کد خبر : 1798319 | 24 آذر 1400 ساعت 12:32 | 55.1K بازدید | 65 دیدگاه

جذاب‌ترین مسابقه سال فقط یک گل داشت

می‌توانستید این بازی را تاریخی کنید(عکس)

بازی استقلال و سپاهان یک گل داشت اما هر دو تیم در کارهای تهاجمی، کیفیت بالایی را نشان دادند که بسیار امیدوارکننده بود.

می‌توانستید این بازی را تاریخی کنید(عکس)

به گزارش ورزش سه، بعد از اینکه دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس به عنوان حساس ترین بازی نیم فصل اول در هفته هشتم به کم افت و خیزترین شکل ممکن به پایان رسید، خیلی ها به انتقاد از سبک بازی تیم های لیگ برتری پرداخته و از دربی پایتخت که به نوعی ویترین فوتبال ایران است به عنوان مثالی برای سطح پایین فنی لیگ برتر یاد کردند. استقلال و پرسپولیس تحت تاثیر حواشی و اظهارات جنجالی پیش از مسابقه، در داخل زمین حرف خاصی برای گفتن نداشتند و در طول 90 دقیقه، فوتبالی خسته کننده را ارائه کردند.

 

دو هفته بعد از دربی پایتخت، شاهد برگزاری یکی دیگر از حساس ترین بازی های نیم فصل اول بودیم؛ جایی که استقلال در تهران میزبان سپاهان بود. دو تیمی که تا این جای کار با سرمربیان جوان خود نتایج قابل قبولی کسب کرده و مدعی ارائه فوتبالی زیبا بودند، روز گذشته با هدف کسب برد در زمین حضور پیدا کردند؛ برنده این بازی به صدر صعود می کرد و این باعث بالاتر رفتن جذابیت کار شده بود؛ جذابیتی که در اکثر بازی های سپاهان و استقلال شاهد آن هستیم، این بار روی کیفیت کار دو تیم تاثیر زیادی نداشت و فوتبال نسبتا زیبایی را در طول 90 دقیقه شاهد بودیم.

 

موقعیت های گل خطرناکی که دو تیم روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند، گواهی بر این ادعاست؛ استقلال و سپاهان برای غلبه بر حساسیت کاذب کار که می رفت روی عملکرد فنی شان تاثیر منفی بگذارد، تنها به 15 دقیقه وقت نیاز داشتند و بعد از سپری شدن یک ربع اول بازی، کارهای ترکیبی تمرین شده خود را برای رسیدن به گل شروع کردند. به این ترتیب، بازی رفته رفته داغ تر شد و موقعیت ها روی دروازه ها خطرناک تر... موقعیت هایی که البته تنها یکی از آنها به گل تبدیل شد تا بازی با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال تمام شود اما قطعا این بازی می توانست بیش از یک گل داشته باشد.

 

فرهاد مجیدی و محرم نویدکیا که در دوران فوتبالی شان جزو عناصر تهاجمی تیم خود به شمار می رفتند و محرم در نقش سازنده و مجیدی در نقش گلزن، معمولا ایفای نقش می کردند، شاگردان خود را در بازی دیروز در شرایطی راهی میدان کردند که مشخص بود هیچ برنامه ای برای صفر – صفر شدن کار ندارند و این بهترین اتفاق ممکن در بازی دو تیم بود؛ اتفاقی که به نوعی تایید کننده صحبت های اخیر محرم نویدکیا هم بود که اعلام کرده بود از مساوی بدون گل متنفر است حتی اگر به قیمت باختن برایش تمام شود. چنین تفکری در بازی دو تیم را از همان ابتدا تا به صدا در آمدن سوت پایان شاهد بودیم که باعث شد چندین موقعیت خطرناک و صد در صد روی دروازه ها علاوه بر گل سلمانی شاهد باشیم.

 

1674207


پنج دقیقه بعد از اولین حرکت ترکیبی سپاهانی ها در دقیقه 12، استقلالی ها روی یک کار تیمی زیبا توپ را به داخل محوطه جریمه رساندند؛ توپی که در نهایت با یک پاس رو به بیرون به جعفر سلمانی رسید تا این بازیکن در موقعیت شوتزنی قرار بگیرد؛ ستاره آبی ها در این موقعیت شوت دقیقی به توپ نزد تا ضربه اش از کنار دروازه راهی اوت شود.

 

1674208

کار تیمی سپاهانی ها با پاس های سریع و کوتاه به قصد نفوذ به عمق دفاع استقلال، برنامه ای بود که شاگردان محرم بارها آن را امتحان کردند و این حرکت که با ضربه نه چندان دقیق سلمانی همراه بود، اولین تلاش آنها بود.

 

1674209

در اولین دقیقه از وقت های اضافه نیمه اول، استقلال می رفت به گل دوم هم دست پیدا کند اما شوت بازیکن این تیم به خطرناک ترین شکل ممکن راهی کرنر شد. امیر حسین حسین زاده، ستاره جوان آبی ها در لیگ بیست و یکم با یک حرکت در عرض از سمت چپ پشت محوطه جریمه به توپ ضربه زد. توپ با کاتی که گرفته بود، در مسیر ورود به سه کنج دروازه، با واکنش استثنایی کنت راهی کرنر شد تا اختلاف دو برابر نشود.

 

1674210

یک دقیقه از شروع نیمه دوم نگذشته بود که استقلالی ها دوباره صاحب یک موقعیت عالی برای گلزنی شدند؛ آنها که برنده راهی رختکن شده بودند با یک شروع تهاجمی در دقیقه 46 تا آستانه گشودن دروازه حریف پیش رفتند اما بازهم کنت در نقش ناجی ظاهر شد. جعفر سلمانی، زننده تک گل بازی در نیمه اول، با یک حرکت تمرین شده که با چند پاس شروع شد، صاحب توپ در داخل محوطه جریمه شد. ضربه این بازیکن در موقعیت تک به تک را دروازه بان سپاهان به زیبایی مهار کرد.

 

1674211

سپاهانی ها که در بازی با صنعت نفت نشان داده بودند برای گلزنی، مجهز به تمامی راه های ممکن هستند و بارها با شوت های از راه دور تا آستانه باز کردن دروازه میهمان پیش رفتند، در بازی با استقلال هم چند باری شانس خود را برای گلزنی از پشت محوطه جریمه امتحان کردند؛ یکی از خطرناک ترین شوت ها را در دقیقه 51 شاهد بودیم؛ جایی که امید نورافکن با یک شلیک دیدنی دروازه حسینی را هدف گرفت اما توپ با حداقل فاصله ممکن از بالای دروازه راهی اوت شد.

 

1674212

سپاهانی ها روی کارهای ایستگاهی هم برای گلزنی برنامه چیده بودند و تا آستانه رسیدن به این هدف هم پیش رفتند ولی سیو دیدنی حسینی آنها را ناکام گذاشت. ضربه سر  گئورگی ولسیانی روی ارسال نورافکن را سید حسین حسینی به زیبایی راهی کرنر کرد تا بازی جذاب دو تیم در نیمه دوم همچنان بدون گل ادامه پیدا کند و استقلال با همان نتیجه نیمه اول از حریف پیش باشد.

 

1674213

فرشاد احمدزاده، بازیکن بدشانس سپاهان در این هفته های اخیر که در بازی قبل مقابل نفت بارها تا آستانه گلزنی پیش رفت اما تیر و دروازه بان حریف هر بار مانع از این کار شد، در دقیقه 59 بازی با یک فرار عالی از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و در شرایطی که می خواست با یک ضربه روی پای خوشگل دروازه را باز کند، توپ را با اختلاف راهی اوت کرد.

 

1674214

سپاهانی ها این بار شانس خود را با کارهای در عمق و پاسکاری های ریز امتحان کردند؛ چیزی که در آن تخصص دارند. آنها به خوبی دفاع استقلال را در دقیقه 66 به هم ریختند ولی با سدی به نام حسین حسینی مواجه شدند. پاس تک ضرب سلمانی، حسینی را صاحب موقعیت خوبی در سمت راست محوطه جریمه استقلال کرد اما ضربه این بازیکن از زاویه نسبتا بسته را گلر آبی ها به خوبی مهار کرد.

 

1674215

استقلال در شرایطی که با فشار سپاهان عقب کشیده بود، نیم نگاهی به ضد حمله و به ثمر رساندن گل دوم داشت و این هدف را تا پایان بازی ادامه داد؛ این تیم حتی می توانست از تاکتیک یاد شده به گل هم برسد ولی موقعیت خطرناک شاگردان مجیدی در دقیقه 74 روی یک پاسکاری مثلثی زیبا با مهار ضربه مطهری توسط کنت در موقعیت تک به تک از دست رفت.

 

1674224

آخرین تلاش سپاهان، یک حمله انتحاری و چند جانبه بود ، پاس زیبای یاسین سلمانی به شهباززاده را مهاجم سپاهان با یک پاس سر ضرب به نورافکن رساند. امید در این صحنه به دل دفاع استقلال زد اما یک تکل به موقع او را متوقف کرد. در این لحظه سپاهانی ها در عین حال که مشغول اعتراض به داور سر اعلام نکردن پنالتی بودند در سمتی دیگر مشغول پی ریزی یک حمله سریع دیگر بودند؛ حمله ای که به شوت خطرناک سلمانی انجامید.

 

1674236

در میان تمامی این حملات و برنامه های تهاجمی؛ تنها توپی که به گل ختم شد، این توپ بود؛ جایی که همکاری ژستد و سلمانی، برنده بازی را تعیین کرد. مهاجم 192 سانتی متری استقلال مثل بازی گذشته از قد بلند خود بهترین استفاده را کرده و هر چه در توان داشت به بدن خود کش داد تا با ضربه سر توپ را برای جعفر سلمانی بکارد. ملی پوش استقلال قدر این پاس را خوب دانست و بعد از کنترلی زیبا، یک شوت غیرقابل مهار را روانه دروازه دومین دروازه بان برتر لیگ کرد.

دیدگاه‌ها