کد خبر : 1796459 | 15 آذر 1400 ساعت 11:12 | 92.7K بازدید | 19 دیدگاه

ضربه سرهایی با قدرت پتک

جهانبخش به دروازه‌بان‌ها شلیک می‌کند! (عکس)

علیرضا جهانبخش شب گذشته با ضربه سری دیدنی دروازه فورتونا سیتارد را باز کرد و نشان داد که می توان روی این توانایی او حساب ویژه ای باز کرد.

جهانبخش به دروازه‌بان‌ها شلیک می‌کند! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا جهانبخش پس از بازی با لبنان و در بازگشت به هلند، در چند بازی پیاپی به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد و حتی به دلیل مصدومیت، بازی با توئنته را از دست داد و همین مسائل سبب شد تا او کمی از ترکیب تیمش دور شود و آرنی اسلات سرمربی فاینورد روی گزینه های دیگر برای خط حمله تیمش حساب کند.

 

بازیکن ایرانی فاینورد آخرین بار در دیدار مقابل یونیون برلین موفق به گلزنی شده بود و پس از گذشت 9 بازی فاینورد که او در 6 مورد آن به زمین رفته بود، بالاخره کاپیتان تیم ملی توانست شب گذشته و در تقابل با فورتونا سیتارد به طلسم ناکامی هایش پایان داده و با ضربه سری دیدنی پیروزی پر گل تیمش را لذت بخش تر کند. هر چند که در همین دیدار شب گذشته نیز به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد.

 

در دقایق پایانی بازی شب گذشته فاینورد بود که یک ضربه کرنر روی حرکت خود جهانبخش به دست آمد. ارسال مارک دیمرس از سمت راست به روی دروازه به پرواز بلند و دیدنی علیرضا جهانبخش همراه شد و او با یک ضربه سر محکم و پر قدرت دروازه فورتونا سیتارد را برای بار پنجم باز کرد و زنگ خطر را برای سایر مدعیان قهرمانی در لیگ هلند به صدا درآورد.

 

1671404

 

1671402

 

1671401

 

نکته جالب توجه درخصوص علیرضا، افزایش قدرت سرزنی این بازیکن است. ضربه سر جهانبخش در دیدار شب گذشته به حدی قدرتمند بود که یانیک وان اوسچ سنگربان 24 ساله میهمان به همراه توپ وارد دروازه شد و نتوانست ضربه سر بازیکن ایرانی فاینورد را مهار کند. ویژگی ای که این بازیکن ایرانی در بازی های اخیر تیم ملی به خوبی آن را به نمایش گذاشته است.

 

جهانبخش در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، سه گل حساس برای تیم اسکوچیچ به ثمر رسانده که 2 مورد آن با ضربات سر بوده است. در دومین دیدار ایران در این رقابت ها و زمانی که مهدی طارمی از سمت چپ به حرکت درآمد، با یک ارسال به دهانه دروازه علیرضا را صاحب موقعیت کرد که کاپیتان ایران با پروازی دیدنی و یک ضربه سر تماشایی، قفل دروازه حریف را باز کرد و با یک گل زودهنگام، در ادامه کار را برای تیم ملی راحت تر کرد.

 

1671408

 

1671407

 

1671406

 

1671405

 

نکته جالب اینکه فهد طالب گلر عراقی ها نیز همچون سنگربان فورتونا سیتارد در دیدار شب گذشته، به همراه توپ وارد دروازه شد و قادر به مهار ضربه سر پر قدرت جهانبخش نبود. اما این بازیکن در دیدار برابر کره جنوبی، توانایی سر زنی خود را با نمود بیشتری به نمایش گذاشت و تقریبا همه را حیرت زده کرد.

 

زمانی که سردار آزمون به دنبال رسیدن به یک توپ مرده بود، کمتر کسی فکرش را می کرد ارسالی که حتی عقب تر از نقطه پنالتی فرود آمد، به یک گل برای ایران تبدیل شود. اما پرواز دیدنی علیرضا جهانبخش و ضربه سر فوق العاده او به جایی رفت که می بایست می رفت و کاری هم از دستان کیم سئونگ گیو سنگربان کره ساخته نبود.

 

1671411

 

1671410

 

1671409

 

به هر شکل علیرضا جهانبخش طی ماه های گذشته بارها با ضربات سر دیدنی و پرقدرت خود، از یک توانایی جدیدش رونمایی کرده است. بازیکنی که حداقل از لحاظ ظاهری به او نمی آید که بتواند با پروازهای بلند و دیدنی روی ضربات ارسالی خطرناک ظاهر شود ولی او در عمل این مسئله را ثابت کرده و اکنون هم تیمی های او هم در تیم ملی ایران و هم در فاینورد می توانند حسابی روی این توانایی شگفت انگیز او حساب ویژه ای باز کنند.

دیدگاه‌ها