کد خبر : 1797731 | 21 آذر 1400 ساعت 12:02 | 28.4K بازدید | 5 دیدگاه

دو ایرانی با نام آلکس در فوتبال یونان

تصمیم عجیب نوری؛ مربی ایرانی در راه رهاگل (عکس)

در جلسه دوستانه ای که میان خبرنگاران و الکساندر نوری برگزار شد، سوال آخر به اتو رهاگل اختصاص داشت.

تصمیم عجیب نوری؛ مربی ایرانی در راه رهاگل (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، همه فوتبالدوستان از بزرگترین موفقیت تاریخ فوتبال یونان باخبرند. موفقیتی که زیر نظر اتو رهاگل اسطوره مربیگری فوتبال آلمان به دست آمد. مردی که در فوتبال آلمان از باشگاه وردربرمن ظهور کرد و پس از آن به بایرن و سپس به یونان رفت تا یک قهرمانی استثنایی و باورنکردنی در مسابقات جام ملت های اروپا 2004 را تجربه کند.

 

شاید بی دلیل نبود که در مصاحبه مطبوعاتی الکساندر نوری در سمت جدیدش در باشگاه کاوالا تیم قعرنشین لیگ دسته دوم یونان نام اتو رهاگل به میان آمد. چرا که شروع مربیگری نوری نیز از باشگاه وردربرمن بوده است. جایی که خود را به عنوان یک ستاره در فوتبال آلمان مطرح کرد اما به سرعت آن عنوان را از دست داد تا تجربیات بعدی اش در تیم های اینگول اشتات و هرتابرلین نیز چیز چندان قابل توجه نباشد. اما مربی که همیشه صحبت حضورش در فوتبال ایران بوده، این بار با همراهی یک مالک ایرانی و همنام به دنبال ساختن یک موفقیت جدید برای خود است.

 

آلکس نوری برای انتخاب چالش جدیدیش در آئو کاوالا کار سختی در پیش دارد چرا که این تیم به هیچ وجه وضعیت خوبی در لیگ دسته دوم این کشور ندارد و با 4 شکست از 4 بازی و دریافت 26 گل و بدون گل زده در قعر جدول رده بندی حضور دارد! در روز معارفه آلکس نوری، آئو کاوالا با 6 گل بازی را به آلموپوس آریدائس واگذار کرد. آنها یک شکست 6 بر صفر و دو باخت سنگین 7 بر صفر دیگر را نیز در فصل جدید لیگ دسته دوم یونان تجربه کرده اند و حالا با الکس نوری به دنبال فرار از این وضعیت فوق العاده بحرانی هستند.

 

1673296

 

این تیم  به دلیل عدم توانایی در صدور کارت بازیکنانش به دلیل اختلاف حقوقی طولانی مدت با اتحادیه اروپا، با فوتبالیست های آماتور راهی لیگ جدید شد و یکی از دلایل شکست های عجیب و پر گل این تیم، همین مسئله است. شاید برای علاقه مندان به فوتبال جالب باشد که بدانند نیما نکیسا سنگربان سابق تیم ملی و پرسپولیس نیز بین سال های 1999 تا 2000 در همین تیم کوالا حضور داشت.

 

آلکس نوری که بارها و بارها شایعاتی درخصوص حضور او در ایران و قبول هدایت تیم هایی نظیر استقلال، پرسپولیس، تراکتور و حتی تیم ملی ایران به گوش می رسید، در نهایت یونان را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد و روز گذشته مراسم معارفه او برگزار شد.

 

در مراسم معارفه نوری مالک باشگاه که اصالتی ایرانی نیز دارد، به تعریف و تمجید از این مربی پرداخت. او در بخشی از صحبت هایش گفت: این روز بزرگی برای باشگاه ماست چون یکی از بهترین مربیان جوان جهان به جمع ما پیوسته است. آلکس پیشنهادات دیگری داشت اما مردم گرم و مهربان این شهر باعث شد تا نوری پیشنهاد ما را بپذیرد.

 

1673297

 

آلکس نوری سرمربی ایرانی و جدید نیز در بخشی از این کنفرانس مطبوعاتی گفت: تجربیاتم در بوندسلیگا را به اینجا می آورم و خوشحالم که می بینم انرژی خوبی اینجاست. این یک شوی یک نفره نیست و برای موفقیت یک تیم همه باید در پیشرفت تلاش کنند و سهیم باشند.

 

در قسمتی از این کنفرانس مطبوعاتی نیز از نوری درباره اتو رهاگل اسطوره فوتبال آلمان پرسیدند. کسی که عمده اوقات مربیگری اش در وردربرمن بوده است. همون تیمی که نوری را به شهرت رساند. این مربی ایرانی در پاسخ به این سوال گفت: اتو رهاگل یک اسطوره است و او می تواند الگوی بسیاری از مربیان جوان باشد. من از آلمان می آیم جایی که فرهنگ اصلی در آنجا کار کردن است.

 

او ادامه داد: یکی از دلایلی که من به اینجا آمدم نظرات مالک برای گسترش باشگاه بود. من اینجا را برای موفقیت و پیشرفت انتخاب کردم. اگر حتی یک نفر هم که به این موضوع عقیده ندارد، نباید در جو و اتمسفر باشگاه بماند. باید تیمی داشته باشیم که شهر و هواداران به آن ببالند.

نوری در بخش پایانی صحبت هایش نیز گفت: من به اینجا آمده تا به پیروزی برسیم. از هیچ چالشی نمی‌ترسم و من مطمئنم که موفق خواهیم شد.

دیدگاه‌ها