کد خبر : 1796805 | 17 آذر 1400 ساعت 10:30 | 20.7K بازدید | 1 دیدگاه

مرد یخی و پادشاه سنگین و ظهور در سال 2021

گرایی و زارع بهترین کشتی گیران جهان شدند

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی امیرحسین زارع و محمدرضا گرایی به عنوان برترین کشتی گیران سال 2021 جهان معرفی شدند.

گرایی و زارع بهترین کشتی گیران جهان شدند

به گزارش "ورزش سه"، سال 2021 را با توجه به برگزاری المپیک و مسابقات جهانی به فاصله چند ماه و درخشش خیره کننده آزاد و فرنگی کاران ایرانی در نروژ می توان یک سال درخشان برای کشتی ایران قلمداد کرد. 


در آخرین ماه از سال 2021 میلادی اتحادیه جهانی کشتی هم مهر تاییدی بر این نظریه زده و دو تن از ستاره های کشتی ایران را به عنوان برترین آزاد و فرنگی کاران سال 2021 معرفی کرده است. 


طبق گزارش اتحادیه جهانی محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک و جهان در وزن 67 کیلوگرم کشتی فرنگی و امیرحسین زارع دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد بهترین عملکرد را در میان کشتی گیران تمامی کشورهای دنیا در سال 2021 داشته اند و برنده جایزه بهترین کشتی گیر سال شده اند که این نشان دهنده جهش و پیشرفت کشتی ایران در میادین جهانی است.


اتحادیه جهانی کشتی در مورد محمدرضا گرایی و امیرحسین زارع نوشته است: گرایی بدون داشتن مدال جهانی یا المپیک در کارنامه خود وارد سال 2021 شد، این کشتی گیر 25 ساله که به "مرد یخی" معروف است، تمام معادلات را بهم زد و با کسب مدال طلای المپیک توکیو و جهانی نروژ سال 2021 را به پایان رساند.


همچنین زارع در سن 20 سالگی، سال بسیار پرباری را پشت سرگذاشت، وی یک مدال برنز در المپیک توکیو را بدست آورد و توانست از سد کشتی گیران مطرحی همچون طاها آکگول و گنو پتریاشویلی که سابقه مدال طلای المپیک و جهان را دارند گذر کند و عنوان قهرمانی جهانی را از آن خود کند.


البته اتحادیه جهانی لقبی را به امیرحسین زارع نداده است اما این کشتی گیر با حرکتی پس از قهرمانی رقابت های جهانی نروژ انجام داد، لقب پادشاه سنگین وزن را برای خود انتخاب کرده است.


این اتفاق می تواند یک پایان درخشان برای کشتی ایران در سال 2021 باشد؛ اگرچه حسن یزدانی با کسب یک مدال نقره در المپیک و یک مدال طلا در مسابقات جهانی نیز می توانست یکی از کاندیدای کسب عنوان برترین آزادکار جهان باشد، اما اتحادیه جهانی ترجیح داده به دو کشتی گیری که قبل از سال 2021 هیچ عنوان جهانی در کارنامه خود در رده بزرگسالان نداشتند، این عنوان را بدهد.


دیدگاه‌ها