کد خبر : 1803279 | 19 دی 1400 ساعت 13:21 | 8.1K بازدید | 2 دیدگاه

مشکلات را که فهمیدند رفتند دنبال لابی؛

عباسی: یک درصد امید داشتم سرخابی‌ها حذف نشوند!

سعید عباسی برخلاف آنچه پیشتر درباره فرصت سه ماهه گفته شده بود، می‌گوید که تنها 12 روز برای جلوگیری از حذف پرسپولیس و استقلال فرصت بود.

عباسی: یک درصد امید داشتم سرخابی‌ها حذف نشوند!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که خبر حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، همچنان تیتریک رسانه‌ها و موضوع مورد بحث در محافل فوتبالی است، سردار عباسی عضو ارشد کمیته حرفه‌ای‌سازی در اولین صحبت هایش پس از کنار گذاشتن دو تیم سرخابی، با انتقاد از مجید صدری سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس، از همکاری این نهاد با دو باشگاه تهرانی گفته است. پیش‌تر صدری، کاظم اولیایی عضو این کمیته را متهم به عدم همکاری و تلاش برای حذف کرده بود.

 

عباسی همچنین در گفتگوی طولانی خود در مقابل این سوال قرار گرفته که اگر فرصت سه ماهه تعیین شده بود، چرا ای اف سی پیش از موعد مقرر حذف پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد؟ البته پاسخی که او داده، بعید است مورد قبول استقلال و پرسپولیس قرار بگیرد.

 

عضو کمیته حرفه‌ای‌سازی همچنین تاکید می‌کند که در تمام این سالها پرسپولیس و استقلال با «لابی» مجوز حضور را به دست آوردند اما این فصل کمیته تصمیم گرفت که برخورد سخت تری انجام دهد.

 

* معضلات را به باشگاه ها گفتیم
در کل وظیفه کمیته بدوی این است که بصورت سیستم کنترلی چک لیست های مربوط به معیار ها را در خصوص باشگاه ها بررسی کند و مشکلات را به AFC ابلاغ کند. بعد از اینکه پایان ثبت نام این قضیه یا بسته شدن پنجره بارگذاری انجام شد کمیته بدوی تازه وارد معرکه تصمیم گیری می‌شود و شروع به چک کردن تمام موارد می‌کند؛ مواردی که خود باشگاه ها بارگذاری کرده‌اند و در اختیار AFC گذاشته‌اند. ما بر اساس بارگذاری ها برنامه ریزی و پیگیری می‌کنیم و حتی با خود باشگاه ها هم هماهنگ کردیم و معضلات قضیه را به آنها گفتیم.

 

* به جای حل مشکلات، دنبال مقصر می‌گردیم
از جمعه که ابلاغیه آمد من بابت اینکه این همه همکاری داشتیم از دوستان گلایه داشتم. ما به جای اینکه کارمان را درست کنیم مدام دنبال مقصر می‌کردیم و نماینده مجلس و سایر آقایان را پشت خط می‌آوریم. برنامه فشرده است. وقتی که تیم ها یک سال وقت داشتند که بارگذاری هایشان را انجام بدهند (از اسفند ۹۹) این ابلاغیه ها به باشگاه ها داده شد که هر کسی می‌خواهد مجوز حرفه ای دریافت کند تقاضا بدهد. باشگاه هایی که در سیستم  در جام باشگاه های آسیا ندارند، شاید نیاز نمی‌بینند مجوز حرفه ای بگیرند و برای همان مجوز ملی اقدام می‌کنند اما چهار تیمی که محرز بود که بروند باید حتما مجوز حرفه ای می‌گرفتند. این قضیه پیش رفت تا بحث به رایی رسید که ما به AFC صادر کردیم و مواردی در خصوص باشگاه هایی که تقاضا کرده بودند را ابلاغ کردیم.

 

* صدری و آجورلو مقصر نیستند
متاسفم که آقای صدری چنین مسائلی را مطرح می‌کنند. ما نهایتا به این دو باشگاه بزرگ کمک کردیم که هواداران معضلات را به گردن این دو مدیرعامل عزیز نیندازند. الان آقای صدری و آقای آجورلو نه تنها در این قضایا مقصر نیستند، بلکه تمام سعی‌شان را هم کردند. این قضیه را در نظر داشته باشید که چرا سپاهان و فولاد مجوز گرفتند؟ چرا AFC آنها را تایید کرد؟ بخاطر این نبود که فقط ما تایید می‌کنیم، آنها هم دوباره تمام موارد را چک می‌کنند. از اسفند ۹۹ ابلاغیه آمده و دوستان تقاضای مجوز کردند. وقتی مدارک اصلی گرید A است، در این پنج معیار اصلا بارگذاری نشده و اصلا در سیستم، مالکیت این دو باشگاه مشخص نیست. نمی توان به  AFC اعلام کرد که دو باشگاه یک مالک دارند.

 

* حسابرسی نمی‌کنند چون دولتی هستند
رسالت کمیته هایی که از طرف AFC در اینجا ممیزی می‌کنند این است که این چک لیست ها را پر می‌کنند و هر چیزی که شما بارگذاری کرده‌اید، تایید یا رد کنند. وقتی اصلا حسابرسی انجام نشده و از این سمت ما می‌گوییم حسابرسی بفرمایید دوستان می‌گویند ما چون مشمول بحث دولتی هستیم، حسابرس ما حسابرس دولتی است. یکی از دوستان دیشب فرمودند که آقای مصطفوی بگویند به چه مجوزی سه ماه به باشگاه ها فرصت دادند. این را در جریان باشید که اصلا نه ما و نه کمیته استیناف به هیچ عنوان نه یک مدرک می‌توانیم اضافه کنیم و نه می‌توانیم چیزی کم کنیم. کلیه این مدارک ترجمه می‌شود و برای AFC ارسال می‌شود.

 

1646566

 

 

* دوازده روز برای استقلال و پرسپولیس مهلت گرفتیم
کمیته بدوی و کمیته استیناف هر کدام پنج عضو دارند؛ یک رییس و یک معاون و سه نفر دوستان کارشناس که یک نفر مسئول حقوقی است که آقای آل اسحاق هستند، آقای نیرآبادی مسئول مالی است و سه نفر از دوستان هم که از جمله بنده به عنوان کارشناس های ورزشی هستیم. وقتی اینها مدارک را بارگذاری می‌کنند، وقتی می‌گویند ثبت نام تمام است یعنی تمام است و دیگر هیچ مدرکی نمی‌توانید بگذارید چون خود اعضا هر کدام یک کد و رمز از AFC دارند. هیات بدوی وقتی نظرش را می‌دهد بعد از بسته شدن پنجره ما یک هفته تا ده روز بررسی هایمان را انجام می‌دهیم؛ لازم به ذکر است بخاطر عقب ماندن این دو باشگاه آقای مهدی یک نامه به AFC زدند و دوازده روز یک مجوز جدا برای این دو باشگاه گرفتیم که بلکه بتوانند چیزهایی که ما می‌دانستیم کم و کسر دارند را جایگزین کنند و بارگذاری کنند.

 

* مدیران پرسپولیس جزییات را که شنیدند، رفتند
ما از افشای موارد باشگاه معذوریم و نمی‌توانیم جزییات را افشا کنیم چون AFC اجازه نمی‌دهد و این موارد مستقیم به خود باشگاه ها مربوط می‌شود. در این چند روز کلیات مطرح شد. دوستان در جریان باشند کمیته بدوی بعد از بسته شدن این قضیه دوازده روز مجوز گرفت اما کار این دو باشگاه خیلی بیخ داشت و خیلی زمانبر بود که بخواهند خودشان را به این مدارک برسانند. دوستان در این مدت موفق نشدند. آقای آجورلو تازه آمده بود و آقای صدری بعنوان سرپرست بودند. اگر بخواهم جزییات را بگویم دوستانی که از پرسپولیس آمدند و به آنها گفتیم این مشکلات را داریم بعد از آن جلسه بلند شدند و رفتند و دیدند اصلا شدنی نیست که حسابرسی شود  و بعد هم در این مدت کم ترجمه و بارگذاری شود.

 

* فقط یک درصد برای صدور مجوز امید داشتم
ما به آقای اولیایی گفتیم شما سخنگو هستید. ما می‌گفتیم انشاالله بلکه بابت این بحث هواداری گسترده برای این دو باشگاه استثنایی قائل شوند ولی همانجا من ۹۹  درصد مطمئن بودم که شدنی نیست و یک درصد امید داشتم.

 

* تا از مشکلات مطلع می‌شدند دنبال لابی می‌رفتند
(در واکنش به اینکه یکی از نزدیکان باشگاه استقلال مدعی شده ما اسفند ۹۹ درخواستی نداشتیم و از مرداد ۱۴۰۰ ما شروع کردیم) آمدن و نشستن فرق دارد با اینکه ابلاغیه ها می‌رود. من همان زمان مدیرعامل آلومینیوم اراک بودم و خودم تمام این مستندات را دریافت کردم و سال قبلش هم در بحث صدور مجوز بودم. اینها را من و آقای مهدی می‌توانیم توضیح بدهیم. دوره های قبل هم اینطور بوده و به محض اینکه از جلسات ما مطلع می‌شدند و می‌دانستند یک باشگاهی مستندات لازم را ندارد، سریع لابی ها شروع می‌شد؛ اینکه وزیر زنگ بزند و شبانه به سراغ بقیه بروند. ما به جای اینکه کارمان را درست کنیم دنبال مقصر ها هستیم. آقای اولیایی چه خبطی کرده؟ ما به عنوان سخنگو قرارشان دادیم که صحبت کنند و بعد هم ما رای را صادر کردیم و نظرمان را به AFC دادیم و ریجکتی ها ریجکت شدند و آنها بعد به استیناف آمدند و تجدیدنظرخواهی کردند.

 

* با درخواست مهلت سه ماهه موافقت نشد
وقتی در این مدت نمی‌شود مدرکی بارگذاری کرد و هیچ مدرکی قابل قبول نیست ما آمدیم و یک نامه زدیم و امضا کردیم که آقای AFC شما زحمت بکش و اگر برایتان مقدور است این باشگاه ها گل سرسبد آسیا هستند به این دلیل شما یک زمان سه ماهه به ما بدهید و اینطور نبود که استیناف از خودش بگوید من سه ماه وقت دادم. ما از AFC درخواست کردیم و AFC نپذیرفت و نپذیرفتنش هم به این دلیل بود که پنج روز را قبل از این اتمام قضیه بعنوان فورس ماژور قرار داد که حرف آخر را بشنود. اینکه دوستان می‌گویند ۹۸ درصد، من نمی‌دانم چطور حساب کرده‌اند. یکی از این مدیران عامل در جلسات قبل از تصمیم گیری حضور نداشتند.

 

* مشکل گل گهر قابل حل نبود
گل گهر در یک آیتم مشکل داشت. قابل حل نبود چون خود دست‌اندرکاران مثل شیخ سلمان که بحرین را دارند، تمام تیم ها در همین موضوع ریجکت شدند. ۹ شهریور ۱۴۰۰ پنجره بسته می‌شد و آقایان تازه ۱۲ آذر آمدند و به ما می‌گویند ما هنوز حسابرسی نکرده‌ایم. این چه ربطی به کمیته دارد؟ آقای اولیایی چه بگوید؟

 

1539327

 

 

* استقلال و پرسپولیس در همه دوره ها مشکل داشتند
(اینکه صدری با هواداران، اولیایی رو تهدید کرد) قطعا در جلسه ای که خواهیم گذاشت این مسائل باید حل شود. ما همه جوره می‌گوییم ما روبروی هم نیستیم و بروید و مسائل را حل کنید. به اندازه زمانی که استقلال و پرسپولیس و باشگاه های دیگر در لیگ آسیایی شرکت داشتند، مشکل داشتند و فقط لابی و لابی گری بوده. شما می‌گویید فلان وزیر، آن وزیر هم ۵-۶ سال بوده، باید بگذاریم ثانیه آخر برویم؟ یک وزیر انقدر خودش را کوچک کند که پیش شیخ سلمان برود که این اتفاق بیفتد. هوادار اینجا ناراحت شود که عزت ما زیر سوال رفته است.

 

* نهایت همکاری را داشتیم
خود AFC بخاطر مشکلاتی که دارد باید سرش را پیش فیفا خم بکند و آمده با همه برخورد می‌کند. فقط استقلال و پرسپولیس نیست و بهترین تیم های عربستان را هم کنار گذاشته‌اند. من دیروز تاسف خوردم که اینهمه همکاری کردیم و هر نامه ای که فکر کنید دادیم. بقول آقای عزیزی خادم که گفت نامه سفید امضا می‌دهم هرچه می‌خواهید بنویسید و من را خرج کنید که مشکل دو تیم حل شود. نمی‌شد. 

 

* به مجوز ملی هم ورود کنید
خواهش می‌کنم در بحث مجوز ملی هم گهگاهی ورود کنید و ببینیم کسانی که مدعی هستند بعد از اینکه همه چیز تمام شد و هوادار بیخیال شد دنبال کارشان می‌روند؟ چطور بود که در پنج روز ده تا وزیر و مجلس را به هم دوختیم و همه کار کردیم که شاید بشود. به جای این قبلا انجام می‌دادید.

 

* گل گهر تمیزترین باشگاه ما بود
ما حداقل دو تیم دیگر هم نداریم که جایگزین شوند. ما گل گهر را ریجکت نکردیم. یکی از تمیزترین باشگاه های ما از نظر عملکردی بود اما AFC یک مورد را گیر داد که بعد از آن پرداخت شده که متاسفانه این قضیه اینطور شد.

دیدگاه‌ها