کد خبر : 1801492 | 10 دی 1400 ساعت 16:10 | 63.2K بازدید | 21 دیدگاه

دعوا، کنایه، اعتراف و.....

بیست و یک نقل‌قول ورزشی برتر 2021

سال 2021 با همه فراز و نشیب هایش امشب به اتمام خواهد رسید. سالی پر از حوادث ریز و درشت که در آن نقل و قول های بعضا جنجالی را از شخصیت های مهم ورزشی شاهد بودیم.

بیست و یک نقل‌قول ورزشی برتر 2021

به گزارش "ورزش سه"، 2021 یک سال ورزشی ویژه بود، نه تنها به این دلیل که رویدادهای مهمی مانند مسابقات یورو یا بازی‌های المپیک تابستانی در سالی عجیب به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار شد. اتفاقات جذاب فقط در زمین ها و پیست های مسابقه نمایش داده نمی شد. نقل‌قول‌های نیز مطرح شده که از جذابیت خاصی برخوردار بوده است. 

 

 

1654020

 

 

1- برای سال ها تاتنهام هیچ حرفی برای گفتن برابر رقیب خود آرسنال نداشت و در دربی شمال لندن یک مغلوب تمام عیار بود ولی با آمدن مائوریسیو پوچتینو ورق برگشت و تاتنهام تبدیل به تیمی مدعی قهرمانی شد. از سوی دیگر افت آرسنال در سال های اخیر سبب شده موازنه قدرت در شمال لندن برابر شود با این حال آرسن ونگر مربی اسطوره ای توپچی ها همچنان تاتنهام را با فاصله زیاد از آرسنال می بیند.

تاتنهام فاصله با آرسنال را کم کرد؟ اخرین بار که چک کردم، هنوز 4 مایل و 11 جام با ما فاصله دارند.(آرسن ونگر)

 

 

1676532

 

 

2- یورگن کلوپ در پاسخ به سوالی در مورد اینکه مسی را ترجیح می دهد یا رونالدو، پاسخ جالبی داد.

تنها یک سلفی در گوشی خودم دارم و آن هم با مسی است. جالب است بدانید که رونالدو نیز در اتاق بود. (کلوپ)

 

 

1675201

 

 

3-رحیم استرلینگ از نوجوانی در باشگاه لیورپول حضور داشت و با همین تیم به فوتبال دنیا معرفی شد ولی در انتقالی جنجالی به سیتی رفت و با این تیم فاتح جام های زیادی شده است. او اخیرا فاش ساخت که در کودکی نه هوادار لیورپول بود و نه سیتی!

شاید نباید این را بگویم و قطعا الان زمان درستی نیست ولی در کودکی هوادار متعصب یونایتد بودم.(استرلینگ)

 

 

1669952

 

 

4-زلاتان ابراهیموویچ به اظهارنظرهای صریح و بی پروای خود معروف است و این بار نیز کسی را ناامید نکرد. او مقطعی را در لس آنجلس گلکسی توپ زد و خیلی زود نیز به فوتبال اروپا برگشت.

آنها(آمریکایی ها) خوش شانسند که من 10 سال زودتر به کشورشان نیامدم چون در غیر این صورت الان رئیس جمهور بودم.(زلاتان)

 

 

1577303

 

 

5- روملو لوکاکو پس از قهرمانی با اینتر در سری آ که در آن با گلزنی هایش نقش به سزایی داشت به چلسی بازگشت. 115 میلیون یورو برای جذب او هزینه شد در حالی که با لائوتارو زوج فوق العاده ای در اینتر تشکیل داده بود و گمان نمی رفت اینتر را ترک کند.

دلم برای لائوتارو تنگ شده است، حاضر بودم برای او در زمین بمیرم. او هم به چلسی بیاید؟ نه نه، همانجا باید بماند. من به اینتر برمی‌گردم(روملو لوکاکو) 

 

 

1677383

 

 

6-لیونل مسی پس از دو دهه و در پی مشکلات مالی بارسلونا برای تمدید با او، مجبور به جدایی شد. همه چیز برای تمدید مسی فراهم بود و فوق ستاره آرژانتینی حاضر شده بود نیمی از دستمزد خود را نیز کاهش دهد ولی خوان لاپورتا رئیس بارسا قطع همکاری را به سود باشگاه تشخیص داد.

ما درباره همه چیز به توافق رسیده بودیم، اما در آخرین لحظه، این اتفاق نیفتاد. من چیزهای زیادی درباره خودم شنیده ام. با این حال می خواستم بمانم و نتوانستم.(لیونل مسی) 

 

7-من نمی دانم چرا ما به عنوان یک ورزش به آماتورها اجازه می دهیم در مسابقات حرفه ای شرکت کنند.(شان مورفی، قهرمان اسنوکر، اندکی پس از باخت به سی جیاهویی آماتور در مسابقات قهرمانی انگلیس) 

 

8-هانسی فلیک پس از دو فصل هدایت بایرن و کسب 7 جام به دلیل اختلاف با مدیر ورزشی باشگاه کناره گیری کرد. او کمی بعد مربی تیم ملی آلمان شد

آنها مجبور نیستند عاشق هم باشند، اما آنچه مهم است این است که به صورت حرفه ای با هم برای موفقیت بایرن مونیخ کار کنند. (رئیس بایرن، هربرت هاینر در 11 آوریل)

 

 

1548790

 

 

9-روی کین اسطوره منچستر به عنوان کارشناس شبکه اسکای اسپورتس محبوبیتی مضاعف نیز پیدا کرده است. زبان تند کین و بی پروایی او در انتقاد سبب شده بسیاری تعقیب کننده برنامه هایش باشند. 

او فکر می کند که دهان منتقدان را می بندد. اما به نظر من این شرم آور است. او در چند ماه اخیر برای منچستریونایتد مایه شرمساری بوده است.  او فکر می کند اگر گل بزند، دهان منتقدانش را می ببندد. شرم آور است.(روی کین) 

 

10- کرونا مانند فوتبال است. یک تماس کافی است تا همه چیز را وارونه کند. (لئون گورتزکا بازیکن ملی فوتبال آلمان در 29 ژانویه) 

 

 

1672999

 

 

11- من در کودکی و نوجوانی همیشه فکر می‌کردم که اسم او Lotoma و نام خانوادگی اش Thäus است. این برای من همیشه به یادگار می ماند. روزی من به یک فروشگاه زنگ زدم و گفتم که یک پیراهن Lotoma با شماره 10 می خواهم. آنها گفتند که چنین چیزی وجود ندارد. سپس من اصرار کردم و این بار Thäus را به زبان آوردم و یک اتفاق جذاب رقم خورد.(یولیان ناگلزمان) 

 

12-سردبیر فرانس فوتبال در مصاحبه ای عجیب ادعا کرد که بزرگترین وسواس رونالدو این است که هنگام بازنشستگی توپ های طلای بیشتری نسبت به مسی داشته باشد و گفت که خود رونالدو این را به وی گفته است.

او غیبت من در گالا را به یک قرنطینه ربط داد که درست نیست.  من همیشه به هر کسی که برنده می شود تبریک می گویم، با اخلاق ورزشی و بازی جوانمردانه که از ابتدا به حرفه من شکل داد، این کار را انجام می دهم زیرا هرگز با کسی مخالف نیستم.  من همیشه برای خودم و باشگاه هایی که نماینده‌شان هستم برنده می شوم، برای خودم و کسانی که برای من آرزوی خوبی دارند برنده می شوم.( کریستیانو رونالدو) 

 

 

1672736

 

 

13-رویارویی اخیر لیورپول و استون ویلا به جهت بازگشت استیون جرارد به آنفیلد و به عنوان مربی ویلا، حساسیت های زیادی را موجب شده بود ولی یورگن کلوپ خیلی زود همه چیز را با یک جمله طنز عادی کرد.

امروز به هیچ سوالی درباره جرارد جواب نمی‌دهم. (یورگن کلوپ) 

 

 

1668998

 

 

14-اسطوره لیورپول یک بار دیگر با اظهار نظر خود خشم منچستری ها را برانگیخت. این بار سوژه او رونالدو بود!

با توجه به دوندگی پایین رونالدو و عدم شرکت او در کارهای دفاعی، بهتر است که در ترکیب اصلی حضور نداشته باشد.(جیمی کرگر)


15-رونالدو به منچستریونایتد نیامد که روی نیمکت بنشیند. من هم در کنار بعضی از بازیکنان بزرگ و فوق ستاره‌ها بازی کردم و همکاری تیمی آنها گاهی کمتر از چیزی است که انتظارش را دارید اما باید از این موضوع چشم‌پوشی کرد چون آنها هستند که در بازی‌ها دشوار گل‌های مهم و پیروزی‌بخش تیم را به ثمر می‌رسانند. به همین دلیل رونالدو باید در ترکیب اصلی باشد. من به هیچ وجه با این ایده استراحت دادن به او موافق نیستم. رونالدو به راحتی می‌توانست امشب از ابتدا به میدان برود.(پاسخ روی کین به صحبت های کرگر در مورد رونالدو) 

 

 

1677898

 

 

16-به عنوان یک هوادار من از فوق العاده ترین بازیکنی که در زندگی ام دیده ام تشکر می کنم، برای عناوینی که او به بردن آنها در بارسلونا کمک کرد، اینکه به من شخصاً کمک کرد تا به مونیخ و سپس انگلیس بروم.(پپ گواردیولا بعد از جدایی لیونل مسی از بارسلونا) 

 

17-شما همیشه باید سبک فوتبال‌تان را طوری سازگار کنید که بازیکنان در آن جا بیفتند و این موضوع نباید برعکس باشد. کریستیانو به عنوان یک بازیکن 36 ساله بسیار حرفه‌ای و فوق العاده است.(رالف رانگنیک بعد از انتخاب به عنوان سرمربی جدید منچستر یونایتد) 

 

 

1676562

 

 

18-پی اس جی با جذب لیونل مسی به عنوان بازیکن آزاد تمامی توجه جهانی را به سمت خود جلب کرد ولی فوق ستاره آرژانتینی در نیم فصل اول فقط یک گل در لوشامپیونا به ثمر رساند تا تحت انتقاد نیز قرار بگیرد. واکنش مدیر ورزشی پی اس جی به انتقادات جالب توجه بود.

کسی که از مسی انتقاد کند چیزی از فوتبال نمی‌داند.(لئوناردو) 


19-ما در سال 2017 توانستیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کنیم زیرا تیمی پر از تجربه بودیم. اما مهم‌تر از همه اینها ما در آن سال یک تیم واحد به شمار می آمدیم و همچنین رقابت بسیار بیشتری برای پست‌های مختلف در تیم وجود داشت. با این حال ما چنین فاکتورهایی را با وجود کریستیانو رونالدو از دست دادیم.(جان لوئیجی بوفون درباره دوران حضور رونالدو در یوونتوس) 

 

 

1672200

 

 

20-ژوزه مورینیو در اولین فصل حضورش در رم نتوانسته این تیم را در حد مدعی قهرمانی مطرح کند. او از منچستر و تاتنهام دو باشگاه قبلی خود اخراج شده و در رم نیز شرایط خوبی ندارد ولی همچنان از ایده های خود دفاع می کند. او پس از برکناری از تاتنهام ادعای جالبی را مطرح کرد.
هیچ راه و روش بهتری از مربیگری من در دنیا وجود ندارد.(ژوزه مورینیو)

 

 

1676174

 

 


21-در فاصله 5 دور مانده تا پایان این مسابقه و با اینکه همیلتون با وجود لاستیک فرسوده خود پیشتاز بود و 11 ثانیه با مکس فاصله داشت، ناگهان نیکولاس لطیفی راننده ایرانی ـ کانادایی تیم ویلیامز از مسیر خارج شد و به گارد ریل برخورد کرد. این اتفاق منجر به ورود خودروی ایمنی به پیست شد و به این ترتیب فاصله زمانی راننده‌ها از میان رفت و فقط ترتیب خودروها حفظ شد. خودروی ایمنی تا دور 58 یعنی دور آخر درون پیست بود و همیلتون تنها یک دور تا قهرمانی فاصله داشت اما با خروج خودروی ایمن، دوباره رقابت آزاد شد و مکس ورستپن به دلیل استفاده از تایر نرم توانست پیچ های باقی ‌مانده را سریع‌تر از لوئیس همیلتون طی کند و در حالی که تیم مرسدس و ردبول از شدت تعجب دهانشان باز مانده بود، از خط پایان بگذرد. 

نیکلاس لطیفی قطعا اشتراک مادام العمر رد بول را خواهد داشت.(کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول)


 

دیدگاه‌ها