کد خبر : 1802480 | 15 دی 1400 ساعت 15:07 | 23.1K بازدید | 10 دیدگاه

نفس گیرترین انتخابات تاریخ ورزش ایران

ساعی آخرین ضربه را محکم زد (عکس)

هادی ساعی در یکی از نفس گیرترین انتخابات های تاریخ ورزش ایران توانست رییس قدیمی فدراسیون تکواندو را شکست دهد.

به گزارش "ورزش سه"، در روزی که شاید تصور می شد رییس قدیمی فدراسیون تکواندو بتواند مثل دوره های قبلی رقبای انتخاباتی خود را شکست دهد، هادی ساعی همه را با کسب 29 رای سورپرایز کرد.


سیدمحمد پولادگر که از سال 1379 ریاست فدراسیون تکواندو را برعهده داشت، از حدود 10 روز قبل با پایان دوره 4 ساله اش فدراسیون را ترک کرده بود، اما تصور می شد با توجه به اینکه سال هاست بر این مسند نشسته، بتواند بار دیگر رای اعتماد مجمع را بگیرد. با این حال به نظر می رسد تغییر اساسنامه فدراسیون ها و زیاد شدن تعداد اعضای مجمع کار دست پولادگر داد.
محمد جمشیدی، حسین حسین‌زاده دو کاندیدای دیگر این انتخابات بودند که پیش از آغاز مجمع انصراف دادند و سیروس رضایی نیز پس از انجام صحبت‌های خود به نفع پولادگر کناره‌گیری کرد تا پولادگر و ساعی دو کاندیدای نهایی انتخابات باشند.


اما قبل از شروع رای گیری در این انتخابات دوجانبه، پولادگر پشت تربیون رفت و وعده های جدیدی را به اعضا مجمع داد. رییس 21 سال اخیر فدراسیون تکواندو خطاب به 57 عضو مجمع گفت: «افزایش تعداد ورزشکاران به یک میلیون و دویست نفر، مربیان به ۱۴ هزار نفر، افزایش داوران بین‌المللی به ۵۰۰ داور، افزایش سهمیه‌های المپیک پاریس به ۵ سهمیه و ۵ سهمیه در پارالمپیک و هم‌چنین کسب ۳ مدال المپیک ۲۰۲۴ و ۷ مدال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ از مهمترین اهداف ما خواهد بود. این روزها خیلی‌ها درباره فدراسیون سیاه نمایی کردند. نادیده گرفتن موفقیت‌ها تاثیر نامطلوبی بر خانواده تکواندو گذاشت. خیلی‌ها شعار همدلی می‌دهند اما خودشان عامل چند دستگی شده‌اند. هیچ‌کس از فدراسیون طرد نشد حتی افرادی که در رسانه‌ها علیه فدراسیون و تیم‌های ملی صحبت کردند اما درهای فدراسیون به روی آن‌ها بسته نشد.»


در ادامه اما هادی ساعی حرف های تاثیرگذارتری در مجمع مطرح کرد و گفت: «همدلی میان خانواده تکواندو اولین و بزرگ‌ترین هدف من است تا خانواده تکواندو را دور یک سفره جمع کنیم. هم‌چنین حضور موفق در مسابقات بین‌المللی و مخصوصا المپیک پاریس دیگر برنامه من خواهد بود. تنها المپیکی است که ۳ سال وقت داشتیم تا سهمیه بگیریم. کارمان خیلی سخت است و امیدوارم ۳ سهمیه در آقایان و ۲ سهمیه در بانوان کسب کنیم. استعدادهای زیادی در سراسر کشور داریم که متاسفانه کشف نشده‌اند یا پس از کشف به حال خود رها شده‌اند. نمونه آن در المپیک جوانان آرژانتین بودند که ۲ مدال طلا کسب کردند. در کشتی هم دو نقره گرفتند اما در تکواندو خبری از آن‌ها نبود اما در کشتی آن دو نفر به یک برنز المپیک و طلای جهان رسیدند. این موضوع نشان می‌دهد که ما دچار ضعف هستیم و قهرمانان‌مان را رها می‌کنیم.»

 

1680058

 

1680059

 

1680060

 

1680061

 

1680062

 

1680063

 

1680064


جالب اینجا بود که هادی ساعی در پایان صحبت های خود از پولادگر تشکر کرد و رای گیری دقایقی بعد آغاز شد. بنیامین شکوه‌فر، معاون پارلمانی وزیر ورزش نیز از دادن رای خودداری کرد و گفت: «از آن‌جا که وزارت ورزش نگاه بی‌طرف به انتخابات فدراسیون‌ها دارد از دادن رای خودداری می‌کنم. بنابراین تعداد اعضای مجمع ۵۶ نفر هستند.»


با توجه به اینکه 56 نفر در رای گیری شرکت کردند و از آنجایی که رییس منتخب باید نصف به علاوه یک رای کسب می کرد، فرد برنده باید حداقل 29 رای کسب می کرد. شمارش آرا بسیار نزدیک و حساس دنبال می شد و نفس ها در سینه حبس شده بود. در نهایت این هادی ساعی بود که برخلاف پیش بینی ها توانست 29 رای کسب کند و در مقابل پولادگر 27 رای به دست آورد.


در واقع اختلاف دو کاندیدای نهایی فقط یک رای بود و ساعی با حداقل رای برای برنده شدن توانست بعد از 21 سال سکان ریاست فدراسیون تکواندو را از پولادگر بگیرد. دارنده دو مدال طلا و یک برنز المپیک که پرافتخارترین المپین ایران هم به حساب می آید، در دو دوره قبلی نیز به دنبال رقابت با پولادگر بود، اما هیچ وقت این رقابت به مجمع و رای گیری کشیده نشده بود.

 

دارنده دو مدال طلا و یک برنز المپیک که پرافتخارترین المپین ایران هم به حساب می آید، در دو دوره قبلی نیز به دنبال رقابت با پولادگر بود، اما هیچ وقت این رقابت به مجمع و رای گیری کشیده نشده بود.

 

جالب اینکه پولادگر در حالی که به عنوان نایب رییس کنفدراسیون آسیا در این انتخابات رای داده بود، بعد از اعلام نتیجه انتخابات درخواست بازشماری را ارائه کرد. البته پولادگر که نتیجه انتخابات برایش غیرمنتظره بود، دقایقی بعد درخواست خودش را پس گرفت.

دیدگاه‌ها