کد خبر : 1796252 | 14 آذر 1400 ساعت 12:59 | 20.3K بازدید | 13 دیدگاه

فجازی و داور دربی؛ جنگ لایک و دیس‌لایک

موعود بنیادی‌فر مهمتر از دلار سی تومانی!

فضای مجازی همچنان تحت تأثیر صحنه مشکوک به پنالتی دقیقه 87 و خطای فرجی به روی رودی ژستد مهاجم استقلال است.

موعود بنیادی‌فر مهمتر از دلار سی تومانی!

به گزارش "ورزش سه"، بحث و جدل بر سر صحنه خطای فرشاد فرجی به روی رودی ژستد در دقیقه 87 شهرآورد روز گذشته همچنان ادامه دارد. استقلالی ها شدیدترین اعتراضات را انجام داده و مدعی هستند که پنالتی آنها در دربی 97 سوخته شده است. کارشناسان داوری پس از این بازی نیز تأیید کردند که در آن صحنه، خطای فرشاد فرجی به روی رودی ژستد رخ داده و آبی ها یک پنالتی طلبکارند.

 

در سمت مقابل نیز هواداران پرسپولیس با انتشار تصاویری تازه از کنار دروازه مدعی هستند قبل از برخورد فرجی با ژستد، مهاجم اهل کشور بنین به قصد شبیه سازی خودش را روی زمین انداخته و خطای پنالتی رخ نداده است. مسئله ای که باعث شد محمد فنایی کارشناس داوری نظر قبلی خود در رابطه با پنالتی بودن این صحنه را پس بگیرد. یک کارشناس داوری اهل ایرلند به نام درموت گلکر نیز که سابقه قضاوت در لیگ برتر انگلیس را دارد، مدعی شده بود در این صحنه خطای پنالتی رخ نداده و ژستد شبیه سازی کرده است.

 

با این حال، بخش عظیمی از کارشناسان داوری روز گذشته اعلام کردند استقلال یک پنالتی از دربی 97 طلب دارد و فرجی روی ژستد مرتکب خطای پنالتی شده است. نکته جالب اینکه مدافع سرخپوشان در پایان بازی و در جمع خبرنگاران انجام خطا را رد نکرد بلکه مدعی شد پیش از آن، باید آفساید محمد دانشگر اعلام می شد و استقلالی ها نیز به گفته های این بازیکن مبنی بر پذیرش خطا به روی ژستد استناد کرده اند.

 

 

1671103

 

1671106

 

 

البته این تنها نکته جنجالی دربی نبود. شب گذشته رسانه رسمی استقلال تصویر جدیدی از لحظه برخورد ضربه سر رودی ژستد با دست فرشاد فرجی را منتشر کرد و مدعی شد یک پنالتی دیگر نیز برای این تیم اعلام نشده است. پرسپولیسی ها نیز اعتقاد دارند داور با چند سوت به سود استقلال از جمله خطای پشت محوطه جریمه روی عالیشاه، باعث تغییر جریان بازی شده است.

 

به هر شکل، سری به فضای مجازی زدیم و 20 توئیت منتخب از هواداران دو تیم در رابطه با صحنه های بحث برانگیز دربی را در زیر می خوانیم:

 

علی جوادی: بایرن مونیخ دیشب با پنالتی دورتموند رو برد اما به قول دوستان، استقلال باید انقدر خوب باشه که بدون پنالتی هم بازیش رو ببره:))


د فلیپ: بیانیه سازمان لیگ و کمیته داوران به زودی؛ مهاجم تیم استقلال تهران این همه فضا داشت چرا باید توپ رو میزد به دست فرشاد فرجی؟ چه دلیلی داشت جز اخلال در نظم عمومی؟ احکام نهایی؛ ژستد ۳ جلسه محروم شد فرهاد مجیدی ۵۰ میلیون جریمه شد تا پایان لیگ برای استقلال پنالتی گرفته نمی شود.


رامین: صدرنشین لیگ آلمان و نتیجه دربی این کشور رو همون پنالتی که یه عده میگن نگرفتنش مهم نیست، تعیین کرد!! اونجا پنالتی رو گرفتن ولی اینجا نه!!!

 

1671104

 


دکتر جکیل: یه لحظه چشاتونو ببندین و تصور کنین این دو تا پنالتی + اون آفساید اشتباه اون طرف اتفاق افتاده بود. الان یا دربی ۲-۰ یا ۳-۰ به نفع پرسپولیس تموم شده بود؛ یا داور و کمیته داوران و سازمان لیگ و فدراسیون استعفای دسته‌جمعی داده بودن!


مکثوفل: اولسان با دو تا پنالتی var قهرمان آسیا شد بعد اینجا میگن پنالتی رو نگرفتن که نگرفتن بهونه نیارید.


بابک آریایی: آدم‌ توی توییتر یه چیزهای میبینه شاخ در میاره. بخاطر اینکه مجیدی رو بزنن نوشته پنالتی رو نگرفتن که نگرفتن اصلا تو تمام بازیها پنالتی هامون رو نگیرن تیم تاکتیک نداره! آدم میمونه به کجا پناه ببره


حبیب: پنالتی واسه چلسی و لیورپولم تاثیرگذاره دیگه تو لیگ بی کیفیت ایران که همه فقط دفاع میکنن و بازیا کم موقعیته تاثیر گذاریش بیشتره، سه امتیاز ما شد یک امتیاز، صفر امتیاز پرسپولیس شد یک امتیاز، امتیازایی که اخر فصل قهرمانو تعیین میکنه.


بهار: واقعا خسته شدیم از پنالتی هایی که گرفته نمیشه. کاش یه بازی میتونستیم بگیم صرفا تیم بد بود و هیچ کار مثبتی نکرد و مساوی کردیم. نه اینکه هربازی علاوه بر انتقادهایی که به تیم وارده حرص پنالتی هایی که می‌شد نتیجه ی بازی رو عوض کنه رو هم بخوریم.


سامان مخوف: دیگه ما باید هر بازی طوری بریم تو زمین که انگار پنالتی ای وجود نداره! استقلالی بودن تاوان داره! مساوی شد و تموم ولی یادمون نمیره چهارتا پنالتی برای ما نگرفتین


مریم ال: بابا بخدااا خسته شدیم اون ۵سال به کنار امسالم این چندمین بازیه برامون پنالتی نمیگیرن؟؟؟ واقعااا باشگاه نمیتونه کاری کنه؟؟ میدونید اوج بی عدالتیش کجاس که همیشه این‌پنالتی نگرفتن ها برای استقلال و به ضرر استقلاله...شرم به این لیگ نمایشیتون شررررم.

 

1671107

 


رضا ساکی: درموت گلکر؛ داور سرشناس بریتانیایی: «ژستد شبیه‌سازی کرد و پنالتی نبود.» گلکر گفت اون صحنه آهم هم آفساید بود و لذا فرهاد مجیدی باید مربی‌گری رو بذاره کنار


فرزین: استقلالیا امسال دو تا پنالتی گل نکردن دو پنالتی آخری که تو جریان بازی براشون تو دربی ها گرفتن گل نکردن بعدا میشینن پنالتی درست میکنن و همون ها رو گل حساب میکنن بعدا با هوچیگری میگن که الان صدر جدول بودیم! کمی هم حرف از تاکتیک و فوتبال بزن بابا


زلاتکوفسکی: تمرکزی که مجیدی روی پنالتی گرفتن مهاجماش گذاشته اگه 5 درصدشو روی کل تیمش می‌ذاشت الان تو جدول بالاتر از پرسپولیس... نه ببخشید اونو تو خوابم نمی‌بینن


محمدرضا: با بررسی اجمالی که از کانال ها و پیج های استقلالی داشتم متوجه شدم که داور ۳ تا پنالتی برا استقلال نگرفته، ۲ تا بازیکن پرسپولیس باید اخراج میشدن، یکم دیگه بگردم معاهده ی ترکمنچای رو هم میندازن‌ گردن‌ ما
افشین خماند: پنالتی استقلال پنالتی بود اما مشکل استقلال پنالتی نبود


قرمزناک: برخورد با ژستد به هیچ وجه خطا نبود. ژستد هم دقیقا مثل یامگا در بازی با صنعت، قبل از برخورد، فیگور افتادن گرفت و کارشناس انگلیسی هم دایو یامگا رو تایید کرد. مهاجمای خارجی استقلال بهتره برای دایو زدن، ابتدا منتظر برخورد مدافع باشن.

 

1671087

 

 


آرش کینگ: ژستد قشنگ وایساد ببینه بعد اون کسی هست توپ گل کنه وقتی دید نیست خودشو پرت کرد.


فرزی: طبق معمول مجیدی بعد از بازی: جان مادرتان var بیارید !!! مجیدی قبل بازی: من هرگز به داوران اعتراض نمیکنم! مجیدی حین بازی: اگه افساید بوده باشه من مربیگری رو کنار میذارم! پراز تناقض... راستی از تاکتیک چه خبر اقای مجیدی؟ فقط سانتر برای ژستد و تمام؟؟؟


رمضانی: باشگاه استقلال تهران از موعود بنیادی فرد شکایت کرده!!! مجیدی قبل بازی از انتخابش خوشحال بود که؟ البته که این جماعت مرجعشون واسه پنالتی بودن اون صحنه مظفری زاده بوده :))))


کاکتوس: ای بابا کارشناس انگلیسی تایید کرد شبیه‌سازی بوده و پنالتی نیست که، حالا چیکار کنیم؟

 

1671110

 

عکسها از: فرشاد عباسی

 

دیدگاه‌ها