کد خبر : 1794779 | 07 آذر 1400 ساعت 11:45 | 15.6K بازدید | 35 دیدگاه

آنها رازدار، ساکت و متحدند 

راز موفقیت همیشگی الهلال چیست؟(یادداشت)

ستون نویس ورزشی روزنامه الشرق الاوسط در مطلبی به رمز و رازهای موفقیت الهلال پرداخته است.

راز موفقیت همیشگی الهلال چیست؟(یادداشت) 

به گزارش "ورزش سه"، قهرمانی الهلال در لیگ قهرمانان آسیا و به دست آوردن عنوان پرافتخارترین تیم قاره آسیا همچنان در کانون توجهات رسانه ها قرار دارد. مصطفى الآغا نویسنده روزنامه الشرق الاوسط در مطلبی به تمجید از این تیم پرداخته و به برخی از رازهای موفقیت آبی های شهر ریاض طی سالهای اخیر پرداخته است. این مطلب را در زیر با هم می خوانیم:

 

الهلال عربستان توانست 8 عنوان قهرمانی آسیا را به دست بیاورد. چهار تای آنها در لیگ قهرمانان، دو عنوان در جام در جام آسیا، دو عنوان در سوپرجام آسیا به دست آمد و این تیم چهار بار نیز نائب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد (یعنی هشت بار به فینال رسید). این افتخارات به سادگی به این معنی است که او رهبر، بزرگ و آقای قاره آسیا است و این با آمار و ارقام ثابت می شود و نه با عواطف و احساسات و همچنین به این معناست که موسسه الهلال و سیستم آن از بدو تأسیس تاکنون در یک مسیر واحد حرکت کرده و آن مسیر موفقیت است. چون مشکلات باشگاه در داخل باشگاه نگه داشته شده و شاید این همان فرمول جادویی برای موفقیت الهلال در طول سال های گذشته بوده است.

 

بله، متأسفانه باشگاه‌های بزرگی در آسیا هستند که هواداران شگفت‌انگیزی دارند که هر باشگاهی در دنیا آرزوی همچین هوادارانی را دارد، اما مسائل داخلی آن‌ها ورد زبان های همگان است و در سایت‌ها، روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در مورد آن صحبت می شود و هیچکس در مورد حقیقت ماجرا و اینکه چه کسی مظلوم است و چه کسی ظالم، اطلاع ندارد و حتی گاهی نمی دانی مشکل این باشگاه چیست و این مشکلات سال ها و سال ها ادامه دارد...

 

در اینجا منظورم موفقیت با ماندگاری مستمر در دراز مدت است و نه موفقیت های مقطعی و اتفاقی. به نظر من یکی از دلایل این پیروزی می تواند حضور هواداران پرشور و بازیکنان و استعدادها، کادر مدیریتی و کادرفنی یک دل و واحد است. 

 

1657300

 

مهارت در آوردن استعدادها که اولویت آن با بازیکنان داخلی است و نه خارجی، یکی دیگر از علل موفقیت است. با این کار، آنها باعث می شوند اگر بازیکنی را از دست دهند، جانشین مناسبی برای او پیدا کنند. آنها با مشکلات، بدهی ها و هر اتفاقی کنار می آیند و آن را تحت سیطره خود قرار می دهند و این مشکلات در رسانه ها و شبکه های اجتماعی درز نمی کند تا آن مشکل در آرامی و در سکوت حل شود تا رقابت تنها درون زمین شکل گیرد و بازیکن به هیچ حاشیه ای در خارج از زمین فکر نکند و تمام تمرکزش را روی مسابقه بگذارد.

 

همه این موارد می تواند در چارچوب و وجود یک کار بنیادی باشد که نتوان همه آن را به یک نفر تعمیم داد اما می بینیم که الهلال از یک پیروزی به پیروزی دیگری می رسد چون همه روی قلب واحدی استوار هستند و همگی در یک هرمی واحد کار می کنند. با این وجود، نمی توان مشکلات و اختلافات را کتمان کرد چرا که هر باشگاه مشکلاتی دارد اما نگه داشتن رمز و راز درون باشگاه باعث می شود تا آن تیم در مسیر درست و مطمئن حرکت کند.

 

همه موارد فوق به الهلال لقب رهبر عربستان و آسیا را می دهد و همین بس که این تیم باعث شادی هواداران شده و هر جا می رود پرچم کشورش را به اهتزاز در می آورد. این اصلاً به این معنا نیست که من الهلالی هستم، بلکه سعی می کنم به هر کسی حقش را بدهیم و اینکه الهلال به حقش رسیده است.

دیدگاه‌ها