کد خبر : 1794477 | 05 آذر 1400 ساعت 18:04 | 64.2K بازدید | 23 دیدگاه

جایزه‌ای که شش سال دیر به علی دادند

بیرانوند از این جا تا ابدیت (عکس)

دروازه بان تیم ملی ایران رکورد طولانی ترین پرتاب دست تاریخ در یک مسابقه رسمی فوتبال را به نام خود ثبت کرد.

 بیرانوند از این جا تا ابدیت (عکس)

به گزارش ورزش سه، یکی از مهمترین ویژگی های علیرضا بیرانوند پرتاب دست های قدرتمند اوست؛ دروازه بان تیم ملی ایران که با مهار پنالتی کریستیانو رونالدو در جام جهانی 2018 محبوبیت بالایی در نزد فوتبالدوستان کشورمان به دست آورد، بارها در طول سال های اخیر با پرتاب دست های شگفت انگیز خود توجه رسانه های معتبر خارجی را به سمت خود جلب کرده است.

 

علیرضا بیرانوند که در حال حاضر به صورت قرضی از رویال آنتورپ راهی بواویشتا پرتغال شده، در سال 2016 در لباس تیم ملی ایران پرتابی را که به ورود نامش به گینس ختم شد را انجام داده بود.

 

بیرانوند در بازی ایران و کره جنوبی در تاریخ 11 اکتبر سال 2016 (20 مهر 1395) یک پرتاب دست شگفت انگیز انجام داد که سه چهارم زمین را طی کرد. این پرتاب بلند بعد از پیمودن مسافت خارق العاده 61 متری به وحید امیری رسید اما این بازیکن از موقعیت تک به تک به دست آمده نتوانست استفاده کند و توپ را به بیرون زد.

 

1668221

 

صحنه پرتاب رکوردی علیرضا.اون آن وقتها یک گلر جوان در تیم نفت بود.چهره‌اش را ببنید.

 

پنج سال بعد از این اتفاق و محاسبه دقیق آن، مشخص شد که پرتاب دست بیرانوند، بیشترین مسافتی را طی کرده که تا کنون در تاریخ فوتبال سابقه داشته است. بر اساس اندازه گیری دقیق مشخص شد که توپ با پرتاب بیرانوند 61.26 متر را پیموده است.

 

به این ترتیب با پنج سال تاخیر، رکورد رسمی مربوط به طولانی ترین پرتاب دست تاریخ به نام علیرضا بیرانوند ثبت شد تا نام این بازیکن وارد کتاب رکوردهای گینس شود.

 

گواهینامه مربوط به این رکورد در تمرین تیم بواویستا و از طرف نماینده گینس به علیرضا بیرانوند اهدا شد تا این دروازه بان در کنار هم باشگاهی هایش در پرتغال، جشن ورود نامش به گینس را برگزار کند.

 

1668223

 

در کلیپ مربوط به اهدای گواهی رکورد گینس به بیرانوند، شاهد پرتاب های دیگری از او نیز بودیم که در تمرین تیم باشگاهی اش انجام داد تا نشان دهد هر لحظه می تواند چنین حرکت دشواری را انجام دهد که برای او مثل آب خوردن است.

 

1668224

 

همبازیهای علی در تمرین دیروز با لوح گینس.بیرانوند با سالها تاخیر جایزه‌اش را دریافت کرد

 

1668042

 

بیرانوند 29 ساله داستانی الهام بخش دارد. او  در سال‌های نوجوانی از خانه فرار کرد و به تهران رفت تا به آرزوی حرفه‌ای شدنش جامه عمل بپوشاند و مدتی بی خانمان بود. علیرضا پس از انجام کارهای متعدد برای تامین مخارج زندگی خود، اولین بازی اش را در سال 90 برای تیم نفت تهران انجام داد. او سه سال بعد اولین بازی ملی خود را برای کشورش انجام داد و چهار سال بعد از آن، دروازه بان اول ایران در جام جهانی 2018 بود که در تساوی 1-1 مقابل پرتغال، یک پنالتی را از کریستیانو رونالدو مهار کرد.

 

1668228

 

توئیتر بوآویشتا با انتشار تصاویری از اهدای جایزه گینس به بیرانوند، این افتخار را به زبان فارسی به او تبریک گفت.

 

1668229

 

پیشنهاد عضویت بیرو در تیم ملی پرتاب دیسک!

دیدگاه‌ها