کد خبر : 1795167 | 08 آذر 1400 ساعت 23:58 | 29.6K بازدید | 0 دیدگاه

سال رویایی دوناروما؛ این هم از جایزه یاشین (عکس)

دروازه بان تیم ملی ایتالیا جایزه لئو یاشین 2021 را به دست آورد.

سال رویایی دوناروما؛ این هم از جایزه یاشین (عکس)

به گزارش ورزش سه، جان لوئیجی دوناروما، دروازه بان تیم ملی ایتالیا و باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه چند روز پس از انتخاب به عنوان بهترین دروازه بان از سوی فدراسیون جهانی آمار و تاریخ، امشب در مراسم فرانس فوتبال 2021 جایزه لئو یاشین را به دست آورد تا سال رویایی اش تکمیل شود.

 

دوناروما بعد از چند سال حضور موفق در میلان که فصل گذشته اوج آن بود، راهی پاری سن ژرمن شد و این روزها در تلاش است تا به گلر اول این تیم تبدیل شود. دوناروما بعد از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز فصل باشگاهی 21-2020 در تابستان گذشته یکی از ارکان اصلی قهرمانی ایتالیا در یورو 2021 بود و جایزه بهترین بازیکن تورنمنت هم به او رسید.

 

ادرسون(سیتی-برزیل) و کاسپر اشمایکل(لستر-دانمارک) دو رقیب جدی دوناروما برای جایزه یاشین بودند. ادرسون فصل گذشته 19 بار در لیگ برتر کلین شیت کرد و برای دومین فصل متوالی جایزه دستکش طلا را به دست آورد. گلر برزیلی منچسترسیتی تنها 28 گل در کل فصل دریافت کرد. اشمایکل هم با پشت سر گذاشتن یک فصل رویایی با لستر که همراه با فتح  FA کاپ بود و سپس درخشش در تیم ملی دانمارک در یورو 2021 یکی از بهترین نمایش های خود را در دهمین سال حضورش در جمع روباه ها رقم زد.

 

1669338

 

دورناروما در رقابت نهایی برای دریافت جایزه بهترین دروازه بان سال 2021 از فرانس فوتبال، نفرات زیر را شکست داد:

ادرسون(سیتی-برزیل)
کاسپر اشمایکل(لستر-دانمارک)
ادوارد مندی(چلسی-فرانسه)
تیبو کورتوا(رئال مادرید-بلژیک)
مانوئل نویر(بایرن-آلمان)
امیلیانو مارتینز(استون ویلا-آرژانتین)
کیلور ناواس(پی اس جی-کاستاریکا)
یان اوبلاک(اتلتیکو-اسلونی)
سمیر هندانوویچ(اینتر(اسلونی)

دیدگاه‌ها