کد خبر : 1800278 | 04 دی 1400 ساعت 11:19 | 205K بازدید | 57 دیدگاه

داور دست مهدی را خواند 

راهکار عجیب طارمی برای گلزنی! (عکس)

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو، در هفته‌های اخیر شرایط عجیبی را پشت سر گذاشته است.

راهکار عجیب طارمی برای گلزنی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، صحبت‌های زیادی درباره طارمی و خصوصا عدم گلزنی او مطرح شده که باعث نگرانی آبی و سفید پوشان شده اگرچه چیزی به اسم نارضایتی کادرفنی از او وجود ندارد با توجه به این که این مهاجم ایرانی مزایای بسیار بیشتری نسبت به مهارتش در ضربات پایانی در اختیار این تیم قرار داده است. 


علیرغم بدشانسی یا حتی گاهی عدم شایستگی او، به نظر می‌رسد مشکلی که طارمی در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند بیشتر روانی است و این در بعضی اقداماتی که او در برخی از مسابقات به کار می‌گیرد مشخص است، واضح‌ترین آنها در بازی برابر لیورپول بود که مهاجم ایرانی در طول آن به جای آن که خودش به سوی دروازه شوت بزند سعی کرد پاسی را برای یکی از هم‌تیمی‌هایش ارسال کند و همین اتفاق باعث شد موقعیتی بسیار خوب از دست برود. 


همین موضوع باعث شده که بازگشت به روند گلزنی برای طارمی بسیار حیاتی و ضروری به نظر برسد تا او بتواند بار دیگر به آن سطح از اعتماد به نفسی که پیش از این در پیراهن پورتو به نمایش گذاشته بود دست پیدا کند. 


در عین حال باید به این نکته توجه داشت که ما نمی‌توانیم او را با مهاجمانی در سطح جکسون و فالکائو مقایسه کنیم که می‌توانستند اغلب موقعیت‌هایشان را به گل تبدیل کنند. ویژگی که پورتو در حال حاضر ندارد و از این بابت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان نیز ضربه خورده و کنار رفته است و این مسئولیت تنها بر عهده طارمی نیست. 

 

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو


با همه این‌ها اگر بگوییم که طارمی فقط به گلزنی محدود نمی‌شود و کارهایی بسیار بیشتر از این انجام می‌دهد دروغ نگفته‌ایم. از این جهت می‌توان این بازیکن را به عنوان فردی شناخت که خط میانی را به خط حمله مرتبط می‌کند، بازیکنی که می‌تواند خطوط را برای ورود سایر هم تیمی‌هایش باز کند، آنها را در موقعیت گلزنی قرار دهد و همکاری بسیار خوب و مهمی در حرکات دفاعی داشته باشد. 


دیه‌گو آتایده فوتبال‌نویس پرتغالی با تایید تصمیم سرخیو کونسیسائو می‌گوید: حضور هر هفته او در میدان برای پورتو جای تعجبی ندارد و من حتی طرفدار این هستم که او را در ترکیب اصلی تیم ببینم. چون جدای از گلزنی، این بازیکن تمامی وظایفش را بدون نقص و کامل انجام می‌دهد. 


حالا باید این سوال را مطرح کرد که آیا طارمی آن مهاجم کشنده و خطرناک است؟ آیا هرگز به چنین مهاجمی تبدیل خواهد شد؟ پاسخ به این سئوال را باید از مدافعانی پرسید که مقابل او و حرکات پیچ‌وتاب دارش قرار می‌گیرند از جمله در بازی دو شب پیش مقابل بنفیکا که طارمی با تحرکش در تمام نقاط زمین چنان روی اعصاب آنها بود که بنفیکا باید قبل از اخراج اوتامندی و روی لگد جنجالی یارمچوک روی مهدی ده نفره می‌شد.

 

 

1677068

 

1677069


طارمی در این مسابقه برای راحتی بیشتر در دویدن جورابهای خود را از پشت سوراخ کرده بود که داور در نیمه دوم متوجه آن شد و او را مجبور کرد تا پارگی عمدی را با باند و چسب بپوشاند! حرکتی که مورد توجه کارگردان تلویزیونی قرار گرفته و او دقایقی پشت ساق پای ستاره ایرانی پورتو را دنبال می‌کرد،پایی که باید بختش با یک ضربه هوشمندانه خونسرد باز شود . اتفاقی که در بازی بنفیکا می‌رفت رخ بدهد اما مهدی بی‌تعادل سانتر ارسالی از راست را به زیبایی به تیر دروازه حریف زد...

 

دیدگاه‌ها