کد خبر : 1793567 | 01 آذر 1400 ساعت 10:58 | 26.9K بازدید | 1 دیدگاه

عذرخواهی ستاره از هواداران

رسوایی در لهستان؛ چرا لوا برابر مجارستان بازی نکرد؟

حواشی ایجاد شده بر سر غیبت ستاره‌های تیم ملی لهستان در بازی مقابل مجارستان همچنان ادامه دارد.

رسوایی در لهستان؛ چرا لوا برابر مجارستان بازی نکرد؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی لهستان در بازی آخر از مرحله انتخابی جام جهانی در حالی به مصاف مجارستان رفت که بسیاری از بازیکنان مهمش را در اختیار نداشت و با شکست برابر این تیم شانس میزبانی در رقابت‌های پلی آف را از دست داد. 


همین موضوع باعث شده تا موجی از انتقادات در روزهای اخیر علیه پائولو سوزا به دلیل عدم استفاده از ستاره‌هایش در این بازی مهم شکل بگیرد اما حالا سباستین استاشفسکی از افراد نزدیک به رسانه‌های لهستانی با تکیه بر منابع معتبرش مدعی شده که درخواست عدم حضور در این بازی مستقیما از سوی لواندوفسکی مطرح شده است. 


این در حالی است که پیش از این سوزا مسئولیت این شکست 1-2 را پذیرفته و مدعی شده بود که تصمیم عدم حضور بازیکنان بزرگ لهستان در این بازی از سوی او گرفته شده است. 


با این حال، ظاهرا این لواندوفسکی بوده که پیش از این از سوزا خواسته که در بازی مقابل مجارستان به او استراحت بدهد. این مهاجم بایرن مونیخ پیش از این نیز بارها درخواست‌هایی مشابه را از تیم ملی کشورش مطرح کرده بود و همین موضوع باعث شده بود که بسیاری از هواداران او را به کنایه « مربی لوا » صدا کنند. 

 

1666872


در نهایت سوزا نیز با درخواست این بازیکن موافقت کرد اما به لواندوفسکی گفت که حتی اگر نامش در فهرست این تیم قرار نداشته باشد، او باید روی نیمکت تیم بنشیند و در کنار سایر بازیکنان حاضر شود. 


گلیک که دیگر غایب این بازی بود روی سکوها قرار داشت اما دلیل عدم حضور این بازیکن در فهرست کاملا متفاوت بود، چرا که سوزا قصد داشت از او در برابر گرفتن کارت زرد دوم و محرومیت از حضور در بازی پلی آف محافظت کند. 


زلینسکی که غایب سوم این بازی بود نیز مانند لواندوفسکی روی نیمکت قرار داشت اما در نیمه دوم به میدان فرستاده شد و توانست شرایط تیم ملی لهستان را بهبود ببخشد، هرچند نتوانست مانع از شکست برابر مجارستان شود. 


تصمیم لواندوفسکی برای غیبت در این بازی به مذاق هم تیمی‌هایش خوش نیامده و آنها درک نکردند که چرا کاپیتان تیم حاضر به بازی در چنین دیدار مهمی نشده است. 

 

1666873


سرمربی پرتغالی پس از بازی تصمیم گرفت که تمامی اتهامات را متوجه خودش کند تا توجهات را از درخواست لواندوفسکی برای غیبت در این بازی دور کند. 


وقتی درخواست این بازیکن برای به میدان نرفتن در این بازی از سوی رسانه‌ها منتشر شد، عصبانیت هواداران لهستان از سوزا کاهش یافته و به سمت کاپیتان این تیم معطوف شد. 


لواندوفسکی روز چهارشنبه تصمیم گرفت نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داده و با رییس فدراسیون فوتبال لهستان تماس گرفت تا دلایلش برای این تصمیم و درخواستی که از سوزا داشته را شرح دهد. او همچنین اعلام کرده که هر زمان آمادگی کامل  داشته باشد با تمام وجود برای تیم ملی کشورش به میدان خواهد رفت. 


این ستاره بایرن مونیخ همچنین با انتشار بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی از هواداران لهستان اعلام کرد که شرایط بدنش در حالتی نبوده که بتواند در زمین حاضر شود و خواسته فرصتی برای بازی به سایر بازیکنان در برابر مجارستان داده باشد. او همچنین تاکید کرده که تصمیم نهایی برعهده سرمربی بوده اما این کار با توافق او انجام شده است.

دیدگاه‌ها