کد خبر : 1798342 | 24 آذر 1400 ساعت 14:06 | 26.1K بازدید | 25 دیدگاه

یاسین می‌تواند فوق‌ستاره باشد

فرزانه: استقلال به سبک ایتالیایی‌، سپاهان هنوز کار دارد

پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، بازی روز گذشته استقلال برابر سپاهان را تحلیل کرد.

فرزانه: استقلال به سبک ایتالیایی‌، سپاهان هنوز کار دارد

به گزارش "ورزش سه"، حمیدرضا فرزانه در برنامه «سلام تهران» شبکه پنج حضور یافت و با تحلیل بازی استقلال تهران در برابر سپاهان اصفهان، موفقیت آبی‌پوشان پایتخت را نتیجه جمع‌بندی و کارگردانی شخصی تیم، توسط فرهاد مجیدی دانست.

 

فرزانه در ابتدا راجع به تیم مجیدی بیان کرد: فرهاد مجیدی با اضافه کردن نفرات جدید، تیمش را شکل داد و با مدیریت توانمند سردار آجرلو، ساختار باشگاه استقلال درست شده است. در بحث تاکتیکی آنچه مدنظر مجیدی بود انجام شد؛ او مدافعان مورد نیازش را شکل داده و ساختار هجومی این تیم بهتر شده است. فول‌بک‌هایی که در ۳ دفاع می‌بینیم و همچنین ساختار دفاعی خوبی که بر استقلال حاکم شده از مزایایی است که حضور گابریل پین به عنوان مربی در این تیم به دنبال داشته اشت. بازی با ۳ فول‌بک، یک سیستم نوین در دنیاست که توسط ایتالیایی‌ها ابداع شده و استقلال هم‌اکنون با این سیستم بازی می‌کند.

بازیکن سابق سپاهان در خصوص تغییرات متعدد در سیستم و ترکیب آبی‌ها گفت: استقلال از ۴ دفاع به ۳ دفاع رسید و توانست شکل جدید بازی خود را به دست آورد. حتی در شهرآورد هم، استقلال، پرسپولیس را در یک‌سوم زمین پرس می‌کرد. تیم‌هایی که در برابر استقلال بازی می‌کنند، اگر حالت دفاعی بگیرند متضرر می‌شوند. این تیم در ضربات ایستگاهی قوی است. در دنیا ضربات ایستگاهی، مهاجم بلندزن و تاکتیک تعیین‌کننده است.

 

فدرزانه در خصوص بازی خوب سپاهان علی‌رغم نگرفتن نتیجه لازم گفت: دیروز (سه‌شنبه، 23 آذر) سپاهان با تاکتیک ۴،۲،۳،۱ بازی می‌کرد. ریگی، هافبک تخریبی است و شبیه‌سازی می‌کند. سپاهان می‌خواهد حمله کند. نورافکن از چپ و دانیال اسماعیلی‌فر از نفرات خوب تیم هستند که وقتی این بازیکنان جلو می‌روند، عمق دفاع سپاهان باز می‌شود. مسئله‌ای که روز گذشته استقلال چند مرتبه از این موقعیت استفاده کرد. یاسین سلمانی نقطه عطف این بازی بود؛ اگر قدر خود را بداند، می‌تواند فوق ستاره باشد.

 

او ادامه داو: سپاهان نشان داد که باختش اتفاقی بوده یا شاید هم دفاع استقلال بسیار قوی بوده است. اما دفاع سپاهان باید ترمیم شود. اگر ۲ بازیکن در حمله اضافه شود، دفاع سپاهان به هم می‌ریزد.

 

پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان اصفهان در خصوص کمک ایتالیایی مجیدی اضافه کرد: گابریل پین می‌تواند قابلیت‌های بازیکنان استقلال را شناسایی کند و پیش ببرد. وقتی ساختار استقلال به هم می‌ریزد، در اسرع وقت مجدد به حالت اولیه برمی‌گردد. استقلال در این بازی، تلاش کرد گل نخورد، این اتفاق هم افتاد. استقلال فضاها را برای تیم حریف می‌بندد و با تاکتیک ۳،۴،۳ قابلیت بازیکنانش را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها