کد خبر : 1796761 | 16 آذر 1400 ساعت 19:34 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

بنا: نسل جدیدی از کشتی معرفی می‌شود

محمد بنا می‌گوید که سطح لیگ کشتی فرنگی بالا بود و نسل جدیدی هم در تیمهای جوانان حضور دارند.

بنا: نسل جدیدی از کشتی معرفی می‌شود

به گزارش ورزش سه، محمد بنا در حاشیه مراسم جشن قهرمانی لیگ کشتی فرنگی در خصوص لیگ امسال اظهار داشت: تقریبا خیلی از بچه های خوبمان در این مسابقات شرکت کرده‌اند و بین چهار تیم تقسیم شده‌اند. الان بین دو تیمی که فینال را برگزار می‌کنند کشتی های خوب و جذابی دیدیم و برعکس دوره های مقدماتی، سطح نیمه نهایی و فینال خیلی عالی بود.

 

وی در واکنش به انتقاداتی که به چرخه انتخابی مطرح می‌شود، عنوان کرد: من هیچ صحبتی در این رابطه ندارم چون الان درباره لیگ صحبت می‌کنیم. چرخه انتخابی تیم مای یک چیز مشخص و روتین است و همه می‌توانند در سایت فدراسیون کشتی ببینند که به چه صورتی است و همانطور که نوشته شده اعمال می‌شود.

 

بنا در خصوص جوان گرایی در لیگ و استفاده از جوانان در آینده گفت: در حال حاضر تیم ملی بزرگسالانمان هم بیشتر بچه های زیر ۲۳ سال بودند و یک نسل جدیدی از جوانان حضور دارند که روز به روز هم بهتر می‌شوند.

 

او در خصوص برنامه هایی که برای بازی های آسیایی وجود دارد، توضیح داد: چون بازی های آسیایی با مسابقات جهانی تداخل دارد اگر تا آن زمان زور آسیایی ها نرسد و تاریخ مسابقات تغییر نکند ما مجبور هستیم دو تیم داشته باشیم.

 

بنا درباره فدراسیون کشتی آمریکا تصریح کرد: دعوت فدراسیون کشتی آمریکا از تیم آزاد بوده و از فرنگی دعوت نشده است.

 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی همچنین درباره برنامه این تیم برای رفتن به مسابقات اروپایی گفت: در این زمینه برنامه ای نداریم. برای ما اول مسابقات قهرمانی کشور در ۲۶ آذر برگزار خواهد شد و بعد از آن در دی ماه انتخابی جام تختی است و بین ۶ یا ۹ آذر هم مسابقات جام تختی برگزار خواهد شد که تقریبا مرحله نهایی انتخابی داخلی ماست که بعد از آن به مسابقات برون مرزی و انتخاب نهایی می‌روند که در آن پروسه زمانی مشخص می‌کند چه نفراتی برای مسابقات آسیایی انتخاب می‌شوند و چه نفراتی برای مسابقات جهانی.

 

او ادامه داد: همانطور که می‌دانید مسابقات بازی آسیایی المپیکی است و در شش وزن است ولی مسابقات جهانی در ده وزن است و ما در چهار وزن در جام تختی انتخابی نهایی داریم؛ یعنی در وزن ۵۵ کیلو، ۶۰ کیلو، ۷۲ و ۸۷ کیلوگرم ما مسابقات نهایی‌مان در جام تختی مشخص می‌شود و بقیه نفراتی که بیرون هستند و بقیه نفراتی که ملحق می‌شوند و تیم نفرات اول مسابقات جام تختی به مسابقات آسیایی می‌روند و برمی‌گردند و بعد به چرخه مسابقات خارجی می‌رویم.

 

بنا در خصوص عدم حضور تماشاگران در سالن توضیح داد: بخاطر مسائل کرونا هرچند که خدا را شکر خیلی کم شده ولی دستورات سازمان بهداشت بوده که بازی ها بدون تماشاگر برگزار شود.

 

وی در پایان گفت: طبیعتا حق کشتی در ورزش کشور خیلی زیاد نه اینکه بقیه ورزش ها حق نداشته باشند ولی کشتی باید طور مخصوصی دیده شود.

دیدگاه‌ها