کد خبر : 1797884 | 22 آذر 1400 ساعت 10:19 | 132K بازدید | 35 دیدگاه

دراگائو هفتاد دقیقه در انتظار مهدی 

مهمانی کم رونق پورتو بدون طارمی(عکس)

اوانیلسون به جای مهدی طارمی؛ این مهم ترین تغییر در ترکیب پورتو در مسابقه شب گذشته مقابل براگا بود.

مهمانی کم رونق پورتو بدون طارمی(عکس)

به گزارش ورزش سه، هواداران پورتو که دیشب بیش از نیمی از سکوهای ورزشگاه دراگائو را پر کرده بودند برای دیدن ستاره محبوبشان مهدی طارمی هفتاد دقیقه انتظار کشیدند؛ آن هم در شرایطی که با آنچه که در دیدار مقابل اتلتیکو رخ داده بود بعید به نظر نمی‌رسید که پورتو در خط حمله دست به تغییراتی بزند.


در نتیجه اگرچه پورتو با تک گل لوییس دیاز کلمبیایی در نیمه اول این مسابقه را ۱-۰ به سود خود تمام کرد اما به نسبت بازی های گذشته فرصت های گل کمتری روی دروازه حریف خلق کرد که بخشی از این مساله به غیبت طارمی پرجنب و جوش در خط حمله تیم کونسیسائو بازمی‌گشت. به قول یک هوادار پورتو: نو طارمی – نو پارتی ! 

 

1673567

صحنه گل دیاز مقابل براگا.او با یک چیپ تماشایی توپ را از گلر حریف عبور داد.

 

گل پورتو با یک حرکت ترکیبی و فرار وینگر کلمبیایی از قلب دفاع حریف و ضربه هنرمندانه پای راست او  به ثمر رسید درحالیکه این بار به جای طارمی پاس عمقی را بازیکن دیگری ارسال می‌کرد. در عین حال آنها دو یا سه فرصت خوب دیگر گلزنی هم داشتند اما مهم ترین این فرصت ها بعد از ورود طارمی به زمین و با فرار و پاس عرضی  او ایجاد شد که دیاز برای دبل کردن چند سانتی متری کم آورد و نتوانست توپ ارسالی طارمی از جناح راست را قطع کند.

 

طارمی بازیکن بسیار پراهمیتی برای پورتوست و هم طرفداران و هم روزنامه نگاران به شدت اخبار و اتفاقات مربوط به وی را تعقیب می‌کنند و در نشست بعد از بازی سوال متفاوت از کونسیسائو در همین باره بود؛ اینکه چرا از طارمی در ترکیب اصلی استفاده نکرده که کونسیسائو در پاسخ گفت: علت نیمکت نشینی طارمی استراتژی متفاوت تیم او در این مسابقه بوده است. 

 

1673566

سرخیو کونسیسائو از پیروزی مقابل براگا راضی به نظر می‌رسید اما او به طارمی آماده و سرحال نیازمند است


او همچنین گفت: یازده نفری وارد زمین شدند که بیشترین اطمینان را به وی می‌دادند.

 

طارمی  در اوج درخشش خود در پورتو در چالش خط خوردن از تیم ملی به دلیل انتشار توییت و اظهار نظرغیرضروری‌اش قرار گرفت و شاید همین مساله عامل از دست رفتن تمرکز و افت ناگهانی او با وجود درخشش گاه و بیگاهش در همین 9 مسابقه شده است. بخصوص که او در طول یک روز بارها مخاطب افراد مختلفی از چهره‌های فوتبال ایران قرار می‎‌گرفت که چه به صورت تلفنی یا پیغام از راه دور به دنبال اظهارنظر موافق یا مخالف با نظر وی بودند.


 البته طارمی همچنان ستاره پورتو به نظر می‌رسید اما از دست دادن چهار فرصت کلیدی در دو بازی مقابل اتلتیکو و لیورپول کمی جو را به ضرر او برگرداند تا در بازی دیروز با وجود درخشش در مسابقات قبلی نیمکت نشین باشد.

 

1673568

طارمی برای تکرار چنین صحنه‌ای به یک مسابقه نود دقیقه‌ای دیگر نیاز دارد .

 

این لطمه ای است که او در یکی از حساس ترین مقاطع فصل متوجه خود کرد. تجربه ای که این بازیکن درخشان و نابغه فوتبال ایران باید درس بزرگی از آن گرفته باشد و چه خوب که دراگان اسکوچیچ با توجه به شرایط امروز این ستاره بوشهری مثل یک مربی واقعی به حمایت از او پرداخت تا مهدی که نشانه هایی برای بازگشت را در همان دقایق کوتاه بازی مقابل براگا از خود نشان داده بود، احتمالا به عادت همیشگی‌اش در پورتو، گلزنی و خلق موقعیت بازگردد. 

 

برای او یک بازی جذاب و بزرگ در پیش روست؛ مسابقه با بنفیکا در جام حذفی، جایی که او با گلزنی در آن مسابقه سنتی می‌تواند همه خاطرات بد را پاک کند. انگار که در این فصل ناگهان دوباره به دنیا بیایی!(اگرچه افسوس حذف از لیگ قهرمانان که فرصتی برای درخشش بیشتر او بود از بین نخواهد رفت).

دیدگاه‌ها