کد خبر : 1803304 | 19 دی 1400 ساعت 15:40 | 9.5K بازدید | 1 دیدگاه

سلیمانی: برای بازی دادن به جوان‌ها آن‌ها را حذف کردم؛

پایان سکوت سرمربی فوتسال زنان درباره حذف ستاره‌ها

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران به توضیح درباره شرایط تیم ملی و البته حذف نام چند بازیکن کلیدی و شرایط حضور در تورنمنت کافا پرداخت.

پایان سکوت سرمربی فوتسال زنان درباره حذف ستاره‌ها

به گزارش "ورزش سه"، فروزان سلیمانی که بعد از 7 سال مجدداً سکاندار تیم ملی شده و قرار است هدایت تیم ملی فوتسال زنان ایران را در رقابت‌های کافا 2022 برعهده داشته باشد، بعد از حدود یک هفته سکوت و پاسخ ندادن به حواشی پیش آمده درباره فهرست تیم ملی و حذف نام چند ستاره، سعی داشته تا در گفتگویی به شفاف‌سازی بپردازد.

 

سلیمانی ضمن تایید دعوت دوباره فرشته کریمی، در گفتگوی خود موضوع حذف نام چند مهره باتجربه را جوانگرایی برای مسابقات آینده تیم ملی دانسته است.

 

مشروح صحبت‌های سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران را در ادامه می‌خوانید:

 

* ازبکستان رقیب سرسختی برای ما در کافا خواهد بود

تورنمنت کافا نخستین بار برای فوتسال برگزار می شود؛ بنابراین با توجه به حریفانی که در این مسابقات حضور داشتند، هدفمان این بود تا با ترکیبی از بازیکنان جوان و با انگیزه درکنار ملی پوشان با تجربه به این تورنمنت اعزام کنیم. در مسابقات کافا به مصاف ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان می رویم. فکر می‌کنم رقابت با تیم های تاجیکستان و قرقیزستان چندان سخت نباشد و تیمی که همیشه با ایران رقابت می کند، ازبکستان است.

 

* امیدوارم بتوانیم یک جام به افتخارات فوتسال زنان اضافه کنیم

ازبکستان تیمی است که همیشه برای ما مهم بوده و دنبال جنگ روانی است؛ حس رقابتی که با ایران دارد به ما انگیزه بالایی می دهد تا بهترین عملکرد را داشته باشیم و یک جام به جام های پر افتخار فوتسال زنان اضافه کنیم.

 

* فرشته کریمی به تیم ملی دعوت شده و به اردو اضافه خواهد شد

تمام بازیکنان مختلف را زیر نظر داشته و بیشتر بازیکنان جوان و با انگیزه را در کنار فرزانه توسلی، سارا شیربیگی و فرشته کریمی دعوت کردیم تا بتوانیم روند رو به رشد داشته باشیم؛ البته فرشته کریمی به دلیل مسابقاتی که تیمش داشت قرار شد تا در اردوی نهایی یا در کشور تاجیکستان به تیم اضافه شود.

 

1681234

 

* رقبا مرتباً مشغول جوانگرایی هستند

من در کنار کادرفنی‌ام بازیکنان را مد نظر داشته و فوتسالیست‌هایی که سالها منتظر بودند تا در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند را دعوت کردیم؛ همانطور که می دانید رقابت های مختلف آسیایی در بخش قهرمانی و جام ملتهای قرار است یا در سال 2022 یا در سال 2023 برگزار شود. تیم‌های مقابل ما نیز ژاپن، کره جنوبی، چین، استرالیا بوده و بدون شک این تیم ها مرتبا در حال کار و تمرین هستند. تیم های حریف مرتبا جوانگرایی داشته و از بازیکنان باتجربه نیز استفاده می‌کنند.

 

* برای جوانگرایی روی نام 5 ستاره خط قرمز کشیدم

عدم حضور اعتدادی، زارعی، غلامی، ارژنگی و ملمولی در اردوهای تیم ملی به این دلیل است که میخواهیم جوانگرایی کرده و پشتوانه خوبی برای آینده تیم ملی فوتسال داشته باشیم؛ بر همین اساس به بازیکنان جوان که در لیگ فوتسال زنان حضور داشته و با انگیزه مسابقه می دهند، دعوت کردیم. خوشبختانه رقابتهای لیگ فوتسال زنان مرتبا در حال برگزاری است و بازیکنان هر هفته رقابت دارند و همین امر به ما و آمادگی بازیکنان کمک می کند.

 

* فدراسیون از بازیکنان باتجربه قدردانی کند

درخواستم از فدراسیون فوتبال این است از این بازیکنان با تجربه که سالهای برای تیم ملی فوتسال ایران افتخارآفرینی کرده و 2 جام قهرمانی فوتسال در آسیا را به ارمغان آوردند، تقدیر و تجلیل شایسته شود.

 

* 3 کرونایی در اردوی ملی داشتیم که به خانه رفتند

در ابتدای اردو، از تمامی بازیکنان تست کرونا گرفته شد که 3 بازیکن تستشان مثبت شد که بلافاصله سرپرست تیم اقدامات لازم جهت ترک اردو را انجام داد؛ قرار است تا از مابقی بازیکنان مجددا تست گرفته شود و سپس ملی پوشان به تیم های خود جهت شرکت در بازیهای لیگ بروند.

دیدگاه‌ها