کد خبر : 1797104 | 18 آذر 1400 ساعت 13:32 | 25.3K بازدید | 13 دیدگاه

تقابل نوستالژیک در ورزشگاه آزادی؛

عنایتی – پرسپولیس؛ اگر رضا در میدان بود(عکس)

سرمربی هوادار سابقه درخشش در دربی های پایتخت با پیراهن استقلال مقابل پرسپولیس را دارد.

عنایتی – پرسپولیس؛ اگر رضا در میدان بود(عکس)

به گزارش ورزش سه، رضا عنایتی، مهاجم گلزن فوتبال ایران در دهه هشتاد با لیگ برتری کردن هوادار در فصل گذشته دست به کار بزرگی زد؛ او به حضور خود در هوادار در این فصل ادامه داد تا این تیم تهرانی با هدایت چهره ای وارد لیگ برتر شود که بهترین گلزن تاریخ این مسابقات است.

 

تیم عنایتی اما شروع خوبی در لیگ برتر نداشته و با 5 امتیاز در رتبه ماقبل  آخر قرار دارد. هوادار تنها در یک دیدار از 8 دیدار قبلی خود موفق به گلزنی شده و این برای مربی که خود زمانی گلزن شماره یک تیم های باشگاهی اش به شمار می رفت اصلا قابل قبول نیست و عنایتی در مصاحبه های خود بارها به این موضوع اشاره شده است.

 

1672394

 

هوادار در چنین شرایطی امروز باید مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به میدان برود؛ تیمی که رضا عنایتی شخصا از آن خاطرات خوشی دارد. شاید شیرین ترین خاطره عنایتی از تقابل با پرسپولیس به دربی 59 که در سال 84 برگزار شد مربوط باشد. جایی که او تک گل سه امتیازی شاگردان قلعه نویی را مقابل پرسپولیس پروین به ثمر رساند تا استقلال در فصلی که قهرمان لیگ برتر شد، دربی را هم ببرد.

 

در دربی رفت همان فصل هم رضا عنایتی زننده یکی از دو گل استقلال بود؛ جایی که شاگردان امیر قلعه نویی یکی از شیرین ترین پیروزی های تاریخ آبی پوشان در تقابل با پرسپولیس را رقم زدند. در آن دیدار استقلال دو بر یک از حریف عقب افتاد اما با یک کامبک رویایی که گل سوم آن در دقایق تلف شده توسط پیروز قربانی به ثمر رسید، به پیروزی 3-2 دست یافتند. رضا عنایتی زننده گل اول استقلال در این دربی بود تا نشان دهد راه باز کردن دروازه سرخ پوشان را خوب بلد است.

 

1672396

 

عنایتی که درآن مقاطع، آماده ترین دوران فوتبالی اش را تجربه می کرد، دو فصل پیاپی آقای گل شد و استقلال با گل های حساس او فاتح لیگ برتر شد. تک گل پیروزی بخش او در دربی هم یکی از همین گل ها بود که روی پاس در عرض فرزاد مجیدی و تاثیر به موقع گلزن آبی ها وارد دروازه فرشید کریمی کرد.

 

عنایتی امروز مقابل تیمی به میدان خواهد رفت که هدایت آن را یحیی گل محمدی به عهده دارد و کریم باقری و افشین پیروانی را هم روی نیمکتش به عنوان اعضای کادرفنی می بیند. تقابل سرمربی هوادار با پیراهن استقلال با این سه نفر در دربی هم خاطره خوش دیگر اوست؛ جایی که عنایتی و هم تیمی هایش در دربی 55 که سال 1382 برگزار شد، موفق به کسب پیروزی دو بر یک مقابل پرسپولیسی شدند که هم کریم هم یحیی و هم افشین را در ترکیب خود داشت.

 

1672397

 

عنایتی در آن دیدار هم یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود و با وجود اینکه گلزنی نکرد اما گل اول استقلال که توسط سامره به ثمر رسید روی پاس خوب او در تقابل تن به تن با کریم باقری به ثمر رسید. گل دوم استقلال به پرسپولیس در آن دیدار که یکی از زیباترین گل های تاریخ دربی به شمار می رود هم توسط محمود فکری به ثمر رسید تا پرسپولیس در روزی که عیسی ترائوره تگ گلش را به ثمر رساند، 2-1 مغلوب استقلال شود.

دیدگاه‌ها