کد خبر : 1797735 | 21 آذر 1400 ساعت 12:20 | 20.3K بازدید | 6 دیدگاه

سرمربی امارات فردا اخراج می‌شود

فن مارویک فقط برو! (عکس)

شکست سنگین امارات برابر قطر همچنان بحث روز ورزش این کشور است و به نظر می رسد فردا باعث اخراج سرمربی تیم ملی این کشور می شود.

به گزارش "ورزش سه"، شواهد و قرائن نشان می دهد که کار برت فان مارویک با تیم ملی امارات تمام شده است. سرمربی هلندی پس از کسب نتایج ضعیف در مرحله مقدماتی جام جهانی تا آستانه اخراج پیش رفت اما پیروزی برابر لبنان باعث شد تا او در سمتش ابقا شود. اما شکست سنگین 5 بر صفر برابر قطر در عرب کاپ باعث شده تا به احتمال فراوان او فردا از کارش اخراج شود.

 

روزنامه البیان امارات در این خصوص نوشته است: باخت پنج بر صفر تیم امارات از همتای قطری خود در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال عرب، موجی از خشم را در جامعه ورزشی به راه انداخت و واکنش های گسترده ای را به دنبال داشت. همه خواستار اصلاح روند فوتبال امارات پس از 12 سال به کارگیری امکانات حرفه ای شدند. فوتبالدوستان اماراتی در انتظار محاکمه مقصران و سهل انگاران این قضیه هستند. آنها می گویند باید تجربیات به دست آمده مورد ارزیابی قرار گیرد. 

 

1673307

 

جامعه ورزشی با حمله به کمیته تیم های ملی و برت فان مارویک، خواستار پاسخگویی مسئولین هستند که چرا علیرغم حمایت های مالی فراوان، هیچ دستاورد قاره ای و بین المللی به همراه نداشته است. هیئت مدیره فدراسیون فوتبال فردا جلسه اضطراری به ریاست شیخ راشد بن حمید النعیمی از طریق ویدیو کنفرانس تشکیل می دهد تا پیشنهاد کمیته تیم های ملی مبنی بر برکناری فان مارویک و انتصاب عبدالعزیز العنبری به عنوان مربی را بررسی کند. 

 

شبکه های اجتماعی شاهد یک جنجال بزرگ متاثر از نتیجه بازی با قطر بودند. عیسی بن حیدر که یک وکیل دادگستری است در خصوص این شکست گفت: امیدوارم مارویک برود. از بس که لجبازی کرد و اعصاب ما را بسوزاند و نتیجه نگرفت، « لطفا فقط برو.»

 

1673306

 

منصور لوتاه که او نیز یک وکیل دادگستری است در این باره گفت: برای صرفه جویی در وقت به استعفای دسته جمعی از طریق «ویدیو کنفرانس» فردا امیدوارم و مصطفی الاغا نیز گفت: فوتبال امارات با پیشرفت کشورش فاصله زیادی دارد.

 

جمعه المنصوری بازیکن سابق راس الخیمه نیز حرفه ای بودن فوتبال امارات را "جعلی" توصیف کرد و مدعی شد بازیکنان فقط به فکر دریافت پول هستند بدون اینکه درون زمین بازده فنی داشته باشند. با وجود تلاش برای حرفه ای شدن لیگ، اما بازیکنان ما ثابت کردند که همچنان در حد بازیکنان بومی هستند و نباید از آنها بخواهیم بالاتر از توانایی هایشان ظاهر شوند. باید افراد مسئول در این خصوص پاسخگو باشند.

 

ناصر العامری، بازیکن سابق و کارشناس ورزشی نیز گفت: ورزش و مسیرهای آن باید بازنگری شود و تعداد باشگاه ها افزایش یابد تا رده های پایه گسترش یابد تا عناصری که به نفع تیم ها هستند، انتخاب شوند. وی در مورد باخت پنج بر صفر برابر قطر نیز گفت: آمادگی روحی و روانی بازیکنان قبل از بازی وجود ندارد که این مسئله آنها را تحت فشار قرار داده و نتایج قبلی از همین تیم بر عملکرد بازیکنان تاثیر منفی گذاشته است.  در نتیجه آنها تمرکز نداشتند و در معرض اشتباهات فردی متعدد  بودند و متأسفانه کادرفنی برای اصلاح آنها تلاشی نکرد.

 

1673305

 

از سوی دیگر برت فان مارویک سرمربی هلندی با وجود اینکه این تیم بازی را خوب آغاز کرد، باخت سنگین مقابل قطر را عجیب ترین تجربه ای دانست که او پشت سر گذاشته است. وی افزود: در نیمه اول فوتبال خوبی ارائه کردیم اما با اشتباهات ساده لوحانه ای که مرتکب شدیم این گل ها را برای حریف رقم زدیم. این صحبت ها به نظر از روی دیوانگی است ولی تیم ما خوب کار می کند. ما از ابتدا با اعتماد به نفس مقابل قطر بازی کردیم، ما بهترین بودیم و تکرار می کنم، این ما هستیم که به تیم حریف اجازه دادیم تا گل بزند و پیروز شود که آن هم به دلیل اشتباهات ساده لوحانه و فردی بود.

 

اظهارات علی مبخوت در پایان بازی نیز باعث عصبانیت هواداران اماراتی شد. او گفت این شکست سنگین به دلیل شرایط فوتبالی رخ داده است. او با وجود تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ امارات، اما یکی از بازیکنان مورد انتقاد هواداران بوده چرا که در دیدارهای اخیر گل های کمی به ثمر رسانده است. مبخوت که به عنوان یار تعویضی در نیمه دوم وارد زمین شد، گفت:  باید قبل از ادامه مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی حساب های خود را مرور کنیم. زیرا اشتباهاتی وجود دارد که ناخواسته رخ داده است.

دیدگاه‌ها