کد خبر : 1796336 | 14 آذر 1400 ساعت 18:15 | 8K بازدید | 13 دیدگاه

این وضعیت چمن بی احترامی به فوتبال است

نکونام: ما امروز با زمین حافظیه مساوی کردیم!

سرمربی فولاد با اعتراض شدید به وضعیت چمن استادیوم حافظیه شیراز از مسئولین خواست به وضعیت آن رسیدگی کنند.

نکونام: ما امروز با زمین حافظیه مساوی کردیم!

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام سرمربی فولاد در پایان دیدار با فجرسپاسی و کسب تساوی یک – یک گفت: امروز فولاد با زمین حافظیه شیراز بازی داشت که با آنها یک – یک مساوی شدیم. ما با تیم فجر بازی نداشتیم، با تیم زمین بازی داشتیم. خواهش می کنم مسئولین فکری بکنند اینکه لیگ برتر نیست. تا اتفاقی رخ می دهد می گویند مربی به کنفرانس بیاید چون لیگ حرفه ای است. هیچ کجای دنیا در این زمین فوتبال برگزار نیم کنند. تمام تیم هایی هم که به اینجا آمده اند این را گفته اند. فجر پس از چند سال به لیگ برتر آمده خب یک زمین خوب به آنها بدهید. این بندگان خدا تیم خوبی دارند و باید زمین خوبی داشته باشند تا فوتبال بازی کنند.

 

او ادامه داد: برای گرم کردن وارد زمین شدیم می بینیم که دارند چمن را کوتاه می کنند. دو روز قبل بازی لیگ یک در این استادیوم برگزار شده است. اصلا خنده دار است. قبل از بازی اینها را بگویی می گویند چرا حرف می زنی. هر تیمی هم به اینجا آمده، تمام گل هایی فجر زده، روی اتفاقات بازی بوده است. بازی با گل گهر دقیقه 91 گل خوردند، بازی با استقلال دو ضربه کاشته بوده، امروز روی ضربه ایستگاهی گل زده شده است. همه اش شده بازی روی هوا، بکش بکش، دعوا و... بازی کردن در این زمین، بی احترامی به فوتبال است. در شأن فوتبال ما نیست. یک زمین خوب برای فجر آماده کنید تا در زمین خوبی بازی کنند. منتهی خود مسئولین استان باید این را بخواهند و دو روز قبل اینجا بازی لیگ یک را برگزار نکنند. این چه کاری است؟

 

او گفت: بارندگی که در شیراز وجود نداشته است. توپ یهو در زمین وسط ماند. من نمی دانم این همه آب در وسط زمین چه می کرد. ما امروز با زمین حافظیه یک – یک شدیم. حتی تیم فجر هم ضربه می خورد. چون فوتبالی که خارج از خانه انجام می دهند با داخل خانه قابل قیاس نیست. هر تیمی که به اینجا بیاید، این مشکل را دارد. تمام بازی هایی که با 3 تیم قبلی در خانه داشتند را دیده ایم. کلا روی اتفاقات بازی گل زده شده است. امروز تیم ما بدون حمله گل خورده است. چون دفاع ما فکر کرده است توپ می ایستد ولی اینگونه نشد. هر چقدر که از موقعیت هایمان استفاده نکردیم، به وضعیت زمین و بی دقتی بر میگشت. در مجموع فوتبالی وجود نداشت. سعی کردیم 3 مهاجمه بازی کنیم تا برنده شویم. فوتبال که نمی شد بازی کرد و باید بازی مستقیم را انجام می دادیم. چیزی نیست که من دوست داشته باشم. در 10 دقیقه آخر بازی این کار را انجام دادیم. 

 

نکونام در ادامه گفت: زمانی که ما در اهواز بازی می کنیم، خودمان در استادیوم اصلی کم تمرین می کنیم تا خدایی نکرده زمین برای لیگ برتر خراب نشود و مشکلی به وجود نیاید. ولی اینجا اصلا رعایت نمی کنند. وقتی که بازی لیگ یک را نیز در اینجا برگزار می کنند مشخص است. من نمی دانم چرا اجازه انجام این کار داده شده است. فردا کسی از مسئولین لیگ جواب ندهد چون من به نفع فوتبال صحبت می کنم و به نفع خودم حرف نمی زنم. هر تیمی هم که به اینجا آمده، این موضوع را عنوان کرده است.

 

سرمربی فولاد همچنین گفت: سینا شاه عباسی و وحید حیدریه را امروز نداشتیم. صابر حردانی بعد از سرماخوردگی شدیدی که داشت، برگشته بود. ایوب والی نیز برگشته بود ولی آنها با تیم تمرین نکرده بودند به همین دلیل از آنها استفاده نکردیم. بازیکنان دیگرمان زحمت کشیدند. بعضی از جاهای زمین تیمی 3، 4 پاس می داد ولی توپ لو می رفت. تیم ما امروز بدون موقعیت گل خورد و این دومین بازی است که از فرصت هایمان استفاده نمی کنیم. موقعیت ایجاد می کنیم ولی نمی توانیم گل بزنی و به همین دلیل 4 امتیاز از دست داده ایم. تیم ما یکسری ایرادات دارد که باید برطرف کنیم. مهمترین ایراد ما، مشکل مصدومیت هاست. در تلاش هستیم تا کم کم شرایط ایده آل شود.

 

وی گفت: تیم ما در این بازی فیزیکی و درگیرانه خوب بازی کرد ولی این کافی نیست چون شما باید با تیم حریف، زمین و خیلی مسائل دیگر بجنگید. دومین بازی است که ما در نیمه دوم فوتبالی نمی بینیم. چون بازیکنان می خوابیدند، برانکارد دائم درون زمین است. فوتبال زشتی بود که اصلا روند بازی ادامه نداشت. صدای من درآمده بود که دیگر اجازه بدهید بازی کنیم. اصلا نیمه دومی وجود نداشت. شما دیروز دربی را مشاهده کردید. تماما بازی می خوابید و مشغول حرف زدن بودند. انگار همه دوست داریم بازی ها مساوی شود و همه خوشحالن. در صورتی که فوتبال اینطوری نیست و باید خوب بازی کنید و زحمت بکشید. یک تیم می برد و یک تیم می بازد. به تیم فجر خسته نباشید می گویم و امیدوارم در ادامه راه موفق باشند.
 

نکونام درباره اینکه چرا تمام بازی های لیگ کم گل است، پاسخ داد: به دلیل سیستم 5 دفاعه ای است که وارد فوتبال ایران شده است. گل زدن به این تیم ها سخت است. فجر نیز در بازی های قبل 5 دفاعه بازی می کرد و امروز تغییر سیستم داده بود. وقتی شما با 5 نفر دفاع می کنید، شرایط گل زدن سخت می شود. مهمتر از آن، ما به تعداد انگشتان دست بازیکن خلاق داریم که بتواند نتیجه بازی را عوض کند. در فوتبال، بازیکنان خلاق نتیجه را تغییر می دهند و ما در فوتبالمان بازیکن اینگونه کم داریم. در لیگ ایران همه بازیکنان همسطح هستند و فقط چند بازیکن بالاتر از بقیه هستند. بازیکن باید در لحظه نتیجه را عوض کند. تیم هایی که اینگونه بازیکنانی را دارند، استفاده می کنند و تیم هایی هم که ندارند، باید با زحمت و تلاش به گل برسند. راحت ترین کار دفاع کردن است و همه دفاع را خوب انجام می دهند ولی برنامه حمله ای ندارند. وقتی شما با 5 بازیکن دفاع می کنید و 3 هافبک جلوی آنهاست، حمله ای وجود ندارد و روی اشتباهات حریف یا ضربات ایستگاهی می توانید به گل برسید و این مشکلی است که اکنون گریبان فوتبال ایران را گرفته است.

 

نکونام در مورد اینکه اعتراضات به داوری زیاد بود پاسخ داد: داور خوب قضاوت کرد. ایراد این بود که فجر می خواست بازی را بخواباند و ما نیاز داشتیم بازی جریان داشته باشد. نیمه نخست خوب بود. دو تیم بکش بکش انجام می دادند و بازی درگیرانه ای بود. ولی در نیمه دوم اوضاع فرق کرد و طبیعت فوتبال است که تیمی عقب باشد به دنبال گل زدن است و تیمی هم که جلو باشد به دنبال گل نخوردن است. تیمی که عقب است عجله دارد گل بزند و تیم مقابل به دنبال خواباندن بازی است. اعتراض خود من به این بود که زیاد صحبت نکنیم و اجازه بدهیم بازی جریان پیدا کند. چون همان چیزی می شد که تیم فجر می خواست و آنها قصد داشتند بازی را بخوابانند. زمانیکه گلر آنها دقیقه 50 اخطار می گیرد یعنی بازی تماما خوابیده است.

 

او درباره اعتراضش به نیمکت فجر پاسخ داد: من اصلا حرفی با نیمکت فجر نزدم. هیچکس با نیمکت فجر صحبتی نکرد.

دیدگاه‌ها