کد خبر : 1800238 | 04 دی 1400 ساعت 02:41 | 200.7K بازدید | 152 دیدگاه

مدافعان گلزن و مهاجمان تیزچنگ؛

تیم منتخب هفته یازدهم لیگ برتر

تیم آنالیز "ورزش سه" ۱۱ بازیکن را برای حضور در تیم منتخب این هفته از رقابت‌های لیگ برتر آرایش داده است.

تیم منتخب هفته یازدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، در مسابقات این هفته که طبق معمول با فشردگی تمام و صد البته زد و خورد های بسیار همراه بود، ۱۱ بازیکنی که در ذیل به توضیح عملکردشان خواهیم پرداخت، به‌عنوان نفرات برتر در پست خود انتخاب شدند که قطعا این انتخاب‌ها کمی تا قسمتی سلیقه‌ای و بسته به شرایط و چیدمان در نظر گرفته شده و ممکن است برخی بازیکنان هم‌پستی در سایه یکدیگر قرار بگیرند. با این حال انتخاب بهترین‌های هفته، سنتی است که همواره‌ مورد استقبال هواداران فوتبال قرار دارد و ما نیز آن را ادامه خواهیم داد.

 

در میان بازیکنان برتر این هفته نام اسامی دیگری مثل آرمان رمضانی (استقلال)، مهدی مهدی‌پور(استقلال)، رامتین سلیمان‌زاده(آلومینیوم)، محمود قائدرحمتی(آلومینیوم)، معین عباسیان(هوادار)، بهروز نوروزی‌فرد(پیکان)، وحید امیری (پرسپولیس)، حامد لک(پرسپولیس)، سید حسین حسینی(استقلال)، شروین بزرگ(صنعت نفت آبادان)، محمد بلبلی (نفت مسجدسلیمان)، مسعود شجاعی (نساجی) و ... می‌توانستند در این جمع قرار بگیرند.

 

* دروازه‌بان

علیرضا حقیقی(نساجی)

سیو علیرضا حقیقی در لحظات پایانی مسابقه موجب شد که او را در تیم منتخب هفته قرار بدهیم؛ جلوتر از سید حسین حسینی دروازه‌بان استقلال که او هم می‌توانست گلر برتر هفته باشد. اما سیو حقیقی ارزش دیگری برای نساجی داشت؛ تیمی در تقلای حفظ نتیجه و پیروزی باارزش ۲ بر یک در شهر سرچشمه در شرایطی که بازی در ارتفاع نفس آن‌ها را گرفته بود.حقیقی با یک شیرجه بلند در لحظات پایانی توپ را از روی خط دروازه تیمش به کرنر فرستاد تا با وجود درد شدیدی که وجودش را گرفته بود، کارش را به نحو احسن انجام بدهد.

 

1677005

 

* مدافعان میانی

سامان فلاح(پیکان)

مدافع دهه هشتادی تیم پیکان در مصاف با سپاهان یکی از مستحکم‌ترین مدافعان خودروسازان بود. فلاح در این مسابقه روی بیشتر ارسال‌های بازیکنان با تجربه سپاهان موفق عمل کرد و تقریبا در تمام نبردهای هوایی برنده بود. این بازیکن که دوباره جایگاه خودش را در مرکز خط دفاعی پیکان به دست آورده توپ‌های زیادی را از داخل محوطه جریمه دفع کرد و علاوه بر کارهای تدافعی، روی ضربات ایستگاهی نیز توانست چندین بار خطرساز ظاهر شود. این بازیکن بلند قامت از پس مهاجمان بلندقامت سپاهان همچون شهریار مغانلو و سجاد شهباززاده برآمد و اجازه خودنمایی به این دو فوتبالیست گلزن را نداد.

 

1677038

 

محمد طیبی(صنعت نفت)

محمد طیبی ستون استوار دفاعی نفت آبادان در دیدار دشوار زردپوشان در فولاد آرنا بود. فولاد که با سه بازیکن به سمت دروازه نفت حمله می‌کرد، در نهایت مغلوب آرایش دفاعی فشرده تیم علیرضا منصوریان و هدایت آنها توسط محمد طیبی شد که به واسطه برخی از دلخوری‌ها با تمام توان مقابل فولاد بازی می‌کرد. طیبی که پیراهن تیم‌های مختلفی را در فوتبال ایران بر تن کرده، با وجود افزایش سن و سال همچنان بازیکن توانایی است و مربیان می‌توانند روی او حساب کنند و این از شانس خوب منصوریان است که او را به همراه دیگر با تجربه هایی مثل طالب ریکانی، حکیم نصاری، حسن بیت‌سعید و ... در اختیار دارد.

 

1677035

 

* وینگ بک راست

میلاد فخرالدینی(آلومینیوم)

اگر بازی‌های این فصل شاگردان خطیبی را ببینید، متوجه می‌شوید که او مثل دوران حضورش در استقلال که با نفوذهای سریع خود خطرساز ظاهر می‌شود، همان شادابی جوانی را دارد و در کنار آن یکی از عناصر موفقیت تیمش برای تبدیل شدن به بهترین خط دفاعی لیگ برتر در کنار نفراتی مثل محمدزاده، سلیمان‌زاده، آریاکیا و ... به شمار می‌رود. میلاد فخرالدینی در تقابل با وینگر و مدافع چپ سرعتی گل‌گهر سیرجان که نفوذهای پرشماری از آن جناح انجام دادند، سربلند بود و در کار دفاعی موفق کار کرد ولی در فاز هجومی نیز هماهنگی خوبی با اسماعیل شریفات داشت و پس از اینکه این بازیکن تعویض شد، فخرالدینی به‌عنوان هافبک راست نیز دونده و پر تلاش ظاهر شد؛ ضمن اینکه یک صحنه مشکوک به پنالتی در دقایق ابتدایی روی او گرفته نشد، اما با این حال فخرالدینی یکی از بهترین‌های تیمش در این بازی بود.

 

1677006

 

* وینگ بک چپ

جعفر سلمانی(استقلال)

ضربه‌زن، پرتلاش و بدون حاشیه، این چهره یکی از ستارگان این فصل استقلال است؛ جعفر سلمانی که شاید به عنوان یک خرید جدید سطحی کاملاً غیرقابل تصور برای هواداران استقلال داشته که اتفاقاً در ابتدای فصل چندان به خرید او خوش‌بین نبودند؛ سلمانی بعد از گلزنی مقابل سپاهان، در دیدار مقابل شهر خودرو را هم قفل بازی را شکست تا همچنان از ستاره‌های استقلالِ مجیدی باشد. بازیکنی که منتظریم تا در یکی از روزهای پیش‌رو سکوتش را بشکند و درباره فشارهای ابتدای فصل و حرف‌های نامربوطی که درباره‌اش به زبان می‌آمد صحبت کند.

 

1677010

 

* هافبک‌ها

میلاد سرلک(پرسپولیس)

هافبک دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت روز فعالی را در میانه زمین پرسپولیس در نبرد با ذوب‌آهن داشت؛ سرلک به مانند بازی‌های گذشته توانست اکثریت پاس‌های خود را به مقصد برساند و به خوبی در دوئل‌های نفر به نفر در میانه زمین، برنده شده و مالکیت توپ را در اختیار می‌گرفت تا نبض میانه زمین در اختیار شاگردان گل‌محمدی باشد. این درخشش از سوی سرلک در روزی که زوج جوانی را در کنار خود می‌دید سبب شد تا نام هافبک سرخ‌ها در جمع ترین‌های هفته جای گیرد.

 

 

مهرداد هدایتیان (نفت مسجدسلیمان)

در شرایطی پیروزی خانگی نفتی‌ها به دست آمد که هدایتیان یکی از عوامل تاثیرگذار در این پیروزی برای شاگردان کمالوند بود؛ هافبک پرتلاش MIS به جز دوندگی و آزار خط دفاعی حریف، به خوبی با یک فرصت‌طلبی و سانتری زیبا، پایه‌گذار گل دوم و تثبیت‌کننده پیروزی تیمش شد تا این‌چنین نقش‌آفرینی در برد شاگردان فراز کمالوند داشته باشد. هدایتیان به جز گلسازی، به خوبی از کانال سمت راست خط حمله نفت توانست نفوذ کند و روز پر رفت و آمد را در آن منطقه از زمین گذراند تا با یک نمایش قابل‌قبول به تیم منتخب هفته راه پیدا کند.

 

1677009

 

محمدجواد آزاده(پیکان)

هافبک تکنیکی و سرعتی خودروسازان تقریبا در هر پستی که مجتبی حسینی بخواهد در میانه زمین به میدان می‌رود. او که پست تخصصی‌اش هافبک دفاعی است، مقابل سپاهان به‌عنوان هافبک راست در سیستم ۱-۳-۲-۴ به میدان رفت و توانست نمایش خوبی ارائه بدهد. آزاده که یکی از ستاره‌های جوان پیکان محسوب می‌شود، با فرارهای خود روی ارسال‌های بلند مدافعان پیکان به پشت مدافعان سپاهان خطرساز ظاهر شد و در صحنه گل اول نیز به همین شکل برای علیرضا کوشکی یک توپ حاضر و آماده را مهیا کرد و روی تک‌گل تیمش تاثیرگذار بود و مقابل هافبک‌های سپاهان نمایش خوبی ارائه داد.

 

1677080

 

رضا جعفری(نساجی)

تبدیل به مهره چند پُسته نساجی مازندران در این فصل شده و توانسته در هر نقطه از زمین که به کار گرفته می‌شود، بهترین نمایش خود را ارائه کند. رضا جعفری پس از ساختن گل جنجالی هفته قبل مقابل آلومینیوم، دیروز هم عملکرد موثری مقابل مس رفسنجان داشت و با دوندگی زیاد در میانه زمین و نفوذ به خط دفاعی حریف و همچنین حرکت از کناره‌ها بارها خطرساز شد و توانست یک گل بزند و پاس منجر به پنالتی برتری تیمش را هم بدهد تا یک روز درخشان در سرچشمه داشته باشد.

 

1677008

 

* مهاجمان

محمدجواد محمدی(هوادار)

این بازیکن!  مرد جنجالی مسابقه پرسپولیس  که تحت تاثیر جنجالهای پس از هند قرار نگرفت  و به کارش ادامه داد . او تاثیر زیادی در کسب هفت امتیاز از سه مسابقه اخیر هوادار داشته و با نمایش‌های تاثیر گذارش برگ برنده رضا عنایتی در تیم تازه لیگ برتری شده هوادار بوده است.محمدی در هفته نهم مقابل پرسپولیس یک گل جنجالی زد. پاس گل مشکوک به آفساید شماره ۷ هوادار نیز مقابل ذوب آهن جنجالی شد اما او  با عملکرد عالی مقابل تراکتور توانمندی‌هایش را ثابت کرد و گلی زیبا برای بنفش‌های تهرانی به ثمر رساند.او بازیکن سابق استقلال در دوره علی منصوریان است و از خودمان می‌پرسیم این حد فاصل کجا بود؟

 

1677011

 

رودی ژستد(استقلال)

ژستد با عبور از روزهای ابتدایی که عملکردش مورد نقد هواداران بود، رفته رفته به فرم ایده‌آل خود نزدیک می‌شود و در مشهد توانست شکل جدیدی از سبک بازی خود را نشان بدهد و طلسم ۵۰۰ دقیقه گل نزدن‌هایش در لیگ ایران را شکست تا بعد از دو هفته موفقیت در گل‌سازی برای استقلال، این‌بار در قامت گلزن برای آبی‌ها حاضر شود و رضایت حداکثری هواداران و کادرفنی استقلال را نیز جلب کرده و همه نگاه‌ها را به خود متوجه سازد. مهاجم بنینی استقلال در مشهد، به جز گلزنی در نبردهای هوایی برنده مطلق بود و اجازه نمی‌داد تا بالاتر از او مدافعان شهر خودرو توپ را دفع کنند و این عملکرد درخشان رودی سبب آن شد که نام وی به عنوان مهاجم برتر در جمع برترین‌های هفته مطرح شود.

 

1676831

دیدگاه‌ها