کد خبر : 1802471 | 15 دی 1400 ساعت 14:14 | 164.8K بازدید | 45 دیدگاه

برای اینکه در آن تیم سرمربی شوم باید آنها را ببرم

دفاع تارتار از تصمیم جنجالی بازی پرسپولیس

مهدی تارتار بعد از روزهای دشوار در ذوب آهن حالا به آرامش نسبی رسیده و تیمش را به سوی بالای جدول هدایت می‌کند.

دفاع تارتار از تصمیم جنجالی بازی پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، تیم ذوب آهن در حالی موفق شد فجر سپاسی را با دو گل شکست دهد که این پیروزی شمار امتیازات شاگردان تارتار را به ۱۷ رساند و این تیم را در رتبه تک رقمی جدول قرار داد.

 

ذوب آهن حالا با پنج رده پیشرفت نسبت به فصل گذشته شرایط بهتری را در لیگ برتر دارد و حتی می‌تواند با کسب سه پیروزی از بازی های بعدی به جمع شش تیم بالای جدول اضافه شود؛ هدفی که در سالهای اخیر برای تیم سبزپوش اصفهانی دور از دسترس به نظر می‌رسید.

مهدی تارتار که در پیکان و نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی سالهای خوبی را تجربه کرد، در ذوب آهن با دشواری های بسیار کارش را آغاز کرد. ابتدا ماجرای قاسم حدادی فر پیش آمد که او نپذیرفت در کنار تارتار کار مربیگری را آغاز کند و سپس محمد صلصالی به دلیل مسائل مالی از ادامه حضور در کادرفنی این تیم انصراف داد اما روزهای خوب با چند نمایش سخت و دو پیروزی برابر تراکتور و فجر از راه رسید.

 

تارتار در گفتگو با خبرنگار ما به شرایط کارش در اصفهان پرداخته و همچنین در مورد ماجرای جنجالی اتهام ها به او و شاگردانش درباره شکست به پرسپولیس صحبت می‌کند.

 

این گفتگو را در ادامه بخوانید.

سوال: کار در ذوب آهن چطور است و آیا با شرایط جدید وفق پیدا کرده‌اید؟
تارتار: اصفهان شهر بزرگی است و یکی از قطب های فوتبال ایران به شمار می‌رود. از اینکه در اصفهان هستم بسیار خوشحالم و از روز اول با تلاش زیاد و جدیت کار را دنبال کردیم تا بتوانیم فصل خوبی را داشته باشیم. ما در پیش فصل، بیشترین تعداد بازی تدارکاتی را داشتیم و با چند اردو سعی کردیم تیمی را بسازیم که نه فقط در ابتدای فصل بلکه در طول مسابقات شرایط مثبت را رقم بزنند. نکته مهم در لیگ هم همین است که یک تیم در موفقیت استمرار داشته باشد. از همه بازیکنان که در تمرینات تلاش زیادی داشتند و همچنین کادرفنی تشکر ویژه می‌کنم.

 

سوال: درباره بازی با فجر صحبت کنید. یک برد خیلی خوب به دست آوردید.
تارتار: همینطور است. من قبل از بازی هم گفتم که این بازی می‌تواند ما را به رقابت بالای جدول اضافه کند و همانطور که حالا در جدول می‌بینیم این اتفاق رخ داده است. جا دارد از بچه‌ها هم تشکر کنم که در این بازی هر چه داشتند، گذاشتند و تلاش زیادی را انجام دادند و دو گل هم به ثمر رساندیم، فکر می‌کنم شایسته این بودیم که گل‌های بیشتری هم بزنیم. من از تلاش بازیکنانم راضی هستم، آنها خوب بازی کردند اما انتظار از تیم حتی بیشتر از این است. به نظرم ما رفته رفته بهتر خواهیم شد و همانطور که دیدید بازی‌های خوبمان را تبدیل به برد های خوب هم کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم که این شرایط ادامه پیدا کند.

 

1680029

 

سوال: در حاشیه این بازی هم یک اتفاق عجیب توسط میلاد جهانی رقم خورد و وقتی که آن شوت زیبا را زد رو به دوربین و شاید نیمکت صحبت‌هایی را به زبان آورد که بازیکنان جلوی دهانش را گرفتند. آیا اعتراض به شما بود؟
تارتار: نه اینطور نیست. خود میلاد در این باره صحبت کرد و گفت که ماجرا چیست ولی به هر حال میلاد از بازیکنان خوب ماست. بعد از گل دوم او را تعویض کردم چون دیگر کارش را انجام داده بود و با او صحبت کردم که گفت خطاب به یکی از بچه ها بود. به هر حال مساله خاصی نبود و همانجا هم تمام شد و رفت. بچه‌های ما همگی می‌دانند که نظم و انضباط مهمترین چیزی است که باید در تیم رعایت کنند.

 

سوال: تیم فعلی شما باخت های زیادی داشته و در عین حال بردهای مهمی را هم کسب کرده؛ نظر کلی شما درباره ترکیبی که دارید چیست؟
تارتار: من با خیلی از این بچه ها در تیم های دیگر هم کار کرده بودم و واقعا بازیکنان شایسته ای هستند. آنها حقشان است که در بالای جدول قرار بگیرند و واقعا این را در زمین هم نشان داده‌اند؛ هرچند که ما از ابتدای فصل در تمرین هم چنین چیزی را دیده بودیم و مطمئن بودیم که این به بازی ها هم خواهد رسید. در تیم فعلی ما نظم و انضباط مهمترین مساله است و بازیکنان این را به خوبی می‌دانند که باید نظم تیمی و فردی‌شان را رعایت کنند. ما همیشه اعتقاد داشتیم که با رعایت نظم، موفقیت های بعدی هم فرا خواهد رسید و بازیکنان ذوب آهن در تمرین بسیار تلاش‌گر هستند و برای موفقیت و نتایج خوب بیشترین تلاش را می‌کنند و واقعا باید قدر این بازیکنان دانسته شود. همه هم و غم آنها این است که طرفداران خوشحال باشند و اگرچه در ورزشگاه نیستند اما در خانه از بازی های خوب و سپس نتایج لذت ببرند.

 

سوال: در بازی پرسپولیس حواشی مختلفی به وجود آمد؛ باخت ۲-۰ و سپس سرازیر شدن اتهام های همیشگی که در فوتبال ایران رواج دارد.

 

تارتار: ما دیگر عادت کرده‌ایم اما امیدوارم که این دیگر تبدیل به یک عادت همیشگی در فوتبال ایران نشود چون می‌تواند همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد. من نمی‌دانم کسانی که این حرف ها را می‌زنند چه فکری می‌کنند. مطمئنم که بازی های قبلی و بعدی ما را ندیده‌اند. ما مقابل پرسپولیس شاید حتی بهتر از بازی با فجر و تراکتور هم بازی کردیم و بعید می‌‌دانم هیچ تیمی در ورزشگاه آزادی اینطور پرسپولیس را آزار داده باشد. در خط دفاعی بسیار مستحکم بودیم و شما دیدید که پرسپولیس فقط دو شوت در چارچوب زد که تازه یکی هم پنالتی بود. گل اول آنها هم که یک گل بادآورده بود. در عین حال دیدید که ما چند موقعیت خوب داشتیم که حامد لک ایستادگی کرد و نگذاشت دروازه اش باز شود. البته برای من جای دلگرمی دارد چون مردم ایران فوتبال را خیلی خوب می‌فهمند و حتی بعد از این بازی هم من پیام های زیادی از هواداران سایر تیم ها داشتم که تیمم را ستایش کرده‌اند و به دروازه بانم هم روحیه دادند.

 

 

سوال: خوب شد از دروازه بانتان گفتید. بعضی می‌گفتند تارتار عمدا دروازه بان سومش را بازی داده تا تیمش ببازد.
تارتار: بخاطر همین است که می‌گویم آنها بازی های قبلی ما را ندیده‌اند و حتی ترکیب ما را هم دنبال نکرده‌اند. در بازی نفت مسجدسلیمان پارسا جعفری عملکرد بسیار خوبی داشت و حتی یکی از سیو هایش به‌قول معروف در بین اهالی فوتبال دست به دست شد آنقدر که زیبا بود. در برابر رایکا هم عملکرد درخشانی داشت و کلین شیت کرد. من چطور می‌توانم همچین دروازه بانی را بیرون بنشانم؟ وظیفه من بعنوان یک سرمربی این است که آماده ترین نفراتم را در درون زمین قرار دهم و اگر هم در این بازی جعفری را روی نیمکت می‌نشاندم ظلم کرده بودم. البته مطمئن باشید اگر او روی نیمکت بود هم یک عده می‌گفتند دروازه‌بان آماده ای که در دو بازی اخیر خیلی خوب بوده، نیمکت نشین کرده تا تیمش نتیجه نگیرد. این چه حرفی است واقعا؟ می‌گویند او دوست دارد سرمربی فلان تیم شود، خب من اگر این هدفم باشد باید بتوانم آن تیم را شکست دهم. هرچند که اصلا این حرف‌ها هم نیست و من در هر تیمی که باشم برای آن تیم زحمت می‌کشم و الان هم هدف ما سربلندی ذوب آهن و کسب نتایج خوب این تیم است و هیچ چیز دیگری اهمیت ندارد.

 

سوال: با این دو پیروزی هواداران تیمتان خیلی امیدوار شده‌اند. فکر می‌کنید ذوب آهن بتواند مدعی باشد؟
تارتار: تیم ما پتانسیل خیلی بالایی دارد و واقعا این را در زمین هم نشان دادیم و یک ادعا نیست. اما باید واقع نگر باشیم. اگر شفافیت وجود داشت و بودجه تیم‌ها مقایسه می‌شدند، می‌دیدید که ذوب آهن جزو تیمهای متوسط و حتی ارزان قیمت از نظر هزینه است. بنابراین واقعیت را ببینیم و انتظاراتمان مطابق با واقعیت فوتبال باشد. ما تا آخرین لحظه تلاش می‌کنیم در هر بازی برنده شویم و وظیفه ما این است.

 

سوال: در نیم فصل چه برنامه‌ای دارید؟
تارتار: این را باید بگویم که امیدوارم حمایت بیشتری از تیم ذوب آهن بشود. درباره نقل و انتقالات زمستانی هم نکته مهم این است که در نیم فصل بازیکن خوب کم پیدا می‌شود و بودجه ما هم طوری نیست که بازیکن طراز بالای خارجی بخریم اما تلاش می‌کنیم با دقت، بازیکنانی را انتخاب کنیم که به ما کمک کنند.

 

دیدگاه‌ها