کد خبر : 1796709 | 16 آذر 1400 ساعت 16:21 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

یزدانی، حدادی و ساعی علیه کمیته المپیک موضع گرفتند

تنش و شکاف بین قهرمانان؛‌ تهدید، اعتراض و مهندسی!

به نظر می‌رسد تشکیل کمیسیون ورزشکاران در کمیته ملی المپیک، زمینه ساز تنش در میان قهرمانان ورزش و البته مسئولان این کمیته شده است.

تنش و شکاف بین قهرمانان؛‌ تهدید، اعتراض و مهندسی!

به گزارش "ورزش سه"، در تمام دنیا اتحادیه بازیکنان یا ورزشکاران در راستای تصمیم‌گیری‌های کلیدی به نفع این قشر تشکیل می شود، اما این اتفاق برای نخستین بار 4 سال قبل در کمیته ملی المپیک به شکل متفاوتی رخ داد. با وجود تشکیل کمیسیون و گذشت 4 سال کسی در نهایت نفهمید که در این مدت چرا این ورزشکاران نتوانستند نه تصمیم موثری به نفع خود بگیرند و نه حتی 4 بار دور هم جمع شدند.


حالا برای دوره جدید هم انتخابات کمیسیون جهت معرفی 15 عضو برگزار شد و برخی ورزشکاران واجد شرایط کاندیدا شدند. خیلی از چهره های نامدار در انتخابات شرکت کردند و در نهایت با بند و تبصره هایی که کمیته ملی المپیک اعلام کرد، تعداد اعضای کمیسیون به 20 نفر رسید. 4 نفر به عنوان عضو انتصابی و هادی ساعی هم به عنوان عضو هیات اجرایی در دوره قبلی به کمیسیون ورزشکاران اضافه شدند.


اما در آستانه شروع کار کمیسیون جدید که همه قهرمانان امیدوار بودند برخلاف دوره قبلی برای ورزشکاران گام های مثبتی بردارد، بیانیه فدراسیون کشتی و انصراف حسن یزدانی و محمدرضا گرایی از جلسه ابتدایی  در اعتراض به اضافه نشدن حمید سوریان به کمیسیون اولین حاشیه هایی بود که باعث تنش دوباره بین ورزشکاران شد.


در جلسه اول بحث های زیادی بین ورزشکاران و رییس کمیته ملی المپیک صورت گرفت و برخلاف خواست برخی از آن ها انتخابات ریاست و نایب رییس کمیسیون برگزار شد. در جلسه بعدی علاوه بر یزدانی و گرایی، 7 ورزشکار دیگر هم در کمیسیون حاضر نشدند تا به تصمیم گیری ها اعتراضشان را نشان دهند، اما کمیته ملی المپیک بدون توجه به این مسائل رای گیری برای انتخاب 6 ورزشکار حاضر در انتخابات کمیته ملی المپیک را برگزار کرد.
در همین راستا آن 9 عضو غایب کمیسیون که به برخی تصمیم گیری ها اعتراض داشتند، از کمیته ملی المپیک درخواست برگزاری نشست خبری کردند؛ درخواستی که با مخالفت همراه شد. از سوی دیگر علیرضا دبیر که در نامه ای به صالحی امیری اعتراض خود را اعلام کرده بود، این بستر را برای قهرمانان فراهم کرد تا اعتراض خود را روبروی دوربین ها اعلام کنند

.
هادی ساعی، احسان حدادی، شهربانو منصوریان، حسن یزدانی و محمدرضا گرایی امروز با حضور در فدراسیون کشتی روبروی خبرنگاران نشستند تا درباره ماجراهای کمیسیون ورزشکاران اعتراض خود را بیان کنند.

 

1671730

 


افشای اقدامات غیرقانونی
در ابتدای جلسه هادی ساعی بود که با ذکر برخی نکات اعلام کرد تصمیمات اخیر کمیته ملی المپیک غیرقانونی بوده است. پرافتخارترین المپین ایرانی در این باره گفت: آیین نامه کمیسیون ورزشکاران می گوید چهار نفری که رییس کمیته ملی المپیک می تواند انتصاب کند باید با مشورت رییس کمیسیون باشد. این چهار نفر نباید قبل از انتخاب رییس معرفی می شدند. چهار نفری که رییس کمیته ملی المپیک انتخاب می کند رای دارند اما نمی توانند جزو شش نفری باشند که وارد مجمع شوند. در حال حاضر یکی از آنها به عنوان شش نفر نماینده ورزشکاران وارد مجمع می شود و رای می دهد. متاسفانه اطلاع دوستان ضعیف است و اشراف به آیین نامه نداشتند بنابراین اگر سوریان وارد کمیسیون می شد نمی توانست عضو هیات اجرایی و شش نفر حاضر در مجمع شود. از طرفی از رشته جودو هم هیچ نماینده ای نبود که وقتی اعتراض کردم گفتندجودو تعلیق است و اساسنامه این اجازه حضور را نمی دهد اما من هیچ کجای اساسنامه و آیین نامه چنین چیزی را ندیده ام.

 


هیچ وقت یک ورزشکار را تهدید نکنید!
یکی دیگر از ورزشکاران که امروز بیش از بقیه صحبت کرد و به شرایط رخ داده اعتراض داشت، احسان حدادی بود. دارنده مدال نقره پرتاب دیسک المپیک لندن رقیب گنج زاده برای ریاست کمیسیون بود که رای کمتری آورد. او در نشست امروز گفت: اتفاقاتی دارد می افتد که ورزشکاران را به جان هم می اندازند. زمانی که گفته شده جلسه کنسل است و ما هم در گروه خود اعلام می کنیم اما بعد جلسه کنسل نمی شود شما چه برداشتی می کنید؟ شاید درست نباشد که بگویم ولی همیشه می گویند هیچگاه یک ایرانی را تهدید نکنید. من هم می‌گویم هیچگاه یک ورزشکار را تهدید نکنید. چند بار از کمیته المپیک تماس گرفتند و من را تهدید کردند. این که به من بگویند چون رفتی داخل تیم هادی ساعی رای نیاوردی را نمی توانم قبول کنم. این تفکر کمیته ملی المپیک درست نیست. اگر قرار است چون  پشت قهرمان المپیکم باشم رای نیاورم بهتر که رای نیاورم. البته نمی شود که ما نباشیم چون آن موقع کمیسیون هر کاری  بخواهد انجام بدهد.

 


صدای قهرمانان کشتی هم درآمد

حسن یزدانی در نشست امروز حاضر بود و گفت: دغدغه ها مشترک است  و امیدوارم یک بزرگتر ورود کند و به حاشیه ها دامن زده نشود و ورزشکاران بتوانند  به ورزش کمک کنند. ما قهرمانان زیادی در کشتی داشتیم و می توان از آنها در کمیسیون استفاده کرد.
محمدرضا گرایی، فرنگی کار طلایی المپیک هم گفت: اختلاف کشتی و کمیته ملی المپیک سر این است که قول داده بودند سوریان  جزو چهار نفر انتصابی باشد که نبود و نگذاشتند برای حضور در انتخابات هم ثبت نام کند. سوریان اسطوره کشتی است و این کار  به کشتی برخورد و بیان کردیم جلسه را به تعویق بیندازند و چاره ای بیاندیشند تا سوریان را برگردانند که نشد.

 

1671760

 

 


منصوریان، نماینده زنان معترض
شهربانو منصوریان که به عنوان یکی از ورزشکاران زن وارد کمیسیون شده، در نشست امروز گفت: در جلسه اول کمیسیون اعتراض ما روی نبودن کشتی‌گیران بود. قرار بود حکم بدهند نه اینکه رییس و نایب رییس معرفی شود. من دوست داشتم به یزدانی رای دهم. در جلسه بعدی هماهنگی شد که روز یکشنبه یا دوشنبه که من گفتم دوشنبه. بلیط گرفتم ولی در گروه اعلام شد روز یکشنبه. مشخص بود که از قبل برنامه ریزی شده بود که آن ۱۱ نفر به خودشان رای دهند.

دیدگاه‌ها