کد خبر : 1796415 | 15 آذر 1400 ساعت 00:11 | 42.6K بازدید | 40 دیدگاه

محرم همچنان وفادار به قول و قرارش؛

اینجا همه فرار می‌کنند، شما چطور؟ (عکس)

سرمربی تیم فوتبال سپاهان یکبار دیگر در بزنگاهی سخت توانست رفتارش را زیر فشار زیادی که تحمل می‌کرد، به خوبی کنترل کند.

اینجا همه فرار می‌کنند، شما چطور؟ (عکس) 

به گزارش "ورزش سه"، « خوردن چهار گل برای تیم فوتبال سپاهان خیلی سخت است. شب خیلی سختی داشتیم. شرمنده هواداران هستیم و سعی می‌کنیم تا جایی‌که می شود در آینده نتایج را جبران کنیم». این‌ها حرف‌های سرمربی تیم فوتبال سپاهان پس از شکست سنگین چهار گله در دیداری حیثیتی مقابل گل‌گهر در سیرجان است، که یکی از تلخ‌ترین شب‌های تقریبا یک و نیم ساله دوران مربیگری محرم نویدکیا را رقم زد.


احتمالا پس از شکست راحت‌ترین کار همان چیزی است که این روزها به وفور در فوتبال ایران شاهدش هستیم و کمتر مربی‌ شکست خورده‌ای است که در نشست خبری باخت تیمش را به گردن بگیرد( به استثنای دیدار سپاهان و نساجی که شاهرخ بیانی تاکید داشت بهانه‌ای برای باخت ندارند). معمولا این روزها پس از شکست‌های سنگین و خفیف تیم‌های مختلف، شاهد انتشار بیانیه‎‌هایی تند علیه داور یا تیم داوری مسابقه هستیم و از کمیته داوران انتقاد می‌شود؛ البته که این بیانیه‌ها و اعتراضات پس از پایان مسابقه و با مرور صحنه‌های بازی نوشته می‌شوند و بخشی از آنها درست است، اما حتی با تایید اشتباهات داوری هم نمی‎‌توان به طور قطع گفت که نتیجه مسابقه حتما می‌توانست چیز دیگری باشد؛ در این استدلال قانون نانوشته‌ای وجود دارد و آن هم اینکه تیم برتری طلب سعی می‌کند علی‌رغم تمام ناملایمات و محدودیت‌هایی که وجود دارد، به هدف خود دست پیدا کند و نمونه آن را در دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان می‌‎توان دید؛ جایی که شاگردان یحیی گل‌‎محمدی علی‌رغم اینکه یک گل سالم به ثمر رساندند و مردود شد، در ادامه حملاتشان دوباره گل زدند و سه امتیاز مسابقه را از آن خودشان کردند.

 

 

 

1671332

 

 


محرم نویدکیا در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر مس رفسنجان در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ بیستم در مصاحبه‌ای عجیب و تاریخی قول داد تا می‌تواند در مورد اتفاقات داوری مسابقه حرف زند و در نشست خبری به مسائل فنی تیمش بپردازد؛ عهدی که حداقل تا امروز که محرم نویدکیا وارد دومین سال مربیگری‌‌اش شده و شکستی سنگین را در هفته هشتم رقابت‌های لیگ بیست و یکم مقابل امیرقلعه‌نویی تجربه کرده، پایدار مانده است. اگرچه در ادامه مدیران باشگاه سپاهان به نکات فنی‌ای که سرمربی تیم در مورد ضعف تیمش در به ثمر نشاندن موقعیت‌های ایجاد شده و همینطور مشکل سازماندهی در ضدحملات حریف به زبان آورده بود، توجهی نکردند و مقصر اصلی شکست 4  بر 2 مقابل گل گهر را داور معرفی کردند؛ این در حالی است که اگر سپاهانی‌‎ها می‌توانستند با پنالتی شهریار مغانلو در دقایق پایانی نیمه اول به گل برسند، شرایط بازی به کلی متفاوت می‌شد، ولی فروزان که پنالتی‌گیر قهاری است، دست مهاجم سپاهان را خواند و در ادامه نیز همان دو ضعفی که نویدکیا در نشست خبری به آنها اشاره داشت، پاشنه آشیل سپاهان در شکست سنگین برابر گل گهر شد تا نتیجه پایان نیمه اول که 2 بر صفر بود، در پایان بازی به نتیجه 4 بر 2 تغییر کند. نکته جالب اینکه اگرچه طبق نظر کارشناسان پنالتی سپاهان در وقت‌های اضافی نیمه دوم مسابقه گرفته نشد، اما چند ثانیه بعد حمله بعدی شاگردان محرم به گل نشست. 

 

 

1671333

 

 


حالا اما اگرچه باشگاه سپاهان برای اینکه از قافله تیم‌های معترض جا نماند و حقش خورده نشود، رفتار مشابهی را در پیش گرفت و با انتشار مصاحبه‌ای تند نسبت به عملکرد داوری اعتراض کرد، اما نباید یادمان برود که مسئولیت اصلی این شکست با محرم نویدکیا بود و او در نشست خبری علی‌رغم تمام فشاری که تحمل می‎کرد، به مسائل داوری اشاره نکرد و شکست سنگین تیمش را با دلایل فنی توجیه کرد؛ رفتاری که امیدواریم مربیان دیگر هم آن را الگو کنند و حتی یکبار هم که شده دلیل باخت‌شان را به غیر از مسائل داوری در فاکتورهای فنی هم جستجو کنند و شکست را به گردن بگیرند. برای پیشرفت فوتبال به این نگرش نیازمندیم ...


احمدرضا خلیلی

دیدگاه‌ها