کد خبر : 1801867 | 12 دی 1400 ساعت 17:45 | 72.9K بازدید | 43 دیدگاه

ستاره‌هایی که بیشتر از آنها خواهیم شنید؛

تیم منتخب جوان اول‌های لیگ برتر

اعتماد به جوان ها در لیگ برتر بیشتر شده است. این یک اتفاق مثبت است به این خاطر که موجب شناخت زودتر استعداد ها و هم چنین دوندگی بیشتر تیم ها در جریان مسابقات خواهد شد.

تیم منتخب جوان اول‌های لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، البته صرف دوندگی بیشتر موفقیت به همراه ندارد و حضور باتجربه ها در ترکیب هر تیمی برای موفقیت لازم است چرا که این دو طیف از بازیکنان لازم و ملزوم هم هستند و این تلفیق می تواند خوشبختی هر تیمی را به همراه داشته باشد. اعتماد به جوان ها در لیگ های حرفه ای دنیا سال های سال است که رسم شده تا جایی که بازیکنان رده سنی زیر 20 و زیر 23 سال هم تنها در روزهای فیفا برای حضور در اردوی تیم ملی آزاد می شوند. 

 

در فصل پیش رو حضور جوان ها در ترکیب تیم های لیگ برتری سرعت بیشتری به خود گرفته است؛ این حضور جدا از فوایدی که بدان اشاره شد موجب کاهش هزینه باشگاه ها هم خواهد شد. نگاهی خواهیم داشت به یازده بازیکن برتر جوان لیگ برتر  در فصل جاری که می توانند یک تیم را تشکیل دهند. 

 

 

 

دروازه‌بان

 

 

علیرضا رضایی (استقلال)
این دروازه بان که فصل گذشته در پیکان بازی می کرد در ابتدای فصل با وجود حضور رشید مظاهری در استقلال و هم چنین ادامه حضور حسینی در جمع آبی ها ریسک کرد و با استقلال قرارداد امضاء کرد. این ریسک جواب داد و این دروازه بان جوان در دیدار با نساجی نشان داد دروازه بان آینده داری است و می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. او بعد از بازی با نساجی هم فرصت حضور در ترکیب آبی ها را به دست آورد و اینروزها البته از تمرین در کنار حسینی و مظاهری می آموزد تا در فرصت جدید نمایش بهتری در ترکیب آبی ها داشته باشد. 

 

 

 

 

مدافعان

 

 

امیرمهدی جان‌ملکی (نساجی)
نوه عزت جانملکی؛ مدافع اسبق تیم استقلال. او از امیدهای سایپا به نساجی آمد و در ماه های ابتدایی حضور در نساجی خیلی به بازی گرفته نمی شد. با آمدن ساکت الهامی او فرصت حضور در ترکیب تیم را پیدا کرد و فصل گذشته در جریان بازی ها گل های حساسی برای نساجی به ثمر رساند. در فصل جاری شیوه بازی نساجی در دفاع تغییر پیدا کرد و از ابتدای فصل جاری با 3 مدافع بازی می کند. امیر مهدی جانملکی هم در سمت راست و هم در سمت چپ برای نساجی بازی کرده و جایگاهش در نساجی با توجه به اینکه از جمع مدافعان یکی کم شده تثبیت شده است. 

 

 

سامان فلاح (پیکان)
سامان فلاح اواخر فصل گذشته به ترکیب پیکان راه پیدا کرد و این فصل یکی از مهره های تاثیر گذار پیکان در خط دفاعی بوده است. در کنار بهروز نوروزی که مدافع 27 ساله این تیم بشمار می رود. اگر چه خط دفاعی پیکان در چند بازی از جمله استقلال و پرسپولیس با چالش مواجه شد اما در سایر دیدارها پیکان امتیازات خوبی را به دست آورد و اکنون یکی از تیم های نیمه بالای جدول به‌شمار می رود. پیکان چه در فصل گذشته و چه در فصل جاری بر اساس استراتژی تعریف شده از سوی باشگاه به جوان ها بازی می دهد و بازیکنان چون سامان فلاح باید خوشحال باشند که در تیمی چون پیکان توپ می زنند. 

 

 

 

1679142

 

 

امیرمحمد هوشمند (آلومینیوم)
امیر محمد هوشمند جز مدافعان بسیار جوان لیگ برتر به حساب می آید. او در تیم های پایه سایپا بازی می کرده و حالا مدافع آلومینیوم اراک به حساب می آید. میدان دادن به چنین بازیکنی آنهم در خط دفاع ریسک است که رسول خطیبی این ریسک را به جان خرید و حالا او در قلب خط دفاعی تیم آلومینیوم اراک یکی از مهره های موثر به حساب می آید. او که به اردوی تیم زیر 23 سال ایران هم دعوت شده پا به توپ خوبی دارد و پاس های طولی خوبی می دهد. قابل پیش بینی است این مدافع جوان در آینده ارایه گر بازی های بهتری برای آلومینیوم باشد چون روز به روز بر تجربیاتش افزوده می شود. 

 

 

1603547

 

 

 

صالح حردانی(فولاد)
صالح حردانی را حال باید جز بازیکنان شناخته شده لیگ برتر به حساب آورد چرا که او به لطف بازی های خوب برای فولاد در لیگ برتر به اردوی تیم ملی دعوت شد. صالح در جناح راست خط دفاعی تیم فولاد یک بازیکن سرعتی و ریز نقش است و ارسال های خوبی دارد. او هم چنین درفاز دفاعی به خوبی به تیمش کمک می کند و این ظرفیت را دارد که در آینده پیشرفت بیشتری داشته باشد  حتی در تیم ملی تبدیل به یک بازیکن اثر گذار شود. او رویای صعود به جام جهانی و حضور در این مسابقات را در سر دارد که به نظر نمی رسد خیلی برای او دور از دسترس باشد.

 

 

1637242

 


هافبک‌ها

 


بهزاد سلامی (تراکتور)
هافبک دفاعی تراکتور. او بعد از حضور رسول خطیبی در تراکتور شانس بازی پیدا کرد.  جدایی رسول خطیبی هم موجب نشد که فیروز کریمی این بازیکن را کنار بزند چرا که در زمان حضور فیروز کریمی در تبریز بهزاد سلامی بازی در لیگ قهرمانان آسیا را هم در کارنامه داشت. بهزاد سلامی در هفته های ابتدایی لیگ برتر به دلیل مصدومیت خیلی شانس حضور در میدان را پیدا نکرد اما خوشبختانه از بند آسیب دیدگی رهایی پیدا کرده و اکنون یک بازیکن تاثیر گذار در ترکیب تراکتور به حساب می آید. از خصوصیت های بازی او نمایش خونسردانه در ترکیب تیم است. 

 

 

1679139

 

 

 

محمد خدابنده‌لو (ذوب‌آهن)
محمد خدا بنده لو بازیکن پرورش یافته باشگاه پیکان است. بازیکنی که پیش از حضور در ذوب آهن بازی های متعددی را برای پیکان در لیگ برتر انجام داد و در این باشگاه به بازیکن پخته ای تبدیل شد. هافبکی در میانه میدان تیم ذوب آهن که هم در دفاع شرکت می کند و هم در حمله. خدا بنده لو یکی از بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی جوانان و تیم زیر 23 سال ایران بوده و به همراه دیگر شاگردان مهدی مهدوی کیا در بازی های شهر دوشنبه حاضر شد. قطع به یقین او این ظرفیت را دارد در سال های آتی بازی در تیم های بزرگ تر لیگ برتر را تجربه کند. 

 

 

1677427

 

 

 

یاسین سلمانی(سپاهان)
یاسین سلمانی در تیم ملی جوانان چهره شد. او زمان مربیگری امیر قلعه نویی هم در لیست 18 نفره سپاهان قرار می گرفت اما بازی نمی کرد. منتهی با آمدن محرم نوید کیا شرایط برای یاسین سلمانی تغییر کرد. او بعد از نمایش های خوب در فصل گذشته که با گلزنی هایش توام بود این فصل حضور پر رنگ تری در ترکیب سپاهان دارد و به یکی از بازیکنان قابل اعتماد محرم نوید کیا تبدیل شده اما حیف که به تازگی به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ بیرون از ترکیب مانده است. یاسین سلمانی جز معدود بازیکنان تیم زیر 23 سال است که به اردوی تیم ملی دعوت می شود. 

 

 

1672899

 


مهاجمان

 

 

امیرحسین حسین‌زاده (استقلال)
امیر حسین حسین زاده هم از جمله بازیکنانی است که از سایپا به استقلال آمد. او در سایپا بازی های متعددی را  در لیگ برتر تجربه کرد. البته او در این تیم با یک اتفاق تلخ هم مواجه شد. پارگی رباط در بازی دوستانه سایپا با یک تیم دسته سومی. وینگر چپ استقلال راست پا است تا به داخل بزند. فرهاد مجیدی از او گل می خواهد و تا به این جای کار نشان داده می تواند دروازه حریف را با چالش مواجه کند. امیر حسین حسین زاده نیاز به زمان دارد تا در ترکیب استقلال بیشتر از این ها خود را پیدا کند و در نهایت تبدیل به یک مهره موثر و  انگشت نما شود. 

 

 

 

1669664

 

 

علیرضا کوشکی (پیکان)
علیرضا کوشکی چندین سال پیش و در زمان مربیگری مجید جلالی در پیکان پیراهن این تیم را برتن کرد و چند فصل است که در این تیم بازی می کند و به بازیکن باتجربه ای تبدیل شده است. علیرضا کوشکی بیشتر در پست وینگر به میدان می رود. چپ یا راست خیلی برای او فرقی نمی کند. هر چند بیشتر در سمت چپ بازی می کند تا به داخل بزند. این بازیکن اهل گچساران 21 سال سن دارد و مثل همه بازیکنان جوان در این ترکیب آینده روشنی پیش روی اوست. بازیکنی که در خط حمله به میدان می رود به لطف گل هایی که می زند می تواند خیلی سریع نگاه ها را متوجه خود کند. 

 

 

1679141

 

 

ساسان حسینی(فولاد خوزستان)
از بین تمام جوانان لیگ برتری، ساسان حسینی فصل قبل بهترین گلزن بود که به تیم امید هم دعوت شد؛ مهاجم 22 ساله نفت مسجدسلیمان که عملکردی فراتر از انتظار داشت و توانست زیر نظر سید مجتبی حسینی و محمود فکری، بازی‌های موثری در تیمش به نمایش بگذارد. حسینی با زدن 8 گل و نمایش درخشانی که در نفت مسجدسلیمان داشت، مورد توجه امیر قلعه‌نویی قرار گرفت و پیش از شروع لیگ امسال به گل‌گهر پیوست، اما بعد از درخواست آلومینیوم راهی این تیم شد و سپس با نظر جواد نکونام به فولاد خوزستان پیوست. او حالا در فولاد به مرور زمان به شرایط خوب گذشته خود برگشته و یک پاس گل هم داده است.

 

 

1679143

 

 

به جز این ها جوانان دیگری هم در ترکیب تیم های لیگ برتری به میدان آمده اند و به خوبی نشان داده اند آینده روشنی پیش رو دارند. می شود به این اسامی ها اشاره کرد؛ محمدجواد کیا(شهرخودرو)، مجید نصیری(مس رفسنجان)، عرفان اسفندیاری (آلومینیوم)، امید حامدی فر(صنعت نفت)، محمد شریفی  (پرسپولیس)، امیرعلی صادقی(استقلال)، محمد سلطانی مهر(ذوب آهن)، حسین نخودکار(گل گهر)، محمدرضا غبیشاوی (صنعت نفت)، محمدمهدی محبی (پیکان)، محمدرضا آزادی (استقلال)، ابوالفضل عکاشه (شهرخودرو)، محمد قربانی (نساجی)، یونس اکبرپور(مس رفسنجان) و...

دیدگاه‌ها