کد خبر : 1797529 | 20 آذر 1400 ساعت 12:46 | 11.3K بازدید | 6 دیدگاه

افزایش سهمیه خارجی‌های امارات به نفع بازیکنان ایرانی

پس از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای افزایش تعداد سهمیه در لیگ قهرمانان، امارات نیز احتمالا در قوانین لیگ داخلی اش بازنگری خواهد کرد.

افزایش سهمیه خارجی‌های امارات به نفع بازیکنان ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، امارات قافیه را به ایران، عربستان و قطر واگذار کرده و برای فصل 2023 لیگ قهرمانان سهمیه کمتری نسبت به سه لیگ مطرح آسیایی خواهد داشت و با یک سهمیه مستقیم و دو سهمیه غیرمستقیم پای به لیگ قهرمانان می‌گذارد.

 

این در حالی است که تیمهای اماراتی نظیر الجزیره و العین سابقه نتایج درخشان در لیگ قهرمانان آسیا را دارند اما در سالهای اخیر لیگ امارات همواره نتایج نامطلوبی را گرفته و در فصل گذشته نیز تیم الوحده تنها نماینده این کشور در مرحله یک چهارم نهایی بود.

 

حالا در شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته که سهمیه بازیکنان خارجی را افزایش دهد و تیمها به صورت نامحدود بازیکن خارجی در فهرست خود داشته باشند، لیگ امارات هم در قوانین سهمیه خارجی خود احتمالا بازنگری خواهد کرد.

 

عبدالله حسن مدیر ای اف سی و از مشاوره فدراسیون فوتبال امارات گفته که باتوجه به افت بازیکنان اماراتی، افزایش سهمیه از 4 به 6 در لیگ امارات، می‌توانند سطح بازیها را افزایش دهد.

در صورتی که این قانون از سوی اتحادیه فوتبال امارات تصویب شود، باتوجه به تغییر نام لیگ این کشور، بازیکنان ایرانی هم شرایط بهتری را پیدا می‌کنند و ممکن است با پیشنهادات بهتری مواجه شوند و بازیکنان بیشتری از ایران به امارات منتقل شوند.

دیدگاه‌ها