کد خبر : 1799866 | 02 دی 1400 ساعت 10:46 | 8.1K بازدید | 8 دیدگاه

از اشتباهات نیم فصل اول درس می‌گیریم

رزاق پور: پرچم تراکتور همیشه باید بالا باشد

مدافع کناری تراکتوری ها می گوید اشتباهات داوری تاثیر زیادی در شکست این تیم در بازی های جام حذفی داشت.

رزاق پور: پرچم تراکتور همیشه باید بالا باشد

به گزارش ورزش سه، ابوالفضل رزاق پور را می توان از بهترین بازیکنان تیم تبریزی در لیگ بیست و یکم دانست، به همین دلیل پیش از آغاز بازیهای هفته دوازدهم با او به صحبت پرداختیم. رزاق پور در ابتدا درباره حال و هوای تراکتوری‌ها پس از حذف از رقابت‌های جام حذفی در آستانه شروع دوباره بازی های لیگ گفت: من هم مانند بقیه بازیکنان از حذف در رقابت‌های جام حذفی بسیار ناراحت و متاسفم و از همه هواداران تیم هم عذرخواهی می کنم. همه دیدند ما با تمام توان در میدان حاضر شدیم و تلاش خود را هم کردیم ولی متاسفانه زحمت های ما به ثمر ننشست. حالا همه توانمان را برای بازی های لیگ و اولین حریفی که پیش رو داریم، گذاشتیم. تیم هوادار تیمی است که بازی بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و همانطور که از ابتدای لیگ دیدیم در دیدار با تیم های بزرگ، بسیار با انگیزه تر به میدان می رود و همین موضوع باعث می‌شود تا تیم حریف برای موفقیت در بازی با هوادار دچار مشکل شود. به هر حال بازی جانداری را پیش داریم، به خصوص اینکه هر دو تیم به سه امتیاز این دیدار نیاز دارند، ما باید همه امتیازات این بازی را بگیریم و با برتری از زمین خارج شویم تا روند خوبی را آغاز کنیم  و بتوانیم حداقل تا پایان نیم‌فصل به جایگاهی که انتظار آن را داریم نزدیک شویم.

 

 

او درباره داوری دیدار تراکتوری ها در جام حذفی که منجر به کنار رفتن این تیم شد و گلایه هایی هم به دنبال داشت، گفت:


هر کسی که بازی ما را دید قطعاً متوجه اتفاقاتی که در داوری این دیدار افتاد، شد. متاسفانه چند تصمیم توسط داور جریان بازی را علیه ما کرد، ما دو موقعیت فوق‌العاده داشتیم که یکی از آنها به اشتباه آفساید اعلام شد و دومی هم خطای داخل محوطه جریمه حریف بود که به اشتباه بیرون از محوطه جریمه اعلام شد و یک پنالتی را از تیم ما گرفت، نکته عجیب دیگر هم در این میان وجود داشت این بود که ما در محوطه ۱۸ قدم حریف بودیم و هنوز ۳۰ ثانیه مانده تا بازی به پایان برسد اما در عین ناباوری داور در سوت خود دمید و بازی را تمام شده اعلام کرد!

 

او در این باره ادامه داد: همین الان از چند اشتباه داوری صحبت کردم که هر کدام از آنها می توانست باعث باز شدن دروازه حریف شود و یک تیم را برنده کند اما نمی دانم که چرا در قبال تیم تراکتور این اشتباهات داوری پیش می آید. این برای دومین بار بود که تیم داوری ما تنها یکی دو ساعت قبل از آغاز بازی تغییر کرد، من فکر می کنم برای هیچ تیمی در فوتبال ایران این اتفاق نیفتاده است، در هر صورت این تصمیمات باعث شد تا تیم ما علی‌رغم اینکه آماده صعود بود و می‌توانست در مرحله بعدی جام حذفی حضور داشته باشد به راحتی حذف شد.

 

رزاق پور در ادامه گفت: تیم ما چه گناهی کرده که اینقدر اشتباهات داوری باید در قبالش اتفاق بیفتد؟ چرا در جاهای دیگر این مسائل را نمی بینیم؟ سرمربی تیم همیشه ما را ترغیب می کند که درباره داوری حرفی نزنیم یا اعتراضی نداشته باشیم اما کار به آنجا رسید که خود او در پایان بازی حذفی به داوری اعتراض داشت و حتی اعتراض های خود را در نشست پایان بازی نیز اعلام کرد. در این باره هیچ چیز دیگری نمی توانم بگویم جز اینکه آرزو می کنم این چنین اشتباهات دیگر در قبال تیم تراکتور به وجود نیاید تا بتوانیم با تمام قوا در لیگ پیش برویم.

 

مدافع تراکتوری‌ها درباره از دست رفتن چند ضربه پنالتی توسط بازیکنان مطرح این تیم و دلیل از میان رفتن تمرکز این بازیکنان در طول بازی گفت: پنالتی ها همیشه شرایط خاص خود را دارد و قرار نیست هر توپی که تحت عنوان پنالتی به دروازه حریف شلیک می شود تبدیل به گل شود، هرچند ما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم اما بازیکنانی که پنالتی از دست دادند بازیکنان بسیار خوبی هستند که از دست رفتن پنالتی ها چیزی از ارزش‌های آنها کم نمی‌کند.

 

 

رزاق پور در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت این بازی دلیل نفوذ های کم تعداد او با توجه به درخشش در بازی های قبلی و ارسال پاس های منجر به گل و حتی گلزنی چه بود گفت:


ببینید هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و من هم از جمله بازیکنانی هستم که پیش از هر دیدار با برنامه پا به میدان می گذارم، به هر حال کادر فنی تیم در هر دیدار ممکن است تدابیری تاکتیکی برای تیم در نظر بگیرد و بازیکنان موظفند که این تدابیر را در طول ۹۰ دقیقه بازی به اجرا در بیاورد در این دیدار هم با توجه به شرایط خاصی که وجود داشت نمی‌شد بی‌گدار به آب زد و ما سعی کردیم همه چیز را کنترل کنیم ما در ابتدا تصمیم داشتیم در بحث گل نخوردن تدابیر سرمربی تیم را در زمین پیاده کنیم و به همین دلیل نفوذ های کمتری هم داشتیم و من هم تلاش کردم تا تدابیر مربیان را موبه‌مو در زمین پیاده کنم.

 

مدافع کناری تراکتوری ها درباره شرایط فعلی این تیم و البته مشکلاتی که درباره وضعیت بدنی بازیکنان تراکتور گفته می‌شود، پاسخ داد: ما از ابتدای فصل مشکلاتی داشتیم و فشردگی بازی‌ها منجر شد تا مشکل بدنی در تیم ایجاد شود، حالا با آمدن بدنساز جدید امیدواریم که این مشکل برطرف شود و بتوانیم با شرایط بهتر بدنی در بازی‌ها به میدان برویم. البته این را هم بگوییم برگزاری بازی ها در هر ۴ یا ۵ روز باعث می‌شود تا مربیان بدنساز هم زمان کمی برای بهتر کردن اوضاع بدنی بازیکنان داشته باشند.

 

رزاق پور در پایان گفت: به هر حال آنها تلاش خود را می‌کنند و مهم این است که ما بازی به بازی وضعیت بدنی بهتری را داشته باشیم که خدا را شکر همین اتفاق افتاده است و حالا امیدواریم در نیم فصل بتوانیم تمرینات بدنی خوبی داشته باشیم با شرایط بسیار بهتری نسبت به نیم فصل اول بازی های لیگ را آغاز کنیم باید از اشتباهاتمان درس بگیریم چرا که چند بازی را در همان ابتدای لیگ از دست دادیم این اتفاق در دور برگشت بازی‌ها هرگز نباید برای ما بیفتد. بنابراین به دنبال این هستیم تا بتوانیم بهترین نتایج را کسب کنیم و چرا که اول و آخر نام تراکتور ماندگار است و باید سعی کنیم تا پرچم این تیم را بالا نگه داریم در حال حاضر همه عوامل تیم بیشترین تلاش خود را به کار بستند تا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و به دنبال آن هم دل هواداران را شاد کنیم و هم تراکتور را به جایگاهی برسانیم که لیاقت آن را دارد.

دیدگاه‌ها