کد خبر : 1801123 | 08 دی 1400 ساعت 19:02 | 15.6K بازدید | 9 دیدگاه

شکست غیرمنتظره اراکی‌ها در بدترین زمان؛

صنعت نفت 3- آلومینیوم 1؛ طلسم‌شکنی در آبادان

طلایی‌پوشان نفت آبادان توانستند برای دومین بازی پیاپی در آبادان جشن پیروزی بگیرند و خود را از جمع فانوس به دستان لیگ جدا کنند.

صنعت نفت 3- آلومینیوم 1؛ طلسم‌شکنی در آبادان

به گزارش "ورزش سه" نبرد دو تیم صنعتی فوتبال ایران، یکی از مهم‌ترین تقابل‌های هفته دوازدهم لیگ برتر به شمار می‌رفت؛ تقابلی که دو تیم با انگیزه‌های متفاوت پا به آن گذاشته بودند. صنعت نفت بعد از 3 بازی شکست‌ناپذیری در لیگ برتر و جام حذفی به دنبال فرار از جمع فانوس به دستان لیگ و آلومینیوم به دنبال حفظ روند شکست‌ناپذیری در لیگ بیست و یکم و بقا در جمع مدعیان و کاهش فاصله با صدر جدول.

 

نیمه اول بازی در شرایطی دنبال شد که نفتی‌ها نمایش بهتری از خود نشان دادند و توانستند با گلزنی محمد طیبی پیروز به رختکن بروند.

در آغاز نیمه دوم و تغییراتی که رسول خطیبی انجام داد، آلومینیوم به گل تساوی توسط اسماعیل شریفات رسید اما روز خوب نفتی‌ها در نیمه دوم ادامه‌دار بود و آن‌ها بعد از خلق چند موقعیت گلزنی توانستند توسط محمدرضا غبیشاوی و حسن بیت‌سعید به گل دوم و سوم دست پیدا کنند تا برای دومین بازی پیاپی در بیرون از خانه جشن پیروزی بگیرند.

 

هفته دوازدهم لیگ برتر؛ جمعه: 1400/10/08 ساعت 17
استادیوم: تختی آبادان / بدون تماشاگر
داور: موعود بنیادی‌فر / کمک‌ها: علی میرزابیگی و حسن انتظاری؛ داور چهارم: وحید زمانی / ناظر داوری: ابوطالب طاهریان

 

صنعت نفت آبادان

احمد گوهری
حسین ساکی
محمد طیبی (از دقیقه 80: حکیم نصاری)
رضا یزدان دوست
امید خالدی
امید حامدی‌فر
محمود مطلق‌زاده
محمدرضا غبیشاوی (از دقیقه 72: سید فاخر تهامی)
طالب ریکانی (از دقیقه 89: مهدی حنفی)
حسن بیت سعید
شروین بزرگ

سرمربی: علیرضا منصوریان

 

 

آلومینیوم اراک

حسین پورحمیدی
رامتین سلیمان‌زاده
وحید محمدزاده
میلاد فخرالدینی
پوریا آریاکیا
مصطفی احمدی (از دقیقه 82: میثم مجیدی)
امیر نوری (از دقیقه 46: میثم آقایی)
محمود قائدرحمتی
اسماعیل شریفات
محمد علی‌نژاد (از دقیقه 46: امیرمحمد هوشمند)
نیما درودی

سرمربی: رسول خطیبی

 

 

اخطار:

محمود مطلق‌زاده در دقیقه 10، محمد طیبی در دقیقه 22 و امید حامدی‌فر در دقیقه 73 از صنعت نفت آبادان
رامتین سلیمان‌زاده در دقیقه 42، امیرمحمد هوشمند در دقیقه 54 از آلومینیوم اراک

 

 

لحظات حساس:

دقیقه 9: پاس کات‌بک عالی آریاکیا به درون محوطه جریمه صنعت نفت با ضربه اسماعیل شریفات همراه شد که شوت شریفات بعد از برخورد به مدافع نفت به کرنر رفت.
دقیقه 15: توپ‌گیری عالی حسن بیت‌سعید و کار تیمی خوب، نفتی‌ها را در آستانه رسیدن به گل قرار داد که واکنش به موقع حسین پورحمیدی مانع از این اتفاق شد.
دقیقه 18: اسماعیل شریفات با توپ‌گیری از خط دفاعی صنعت نفت، در موقعیتی عالی به توپ ضربه زد که شوت او خطرناک از بالای دروازه نفتی‌ها به بیرون رفت.
دقیقه 31: پاس در عمق عالی برای حسن بیت‌سعید مهاجم صنعت نفت را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان آلومینیوم قرار داد اما شوت بیت‌سعید با واکنش دیدنی پورحمیدی به کرنر رفت.
دقیقه 55: روی خط محوطه جریمه صنعت نفت توپ به شروین بزرگ رسید اما شوت مهاجم نفتی‌ها از کنار دروازه آلومینیوم به شکلی خطرناک به بیرون رفت.
دقیقه 69: پاس بلند از خط دفاعی صنعت نفت به حسن بیت‌سعید رسید که او توپ را به خوبی مهار کرد و با ضربه چرخشی شوتش را روانه دروازه آلومینیوم کرد که ضربه او به شکلی خطرناک از کنار دروازه از زمین بازی خارج شد.
دقیقه 78: ضربه ایستگاهی به دست آمده برای آلومینیوم اراک با شوت میلاد فخرالدینی همراه شد که ضربه او در چارچوب نبود و از کنار دروازه نفتی‌ها به بیرون رفت.
دقیقه 81: شوت زمینی و محکم میثم آقایی با واکنش عالی احمد گوهری به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 90+4: دو فرصت عالی گلزنی در دقایق پایانی بازی برای آلومینیوم با درخشش احمد گوهری به گل تبدیل نشد.

 

 

شرح گل:


صنعت نفت 1 - 0 آلومینیوم اراک (دقیقه 32 - محمد طیبی): بعد از ارسال کرنر توسط طالب ریکانی، شروین بزرگ و امید حامدی‌فر روی توپ تاثیرگذار شدند و در حوالی نقطه پنالتی توپ به محمد طیبی رسید و او توانست گل برتری تیمش را وارد دروازه صنعت نفت کند.
صنعت نفت 1 - 1 آلومینیوم اراک (دقیقه 56 - اسماعیل شریفات): روی یک کار تیمی، میثم آقایی توپ را درون محوطه جریمه به اسماعیل شریفات رساند که او اقدام به شوتزنی کرد و شوت او با واکنش ضعیف احمد گوهری همراه شد و به داخل دروازه صنعت نفت رفت تا بازی به تساوی کشیده شود.
صنعت نفت 2 - 1 آلومینیوم اراک (دقیقه 65 - محمدرضا غبیشاوی): بعد از دفع ناقص مدافعان آلومینیوم روی شوت بیت‌سعید، وینگر نفتی‌ها توپ را ارسال کرد و محمدرضا غبیشاوی توانست با ضربه سر عالی دروازه آلومینیوم را فرو بریزد و مجدداً تیمش را پیش بیندازد.
صنعت نفت 3 - 1 آلومینیوم اراک (دقیقه 90+3 - حسن بیت‌سعید): پاس کات‌بک عالی از فاخر تهامی با حرکت دامی زیبای شروین بزرگ همراه شد و توپ به حسن بیت‌سعید رسید و او توانست با ضربه نهایی دیدنی خود گل تثبیت‌کننده پیروزی نفت را رقم بزند.

 

اتفاق ویژه:

آلومینیوم اراک بعد از 11 هفته شکست‌ناپذیری امروز در آبادان مغلوب صنعت نفت شد؛ شاگردان خطیبی که در طول 11 هفته تنها 2 دروازه‌شان باز شده بود، امروز 3 بار مغلوب بازیکنان حریف شدند تا دو فاکتور مهم آماری ایرالکو در این فصل دچار تغییرات شود؛ نفتی‌ها هم برای دومین بازی پیاپی خانگی موفق شدند به پیروزی برسند و خود را از جمع تیم‌های پایین جدولی جدا کنند.

 

بهترین بازیکن:

حسن بیت‌سعید وینگر سرعتی و خوش‌تکنیک صنعت نفت امروز نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و خط دفاعی آلومینیوم را بارها آزار داد و توانست با ثبت یک گل و یک پاس‌گل بهترین بازیکن زمین باشد؛ به جز بیت‌سعید، شروین بزرگ و محمدرضا غبیشاوی در کنار احمد گوهری سنگربان نفتی‌ها جزو بهترین بازیکن مسابقه امروز به شمار می‌روند.

 

 

 

در حاشیه

* برخلاف حواشی فصل گذشته، علیرضا منصوریان و رسول خطیبی برخورد گرمی با یکدیگر پیش از شروع مسابقه داشتند.
* منصوریان نسبت به دربی خوزستان و تقابل با فولاد، 2 تغییر را در ترکیب تیمش داشته و امیدوار است تغییرات انجام شده به سود تیمش و کسب پیروزی خانگی باشد.
* رسول خطیبی که به مانند دیگر مسابقات فصل، سعی کرده کمترین تغییرات را در ترکیب تیمش داشته باشد و با یک تغییر در خط حمله و جایگزینی درودی به جای اسدی، آلومینیوم را به میدان فرستاده است.
* نفتی‌ها امیدوارند بعد از کسب پیروزی مقابل شهر خودرو، امروز دومین برد پیاپی خود در خانه را جشن بگیرند.
* آلومینیوم در کنار استقلال توانسته بهترین خط دفاعی را در تاریخ لیگ برتر در پایان هفته یازدهم از آن خود کند و شاگردان خطیبی امیدوار به آن هستند تا در پایان مسابقه امروز، این رکورد را برای خود حفظ کنند.
* محمد طیبی مدافع باتجربه نفت آبادان که امروز برای تیمش موفق به گلزنی هم شد، در دقیقه 80 دچار مصدومیت شد و قادر به ادامه بازی نبود؛ به نظر می‌رسد مصدومیت جدی گریبان‌گیر مدافع باتجربه نفتی‌ها شده باشد.

 

 

دیدگاه‌ها