کد خبر : 1796239 | 14 آذر 1400 ساعت 12:21 | 14K بازدید | 7 دیدگاه

اتفاق عجیب در آبادان؛ گوشی داوران دکور بود (عکس)

داوران دیدار نفت آبادان و پیکان شرایط عجیبی را در این مسابقه تجربه کردند.

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم نفت آبادان و پیکان روز گذشته در هفته هشتم لیگ برتر رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و به تساوی بدون گل رسیدند.


حضور داوران باتجربه در جریان این مسابقه یکی از اتفاقات مثبت بود که باعث شد بازی با کمترین تنش و بدون حاشیه خاصی از نظر داوری به پایان برسد اما مشکلاتی که بیژن حیدری(داور وسط) و تیم داوری اش در طول بازی تجربه کردند بسیار عجیب است.


مهم ترین نکته در این خصوص مربوط به سیستم ارتباط رادیویی داوران در طول بازی است. داوران مسابقه دیروز در آبادان با نصب این سیستم روی گوش خود وارد زمین شدند اما در همان ثانیه های اولیه متوجه شدند که سیستم رادیویی خراب است و نمی توانند با یکدیگر در طول بازی ارتباط داشته باشند! اتفاقی که باعث شد آنها در نیمه دوم گوشی را در بیاورند و در رختکن بگذارند.

 

1671058


جالب اینکه سیستم ویبره روی پرچم ها نیز در نیمه اول مشکل داشت و کار نمی کرد و داوران در بین دو نیمه با برخی دستکاری ها و تعویض باتری آن را برای نیمه دوم راه انداختند و توانستند استفاده کنند.


مساله لباس داوران هم موضوعی است که همچنان وجود دارد. داورانی که هنوز از فصل جاری هیچ دریافتی ای از فدراسیون فوتبال نداشتند، هنوز لباس هماهنگ ندارند! در همین بازی دیروز داور وسط با لباس آستین کوتاه وارد زمین شد و سایر داوران آستین بلند پوشیدند. این در شرایطی است که برای فصل جاری فدراسیون فوتبال لباس جدیدی در اختیار داوران نگذاشته و آنها از لباس های قدیمی خود استفاده می کنند. جالب اینکه هیچ لباس گرمی برای استفاده در فصل زمستان در اختیار داوران گذاشته نشده و همه این مسائل روی کیفیت داوری ها تاثیرگذار است.


در شرایطی که اعتراض به داوری ها به بالاترین سطح خود رسیده، فدراسیون فوتبال و کمیته داوران حتی از تامین نیازهای اولیه داوران هم عاجز است و مشخص نیست چرا اقدامی در این خصوص صورت نمی گیرد.

دیدگاه‌ها