کد خبر : 1796213 | 14 آذر 1400 ساعت 11:40 | 114.3K بازدید | 79 دیدگاه

بی‌توجه به توپ طلا؛

جلوی لواندوفسکی هرگز لئو مسی را تشویق نکنید! (عکس)

رابرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی بایرن مونیخ در دیدار مقابل دورتموند نمایش درخشانی از خود ارائه داد.

جلوی لواندوفسکی هرگز لئو مسی را تشویق نکنید! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دیشب بایرن مونیخ در دیداری جنجالی و حساس موفق به کسب برتری 2-3 در خانه دورتموند شده و فاصله خود را با این تیم در صدر جدول به چهار امتیاز افزایش داد. اما مطابق انتظار رابرت لواندوفسکی بهترین گلزن تیمش در این دیدار بوده و با ثبت دو گل برابر تیم سابق خود نقش مهمی در رقم خوردن این پیروزی داشت.

 

در همان دقایق ابتدایی بود که پاس توماس مولر در سمت راست محوطه به رابرت لواندوفسکی رسید و او با ضربه ای زمینی کار را به تساوی کشاند. اما در نیمه دوم بود که این بار لواندوفسکی با گلزنی از روی نقطه پنالتی کار حریف را تمام کرده و زمینه ساز برتری مهم تیمش در خانه دورتموند شد.

 

1671029

 

1670986

 

اما جالب اینجاست هواداران دورتموند در طول مسابقه با فریادهای "مسی، مسی" سعی بر بهم ریختن تمرکز رابرت لوندوفسکی و یادآوری دوم شدن او در نبرد دریافت توپ طلا در مقابل ستاره آرژانتینی داشتند. اما این ترفند نیز اثربخش نبود و ستاره گلزن لهستانی مثل همیشه درخشان ظاهر شد.

 

این در حالیست که بسیاری تصور می کردند عملکرد درخشان رابرت لواندوفسکی در یکی دو سال اخیر و کسب جام های رنگارنگ در لباس بایرن مونیخ در نهایت باعث می شود توپ طلا به این بازیکن برسد، اما آرای خبرنگاران از سراسر دنیا در نهایت به انتخاب لیونل مسی منتج شد و دست این گلزن لهستانی از لمس توپ طلا کوتاه ماند.

 

1670987

 

1670842

 

بدین ترتیب و با توجه به در پیش بودن جام جهانی در سال 2022، دیگر بعید است این جایزه هرگز به لواندوفسکی تعلق پیدا کند و نام او نیز به فهرست بلندبالای بازیکنانی اضافه خواهد شد که علیرغم شایستگی نتوانستند هرگز توپ طلا را کسب کنند.

 

با این دبل، حالا رابرت لواندوفسکی در 25 دیدار مقابل دورتموند موفق به ثبت رکورد خیره کننده 26 گل و سه پاس گل شده و فقط در چهار تقابل اخیر هشت بار دروازه این تیم را باز کرده است. بدین ترتیب رابرت لواندوفسکی با اقتدار لقب بهترین گلزن تاریخ درکلاسیکر را یدک می کشد.

 

همچنین این ستاره لهستانی دیشب به رکورد 118 گل در بازی های خارج از خانه در بوندسلیگا رسیده و عنوان بهترین در تاریخ از این حیث را نیز از آن خود کرد. رابرت لواندوفسکی در 74 مسابقه اخیر خود در بوندسلیگا 91 بار موفق به گلزنی شد تا نشان دهد از این نظر در فوتبال جهان هم بی رقیب است.

 

1671030

 

1671031

 

1671032

دیدگاه‌ها