کد خبر : 1795405 | 10 آذر 1400 ساعت 10:58 | 19.5K بازدید | 17 دیدگاه

اسامی 4 کاندیدای قضاوت دربی اعلام شد

رضا سخندان سرپرست دپارتمان داوری اسامی 4 کاندیدای قضاوت شهرآورد تهران را اعلام کرد.

اسامی 4 کاندیدای قضاوت دربی اعلام شد

به گزارش "ورزش سه"، در آستانه شهرآورد تهران اخباری مبنی بر انتخاب داور این دیدار در رسانه ها منتشر شده است. شایعاتی درباره قضاوت موعود بنیادی فر در دربی روز شنبه منتشر شد که رضا سخندان سرپرست دپارتمان داوری اعلام کرد آنها هنوز به جمع بندی درباره انتخاب قاضی این بازی نرسیده اند ولی 4 گزینه را مدنظر قرار دارند.

 

رضا سخندان درباره اینکه انتخاب بنیادی فر قطعی شده است یا خیر، گفت: هنوز به قطعیت نرسیده ایم. 4 نفر از داوران که در هفته های گذشته و از ابتدای لیگ خوب قضاوت کرده اند، کاندیدای داوری دربی هستند. این داوران آقایان موعود بنیادی فر، بیژن حیدری، علی صفایی و حسن اکرمی هستند. از میان این 4 داور، یک نفر دربی را قضاوت می کند.

 

او درباره اینکه پیشنهاد شده است داور خارجی این بازی را قضاوت کند نیز گفت: دوران حضور داوران خارجی گذشت. داوران خراسانی طلسم حضور داوران خارجی را شکستند و پس از آن نیز در دربی هایی که با قضاوت داوران ایرانی برگزار شده، اشتباه هم داخلش بوده ولی اشتباهات داوران خارجی زیاد بوده است.

 

سرپرست دپارتمان داوری ادامه داد: بعضی از داوران خارجی در یک دربی 2 پنالتی نمی گرفتند یا اخراج نمی کردند یا بالعکس. مسائل و مشکلات با داوران خارجی زیاد بود ولی آن زمان شرایط به آن صورت بود.

 

سخندان در پایان گفت: داور چه ایرانی باشد چه خارجی، انسان است و انسان هم جایز الخطاست. شما بازی های خارجی را می بینید که داور چند بار با استفاده از VAR کارش را تصحیح می کند ولی هم داوران و هم کسانی که مسئول کمیته داوران هستند هدفشان این است طوری برنامه ریزی کنند و آموزش بدهند تا خطاهای انسانی کمتر شود.

دیدگاه‌ها