کد خبر : 1798668 | 25 آذر 1400 ساعت 20:02 | 501.4K بازدید | 679 دیدگاه

سه امتیاز به حساب استقلال، سپاهان و پیکان؛

محکومیت گل‌گهر با 0-3 شدن بازی‌ها

بالاخره و پس از کش و قوس فراوان رأی یکی از جنجالی ترین پرونده های کمیته انضباطی اعلام و دیدارهای گل گهر برابر استقلال، پیکان و سپاهان 3 بر صفر به سود این سه تیم شد.

محکومیت گل‌گهر با 0-3 شدن بازی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، پس از گذشته چند روز سرانجام رأی یکی از جنجالی ترین پرونده های فوتبال ایران صادر شد. پرونده ای که در یک سمت آن تیم های استقلال، پیکان و سپاهان به عنوان شاکی حضور داشتند و باشگاه گل گهر نیز به دلیل استفاده از یک بازیکن گابنی در مقام متشاکی قرار داشت.

 

حضور اریک بوکوم بایناما مهاجم گابنی در فوتبال ایران با جنجال بزرگی همراه بود. بازیکن گابنی که در نقل و انتقالات تابستانی به تیم سیرجانی پیوست ولی از همان ابتدا حرف و حدیث هایی مبنی بر غیرمجاز بودن حضور این بازیکن در فوتبال ایران منتشر گردید.

 

طبق آیین نامه استفاده از بازیکنان خارجی که پیش از آغاز لیگ برتر امسال به تصویب فدراسیون فوتبال رسید، بازیکنانی که از برخی کشورهای آفریقایی نظیر گابن قصد حضور در لیگ برتر ایران را داشته باشند، می بایست حداقل 4 بازی در تیم ملی بزرگسالان انجام داده باشند تا مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کنند.

 

 

 

1671661

 

 

پیش از اینکه بایناما نخستین بازی خود برای گل گهر را برابر استقلال انجام دهد، حرف و حدیث هایی مبنی بر اینکه هیچ سابقه و رزومه ای از این بازیکن در سایت های خارجی وجود ندارد، منتشر شد. با این وجود، باشگاه سیرجانی با انتشار نامه ای از فدراسیون فوتبال گابن مدعی شد که این بازیکن در 4 بازی دوستانه تیم ملی کشورش به میدان رفته است.

 

پس از دیدار استقلال و گل گهر بود که مدیران آبی های پایتخت شکایت رسمی خود را نسبت به حضور این بازیکن در میدان تحویل مسئولان سازمان لیگ و کمیته انضباطی دادند. با این وجود، گل گهر در دیدارهای بعدی خود برابر پیکان و سپاهان نیز از این بازیکن استفاده کرد.

 

در نهایت، باشگاه سیرجانی در پاسخ به ابهامات موجود، نامه جدیدی از فدراسیون فوتبال گابن منتشر کرد که در آن ذکر شده بود 4 دیدار اریک بوکوم بایناما برابر تیم های ملی بنین، لیبریا، توگو و رواندا برگزار شده اما این نامه باعث ابهامات بیشتری در این پرونده شد چرا که اصولا تیم ملی گابن در تاریخ های ذکر شده با 3 مورد از این تیم ها بازی دوستانه ای را برگزار نکرده و طبق مچ لیست و مدارک موجود از دیدار با بنین، اریک بوکوم بایناما حتی روی نیمکت گابن هم حضور نداشته است.

 

به هر شکل باشگاه استقلال که به عنوان عضو اصلی این پرونده مصرانه بر روی شکایت خود پافشاری داشت، مدارک معتبری را تحویل کمیته انضباطی داد. در این میان نیز مکاتباتی با فدراسیون فوتبال گابن و کنفدراسیون فوتبال آفریقا انجام شد و کمیته انضباطی به این قطعیت رسید که مدارک این بازیکن گابنی جعلی بوده و اریک بوکوم بایناما مصداق بازیکن غیرمجاز تلقی می شود.

 

در نتیجه، کمیته انضباطی رأی خود را در خصوص این پرونده جنجالی صادر کرد و هر 3 دیدار گل گهر برابر استقلال، پیکان و سپاهان با نتیجه 3 بر صفر به سود این تیم ها اعلام شد.
 

 

 

1674769

آخرین بروزرسانی جدول مسابقات لیگ برتر پس از اعلام رای کمیته انضباطی و سقوط گل گهر از رده سوم به رده هشتم جدول رده‌بندی!

 

 



کمیته انضباطی برای صدور این رأی به ادله زیر استناد کرده است:

 

 

*  کمیته انضباطی در جهت کشف واقعیت ایمیل هایی فدراسیون گابن که به عنوان مدرک از سوی باشگاه گل گهر ارائه شد، برای بررسی تخصصی و فنی به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) مراجعه کرد.


* بر اساس نظریه تخصصی پلیس فتا ثبت نام بازیکن مورد شکایت بر اساس استفاده از مدارک و مستندات غیر واقعی و جعلی صورت پذیرفته است.


* بازیکن مورد نظر فاقد شرایط لازم (4 بازی برای تیم ملی بزرگسالان) است.


* فدراسیون گابن تاییدیه های ارائه شده برای ثبت نام بازیکن مبنی بر انجام 4 بازی در سطح ملی بزرگسالان را جعلی عنوان کرده است.


* در دیدار بنین و گابن مشخصات این بازیکن در لیست بازیکنان و فیلم بازی رویت نشد.


* باشگاه گل گهر پیش از صدور کارت بازی، باید دقت نظری بیشتری راجع به این موضوع اهتمام می داشت.


*بر اساس بند 14 دستورالعمل تنظیم قراردادها با مربیان ، بازیکنان ، عوامل اجرایی و کارگزاران فوتبال مصوب 30/6/1399 سازمان لیگ مسئولیت احراز اصالت هرگونه مدارک و یا قراردادهای ارائه شده به عهده باشگاه بعنوان شخص حقوقی می باشد و این مقررات به وضوح بیانگر مسئولیت مطلق باشگاه ها در خصوص اسناد ابرازی جهت ثبت نام بازیکنان معرفی شده بوده و بر این اساس دفاعیات باشگاه طرف شکایت در خصوص عدم توجه مسئولیت به این باشگاه به دلیل صدور کارت بازی پس از تایید اموربین الملل فدراسیون غیرموجه تشخیص داده می شود .

دیدگاه‌ها