کد خبر : 1794304 | 04 آذر 1400 ساعت 14:53 | 91.9K بازدید | 37 دیدگاه

انتقاد تند تیری آنری از پوچتینو

با هفت نفر دفاع می‌کنی و توقع قهرمانی اروپا داری؟

تیری آنری اسطوره فوتبال فرانسه معتقد است پی اس جی با این شکل بازی نمی تواند مدعی قهرمانی چمپیونزلیگ باشد.

با هفت نفر دفاع می‌کنی و توقع قهرمانی اروپا داری؟

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته از گروه A لیگ قهرمانان اروپا، نبرد تیم‌های منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر با پیروزی 2-1 میزبان انگلیسی خاتمه یافت.

در این بازی PSG گل نخست را در دقیقه 50 توسط کیلیان امباپه به ثمر رساند، اما منچسترسیتی در ادامه با گلزنی رحیم استرلینگ در دقیقه 63 و گابریل ژسوس در دقیقه 76 ورق را به سود خود برگرداند و ضمن جبران شکست بازی رفت، با 12 امتیاز در صدر جدول باقی ماند و صعودش به‌عنوان تیم اول گروه را قطعی کرد تا در قرعه‌کشی مرحله بعد در سید یک قرار بگیرد. پاری‌سن‌ژرمن هم با وجود قبول اولین شکست اروپایی‌اش در فصل جاری، با هشت امتیاز در رده دوم جدول گروه A ماند و با توجه به فاصله چهار امتیازی‌اش با تیم سوم جدول (لایپزیش) به‌عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعدی راه یافت. 

 

 

1667974

 

 

پی اس جی به خصوص در نیمه اول کاملا تحت تاثیر سیتی قرار داشت و هرگز نتوانست تیمی در حد و اندازه های قهرمانی نشان دهد در حالی که مثلث ترسناک تهاجمی خود را از ابتدا در میدان داشت.

تیری آنری اسطوره فوتبال فرانسه در انتقاد از شکل بازی تیم تحت هدایت مائوریسیو پوچتینو گفت:« اگر می خواهید قهرمان چمپیونزلیگ شوید، نباید با هفت نفر دفاع کنید. اینطور بازی کردن منجر به قهرمانی نمی شود و از نظر من غیرممکن است. مهم نیست در مورد چه تیمی حرف می زنیم.

 

 

1667804

 

 

مدافعان کناری پی اس جی همواره تحت هجوم بودند و از آنها حمایتی نمی شد. تیمی که قهرمانی چمپیونزلیگ می خواهد و 3-3-4 بازی می کند، باید از سه مهاجمش بخواهد که حریف را از جلو پرس کنند و اینگونه مدافعان نیز امنیت بیشتری خواهند داشت ولی برابر سیتی، مدافعان پی اس جی اغلب مقابل سه بازیکن حریف تنها بودند.»

 

 

دیدگاه‌ها