کد خبر : 1793800 | 02 آذر 1400 ساعت 14:24 | 10.6K بازدید | 8 دیدگاه

صدا و سیما در نقش VAR در لیگ دسته اول

روز گذشته اتفاقی عجیب در لیگ دسته اول و دیدار دو تیم رایکا بابل و ویستاتوربین تهران رقم خورد که پای VAR را به شکلی عجیب به این مسابقات باز کرد.

صدا و سیما در نقش VAR در لیگ دسته اول

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که استفاده از کمک داور ویدئویی مدتی است در فوتبال روز دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد و در بیشتر صحنه‌ها توانسته به روند اجرای درست تصمیمات داوری کمک کند، سخت ابزار این موضوع هنوز در دسترس ایران قرار نگرفته است.

 

اتفاقی که باعث شده همچنان هجمه تندی علیه داوری‌ها در فوتبال ایران چه در سطح لیگ برتر و سطوح پایین‌تر شکل بگیرد. این اتفاق کار را به جایی رسانده که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در پایان دیدار هفته گذشته تیمش مقابل نساجی با درخواستی عاجزانه و با قسم دادن خواهان سود بردن فدراسیون ایران و سازمان لیگ از VAR شده بود.

اما در دیدار این هفته لیگ آزادگان اتفاقی عجیبی رقم خورد. ویستاتوربین که در این فصل توانسته در لیگ آزادگان حضور یابد، در شرایطی که نمایش برتری برابر حریف خود به نمایش گذاشته بود و در خانه حریف با ارائه فوتبالی تهاجمی شاگردان پیروز قربانی را که از حمایت بخشی از هواداران خود نیز بهره می‌بردند، تحت تاثیر قرار داد.

 

1667196

 

اتفاق مهم بازی اما در لحظات پایانی رقم خورد؛ جایی که فرار محمد امرایی بازیکن سرعتی ویستاتوربین به محوطه جریمه با برخورد با مدافع حریف با اعلام پنالتی به سود بنفش پوشان همراه شد. در ادامه نیمکت رایکا اعتراض تندی نسبت به این موضوع نشان دادند تا دقایقی از بازی به این شکل تلف شود. در همین مابین یکی از عکاسان منصوب به تیم رایکا که البته بدون توجه به ناظر بازی کاور نیز بر تن نداشت، سعی داشت با نشان دادن تصاویر این صحنه از روی گوشی موبایل خود داور را مجاب به تغییر تصمیم خود کند که در اداه با دخالت نیروی انتظاری به بیرون از ورزشگاه منتقل شد.

اعتراض نفرات پرتعداد رایکا ادامه داشت که در نهایت داور چهارم بازی که به نظر می‌رسید در این مابین تصویر مربوط به آن صحنه را به کمک مانیتور یکی از تصویربرداران کنار زمین مشاهده کرده بود، داور و کمک داور وی را به گوشه زمین کشاند و در مشورتی دوباره آنها را از تصمیم مربوط به اعلام پنالتی منصرف کرد تا به این شکل VAR از کنار زمین و توسط صدا و سیما به کمک فدراسیون فوتبال بیاید.

 

1667195

 

بعد از تغییر تصمیم داور، اینبار نوبت نیمکت نشینان و بازیکنان ویستاتوربین بود که نسبت به این VAR عجیب اعتراض خود را اعلام کنند و دقایقی دیگر از بازی به تنش کشیده شود. داور بازی برای آرام کردن جو در نهایت تصمیم به دادن کارت قرمز به میلاد بلادی سرمربی ویستاتوربین گرفت. اتفاقی که اگر در خصوص دیگر نفرات معترض چه در خصوص رایکایی‌ها بعد از اعلام پنالتی و چه بعد از آن بعد از انصراف از تصمیم خود گرفته بود، می‌توانست باران اخراجی‌ها را در پی داشته باشد اما این وسط تنها سرمربی ویستاتوربین قربانی شد.

 

با اتفاقات روز گذشته چه در بازی رایکا بابل مقابل ویستاتوربین و چه در دو دیدار دیگری که پنالتی‌های عجیبی در آن اعلام شد( ملوان - مس شهربابک/ شمس آذر قزوین - خیبر خرم آباد) به نظر می‌رسد کمیته داوران باید نظارت بیشتری داشته باشد و در صورت امکان هر چه زودتر نسبت به در نظر گرفتن کمک داور ویدئویی و VAR اقدام نموده تا حقی از تیمی ضایع نشود.

 

دیدگاه‌ها