کد خبر : 1798398 | 24 آذر 1400 ساعت 19:00 | 37.9K بازدید | 11 دیدگاه

تیم ده نفره هرچه داشت رو کرد و نشد

گل گهر صفر - فولاد یک؛فوق جنجالی و تماشایی

فولاد در یک دیدار حساس و جنجالی که حواشی زیادی را در پی داشت، توانست با یک گل از سد میزان خود گل گهر سیرجان عبور کند و نخستین شکست فصل را به این تیم تحمیل کند.

گل گهر صفر - فولاد یک؛فوق جنجالی و تماشایی

به گزارش "ورزش سه"، آخرین دیدار هفته دهم حسابی جنجالی، پرحاشیه و خبرساز از آب درآمد. شکست آلومینیوم در نیمه نخست دیدار برابر نساجی باعث شده بود تا شاگردان قلعه نویی با هدف کسب پیروزی و رسیدن به صدر جدول وارد زمین شوند ولی نه تنها آلومینیوم در نیمه دوم به گل تساوی رسید بلکه گل گهر نیز نخستین شکست فصل خود را تجربه کرد.

 

تمام این بازی تحت الشعاع تصمیم مهم مهدی حاج ملک داور مسابقه بود. در حالیکه دو تیم فرصت های نصف و نیمه ای به روی دروازه یکدیگر خلق کرده بودند، این فولادی ها بودند که روی یک موقعیت تا باز کردن دروازه میزبان پیش رفتند. ارسال یک کرنر از سمت چپ با ضربه سر بازیکن فولاد همراه شد که توپ در این صحنه به تیر دروازه برخورد کرد.

 

در حالیکه فروزان پس از خروج از دروازه روی این کرنر دروازه اش را خالی گذاشته بود، در برگشت آرمین سهرابیان مدافع گل گهر به روی توپ تأثیر گذاشت و در دهانه دروازه توپ به محمدرضا عباسی رسید. این بازیکن با شوتی محکم قصد داشت دروازه سیرجانی ها را باز کند که توپ در آستانه ورود به دروازه به دست امین پورعلی کاپیتان گل گهر برخورد کرد.

 

مهدی حاج ملک قاضی میدان در این لحظه پس از تأخیری یکی دو ثانیه ای در سوت خود دمید و یک خطای پنالتی به سود فولاد اعلام کرد و پورعلی را نیز با کارت قرمز اخراج کرد. اتفاقی که باعث اعتراض شدید گل گهری ها و وقفه ای 7 دقیقه ای در بازی شد. در نهایت و پس از اینکه بازی به شدت به تنش کشیده شد، لوسیانو پریرا پشت این توپ ایستاد و آن را به گل فولاد تبدیل کرد و تیمش را پیش انداخت.

 

در ادامه اتفاق خاصی به روی دروازه ها رخ نداد و بازی بیشتر در کنار زمین و روی نیمکت دو تیم در تنش بود و داور مسابقه چندین مرتبه با کارت زرد و قرمز نیمکت نشینان دو تیم را جریمه کرد. در نیمه دوم بزرگترین فرصت گل گهر برای گل تساوی توسط رضا شکاری از دست رفت. ضربه ایستگاهی این بازیکن با برخورد به تیر دروازه راهی اوت شد.

 

با وجود یک یار کمتر، گل گهر مالکیت توپ و زمین را در نیمه دوم در اختیار داشت و تلاش زیادی برای رسیدن به گل تساوی انجام داد. در وقت های تلف شده نیمه دوم شلیک دیدنی و محکم سهرابیان را احسان مرادیان به زیبایی راهی کرنر کرد و مانع از از دست رفتن پیروزی تیمش شد.

 

در نهایت این دیدار جنجالی با پیروزی یک بر صفر فولاد به پایان رسید و این تیم توانست به امتیاز 16 برسد و فاصله اش را با صدر کمتر کند. گل گهر نیز نخستین شکست فصل خود را تجربه کرد و به رتبه سوم جدول سقوط کرد.

 

بازی از هفته دهم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 
چهارشنبه: 24/09/1400 ؛ ساعت: 17:00 
ورزشگاه: شهید قاسم سلیمانی سیرجان /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: حمید حاج ملک / کمک ها: قهرمان نجفی – فرزاد بهرامی؛ داور چهارم: میثم حیدری / ناظر: بهرام مهرپیما

ترکیب گل گهر:


محسن فروزان
آرمین سهرابیان
علیرضا علیزاده
علیرضا آرتا(90- محمد آقاجانپور)
نوید عاشوری (90- مهران گلزاری)
مهدی تیکدری
مرتضی تبریزی
رضا شکاری
میلاد زکی پور
سعید صادقی
امین پورعلی


سرمربی: امیر قلعه نویی

 

1674440

 

ترکیب فولاد:


احسان مرادیان
مهران درخشان مهر (65- سید مهران موسوی)
میلاد بدرقه (82- آیاندا پاتوسی)
سینا شاه عباسی
صالح حردانی
محمد آبشک (82- سیدمحمد میری)
حمید بوحمدان
محمدرضا عباسی (82- احمد عبدالله زاده)
ساسان انصاری
محمد قاسمی نژاد (60- ساسان حسینی)
لوسیانو پریرا


سرمربی: جواد نکونام

 

1674441

 

کارت زرد:


مهران درخشان مهر (45+1)

علیرضا علیزاده (45+4)

محمد قاسمی نژاد (52)

سیناه شاه عباسی (58)

 

کارت قرمز:


امین پورعلی (21)

 

شرح گل:


گل گهر صفر – فولاد یک (دقیقه 30: لوسیانو پریرا): یک ارسال کرنر به روی دروازه با ضربه سر بازیکن فولاد به تیر دروازه برخورد کرد که در برگشت توپ به محمدرضا عباسی رسید و شوت این بازیکن در آستانه ورود به دروازه به دست امین پورعلی برخورد کرد و حاج ملک داور بازی خطای پنالتی برای فولاد اعلام کرد و پورعلی را با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج کرد. این تصمیم با اعتراض شدید سیرجانی ها همراه شد و نزدیک به 6 دقیقه بازی متوقف شد که در نهایت لوسیانو پریرا ضربه پنالتی را زد که پس از برخورد به پای فروزان با خوش شانسی وارد دروازه شد و فولاد به گل نخست رسید.

 

* اتفاق ویژه:


گل گهر می توانست با یک پیروزی به تنهایی صدرنشین لیگ برتر شود و فاصله اش را با استقلال حفظ کند و از آلومینیوم نیز پیش بیفتد. اما اوضاع بر وفق مراد تیم قلعه نویی پیش نرفت و گل گهر با یک گل تن به شکست داد. این نخستین باخت تیم قلعه نویی در لیگ بیست و یکم بود. آنها در 9 بازی گذشته طعم تلخ شکست را نچشیده بودند و با این شکست خانگی، خط تیره مقابل تعداد باخت های این تیم کنار زده شد.

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 18: شوت محکم آبشک از پشت محوطه جریمه را فروزان مهار کرد.

دقیقه 35: ارسال خوب صادقی از سمت راست به روی دروازه با ضربه سر زکی پور همراه شد که توپ این بازیکن با فاصله کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 44: همکاری خوب شکاری و عاشوری و شوت پشت محوطه جریمه عاشوری با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 45+3: ضربه محمدرضا عباسی را فروزان مهار کرد.

 

1674419

 

دقیقه 50: یک ضربه ایستگاهی برای گل گهر چسبیده به محوطه جریمه به دست آمده که شوت زکی پور به دیواره دفاعی برخورد کرد.

دقیقه 56: یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه برای گل گهر به دست آمد که ضربه دیدنی شکاری به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت اما داور مسابقه یک کرنر را برای سیرجانی ها اعلام کرد.

دقیقه 63: ارسال یک کرنر توسط بازیکنان گل گهر پس از عبور از تمامی بازیکنان در دهانه دروازه به مرتضی تبریزی رسید ولی این بازیکن نتوانست از فرصت پیش آمده استفاده کند و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه 80: ضربه قیچی برگردان عاشوری با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 81: یک ارسال تند و تیز از صادقی و از سمت راست به روی دروازه را مدافع فولاد پیش از آنکه مرتضی تبریزی دروازه را باز کند، راهی کرنر کرد.

دقیقه 90+2: شلیک دیدنی و راه دور آرمین سهرابیان را احسان مرادیان با واکنشی دیدنی و بسیار خوب راهی کرنر کرد.

دقیقه 90+3: کرنر ارسالی به گلزاری تازه وارد رسید و این بازیکن با شوتی محکم قصد باز کردن دروازه فولاد را داشت ولی توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

حاشیه:

 

1674397

 

* پس از اینکه حاج ملک به سود فولاد یک خطای پنالتی گرفت و امین پورعلی را از زمین اخراج کرد، بازی به جنجال کشیده شد.

* بعد از این اتفاق بازیکنان گل‌گهر به شدت به داور معترض و به سمت او حمله‌ور شدند. 

* بازیکنان گل‌گهر نسبت به پنالتی معترض نبودند بلکه اعتراض‌شان به اخراج کاپیتان تیم خود بود.

* امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر و سایر نیمکت‌نشینان این تیم به شدت به تصمیم داور اعتراض کردند. 

* در نهایت امیر قلعه‌نویی تصاویر آهسته صحنه را از روی موبایل بازبینی کرد و از داور هم خواست که این صحنه‌ها را ببیند. داور به سمت نیمکت گل‌گهر رفت که همین مسئله باعث اعتراض بازیکنان فولاد شد. در نهایت داور روی تصمیم خود ماند و امین پورعلی را اخراج کرد و پنالتی هم توسط پریرا به گل اول فولاد تبدیل شد.

* این اعتراض‌ها حدود هفت دقیقه ادامه داشت و بازی در دقیقه 28 از سر گرفته شد.

* در دقیقه 31 یکی از نیمکت نشینان فولاد به داور معترض شد و داور به این مربی فولاد کارت زرد نشان داد.

 

1674417

* حاج ملک بارها به کنار زمین آمد و به اعضای نیمکت دو تیم تذکر و اخطار داد. او در وقت های تلف شده نیمه نخست، امیر قلعه نویی را نیز با کارت زرد جریمه کرد.

* داور برای نیمه اول مسابقه 6 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد که این میزان وقت تلف شده به خاطر اعتراض‌ بازیکنان و مربیان گل گهر به اعلام پنالتی به سود فولاد بود.

* در لحظاتی داور مجبور شد بازیکنان تیم گل گهر را برای اینکه به سمت کمک داور هجوم نبرند آرام کند و از آنها بخواهد به میدان برگردند!

* علی اصغر عاشوری که بعد از اخراج پور علی کاپیتان اول گل گهر بازوبند را بر بازو بسته بود در پایان نیمه اول به سمت داوران رفت و به داور اعتراض کرد.

دیدگاه‌ها