کد خبر : 1794344 | 04 آذر 1400 ساعت 18:27 | 13.5K بازدید | 3 دیدگاه

سولدو و اتفاقی که در خط دفاع تبریزی ها افتاد

نقش آفرینی مدافعان تراکتور در ثبت دو کلین شیت

حضور سرمربی جدید تراکتوری ها شرایط مناسبی بر خط دفاعی این تیم حاکم کرد.

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور بعد از آمدن زوونیمیز سولدو به جای فیروز کریمی در اولین گام توانست سپاهان مدعی قهرمانی را متوقف و در بازی بعدی نیز در تقابل با پدیده به یک برد 3 امتیازی دست پیدا کند و به این ترتیب با کسب 4 امتیاز هواداران خود را امیدوار تر از روزهای قبل  کند. 


 
اتفاق جالب در نتیجه گیری تراکتور در دو بازی اخیر، بسته ماندن دروازه این تیم در ۱۸۰ دقیقه گذشته است. این اتفاق خوب در حالی برای تبریزی ها به دست می آید که هر دو حریف گذشته این تیم از اوضاع مناسبی در خط حمله خود سود می بردند. سپاهانی ها خطرناک ترین مهاجمان فعلی لیگ را در اختیار دارند و در سوی دیگر تیم مشهدی هم در خط حمله خود دست بسته نبود اما نوع چینش و تقسیم وظایف مدافعان که توسط سولدو صورت گرفت باعث شد تا هماهنگی بیشتری بین مدافعان به وجود بیاید و در نهایت تاثیر خود را بر نتیجه تیم بگذارد.

 

 

1668045

 


 
به این ترتیب می‌توان گفت مهمترین دستاورد در دو بازی اخیر که سولدو با قبول هدایت تراکتور آن را رقم زده است، بسته ماندن دروازه این تیم مقابل سپاهان و پدیده و ثبت دو کلین شیت برای قرمزهای تبریزی است. تیمی که تا قبل از هدایت سولدو در چهار بازی قبلی خودش یک برد داشت و 7 بار دروازه خودش را باز شده دیده بود  و با این حساب شاید بد نباشد اگر بگوییم با آمدن این مربی کروات، نظم دفاعی تراکتور بهتر از قبل شده و این حتی در بازی با پدیده که بیش از گذشته تیم در فاز هجومی به چشم آمد. 


 
هرچند که حاصل تمرینات و نگرش سولدو در هفته‌های آینده بهتر مشخص خواهد شد.

 

از نکات مهم در تقسیم وظایف مدافعان تراکتور که در بازی روز گذشته مقابل پدیده به چشم می آمد، وظیفه ارسال ها از جناحین بود که سولدو به ابوالفضل رزاق پور سپرده بود. مدافعی که از فصل گذشته تاکنون توانسته نظر مثبت سرمربیان تراکتور را جلب کند در این بازی با ارسال های خوب خود در چند نوبت موقعیت های مناسبی برای مهاجمان تراکتور ایجاد کرد. فرصت هایی که یکی از آن ها در دقیقه 36 بود که ارسال دقیق این مدافع روی دروازه پدیده با ضربه سر عبدالله حسینی، دیگر دفاع قرمزهای تبریزی همراه شد، این ضربه به تیرک خورد و راهی به دروازه نداشت و در ادامه هم با اعلام آفساید توسط داور، اکبر ایمانی هم موفق نشد از ضربه برگشتی استفاده کند. ارسال هایی که اگر کمی این بازیکن خوش شانس بود شاید برای او در این مسابقه می توانست یک پاس گل را به ثبت برساند.

 

 

1668045


 
با توجه به شرایطی که تراکتوری‌ها در بازی هجومی داشتند، با عملکرد دفاعی مناسب در دو بازی اخیر مقابل سپاهان و پدیده بارها مانع گلزنی بازیکنان حریف شدند و به این ترتیب می توان گفت این تغییر سیستم سولدو باعث شده مدافعان تراکتور با شرایط بهتری وظایف خود را در خط دفاعی انجام دهند و این می‌تواند چشم اندازی مثبت را برای سرخ‌های تبریزی نمایان کند.

دیدگاه‌ها