کد خبر : 1797117 | 18 آذر 1400 ساعت 21:53 | 29.8K بازدید | 9 دیدگاه

گزارش؛

بارسا در سراشیبی؛ تداوم فاجعه اقتصادی با لیگ اروپا

بارسلونا دیگر یک تیم حاضر در لیگ قهرمانان نیست و فاجعه لیگ اروپا برای این تیم، یک واقعیت است.

بارسا در سراشیبی؛ تداوم فاجعه اقتصادی با لیگ اروپا

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته با شکست 3-0 برابر بایرن مونیخ نتوانست از گروه خود در لیگ قهرمانان صعود کند و به لیگ اروپا سقوط کرد. آبی اناری ها پس از 21 سال نتوانستند از گروه خود بالا بروند و در ادامه فصل باید کار خود را در لیگ اروپا دنبال کنند.

تفاوت صعود به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان و رفتن به لیگ اروپا از لحاظ مالی نیز فاحش است.

 

 

1672285

 

 

شرایط به گونه ای است که بارسلونا برای جبران  خسارت عدم صعود به دور بعد لیگ قهرمانان حتما باید به فینال لیگ اروپا رفته و قهرمان شود.

بارسا در صورت پیروزی بر بایرن و رفتن به دور بعد لیگ قهرمانان، 9.6 میلیون یورو دریافت می کرد و اگر به یک چهارم نیز راه می یافت، 10.6 میلیون یورو از یوفا پاداش می گرفت. به این ترتیب بارسا برای راهیابی به یک چهارم در مجموع 20.2 میلیون یورو دریافت می کرد ولی اگر در لیگ اروپا به فینال نیز برسد، در مجموع 14.9 میلیون یورو پاداش خواهد گرفت.

 

 

1672399

 

 

به عبارتی پاداش قهرمانی در لیگ اروپا حتی برابر با پاداش رسیدن به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان هم نیست. در لیگ قهرمانان تیم های نیمه نهایی هر کدام 15.5 میلیون یورو و قهرمان نیز 20 میلیون یورو پاداش خواهد گرفت. پاداش تیم های حاضر در نیمه نهایی لیگ اروپا و تیم قهرمان این تورنمنت، تنها 4.6 و 8.6 میلیون یورو است.

بارسا با کسب رتبه سوم گروه، برای حضور در پلی آف لیگ اروپا تنها 500 هزار یورو از یوفا دریافت خواهد کرد.

بارسا در حال حاضر به دنبال بودجه ای 75 میلیون یورویی از طریق عقد قرارداد با اسپانسرهاست و مدیریت مدعی شده باعث ایجاد درآمد خواهد شد و همینجاست که صعود به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان پراهمیت جلوه می کرد.

 

 

1662507

 

 

بیش از اینکه چنین موفقیتی(صعود به دور بعد) اهمیت ورزشی داشته باشد، اهمیت اقتصادی داشت. حذف بارسا از لیگ قهرمانان باعث خواهد شد که برای سومین سال متوالی باشگاه متحمل ضرر شود و طبعا در آینده قدرت رقابت ورزشی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها