و بقا در لیگ برتر است. تنها نماینده استانهای شمالی در لیگ برتر، بعد از دوری از مازندران و تمرین در تهران به دلیل نبود زمین مناسب در قائمشهر، حالا از داشتن استادیوم خانگی محروم است و پروژه تعویض چمن وطنی، ما‌ههاست پیشرفتی نداشته. نکته‌ای که بارها از طرف هواداران این تیم و مسئولان باشگاه اعلام و پیگیری شده ولی تغییری در روند آن ایجاد نشده. 


تیم نساجی از حالا باید به دنبال زمین مناسب برای پذیرایی از پیکان در روز چهارشنبه سوم آذر ماه باشد. 
بابک شیراقایی

دیدگاه‌ها