کد خبر : 1803319 | 19 دی 1400 ساعت 17:07 | 16.9K بازدید | 11 دیدگاه

در تمجید از نمایش شجاعانه مس رفسنجان؛

تسخیر قلب‌های نارنجی در ورزشگاه آزادی (عکس)

مسی‌ها یکی از قفل های بزرگ لیگ و دشوارترین آن را باز کردند، دروازه استقلال در آزادی!

به گزارش ورزش سه، مس رفسنجان در جدالی تماشایی مغلوب استقلالی شد که سخت‌گیر‌ترین تیم لیگ برتری و نباز‌ترین آنهاست. تیمی که به خوبی در سیزده جدال قبلی خود نشان داده بود که سخت به حریفانش موقعیت می‌دهد و رسیدن به دروازه این تیم و باز کردن آن یکی از سخت‌ترین کارهای لیگ بیست و یکم شده است.

 

اما مسی‌ها با ارائه یک بازی با برنامه امیدها را به توانایی مربیان ایرانی زیاد کردند. شاید بتوان گفت که با برنامه‌ترین فوتبال را در جدال با استقلال همین شاگردان ربیعی به نمایش گذاشتند. حتی با برنامه‌تر از سپاهان و پرسپولیس. مسی‌ها هر چند سه بار دروازه‌ خود را در مقابل استقلال باز دیدند اما به سختی بتوان به استراتژی مس در فاز دفاع ایراد گرفت. هر سه گل دریافتی مسی‌ها را می‌توان بیشتر حاصل سهل‌انگاری‌ها و بی‌احتیاطی‌های فردی گذاشت.

 

 

1679561

 

 

مس به خوبی تعادل در نوع بازی را در جدال با استقلال به نمایش گذاشت. تیمی پر روحیه و با اعتماد به نفس که حتی تا آخرین دقیقه بازی نیز دست از تلاش برای متوقف کردن استقلال برنداشت. ضمن اینکه شاگردان ربیعی در حفظ توپ مقابل  استقلالی که بهترین پرسینگ از جلو و در میانه میدان را دارد، نمره قبولی گرفتند و در ساخت بازی و ایجاد موقعیت به یک روش و شانس اکتفا نکردند. تعادل در بازی شاگردان ربیعی آنجا مشخص بود که این تیم مبنای حمله کردنش را با تعداد بازیکن کافی گذاشته بود و دل به ضدحملات و یا ارسال توپ‌های کور نیاورد.

 

 

 

نه اینکه ستایش از بازی مس رفسنجان به معنای نادیده گرفتن کار تیمی و ارزش‌های فنی استقلال باشد اما جسارت این تیم و اعتماد به نفس عجیب شاگردان ربیعی در مقابل تیم صدرنشین و در پخش زنده تلویزیونی و بازی در ورزشگاه آزادی چیزی بود که مدت زمانی است چندان در فوتبال به دام محافظه‌کاری افتاده ایران مشاهده نشده بود. فوتبال مس رها شده از فوتبال فیزیکی صرف و دوندگی محض باب شده در فوتبال ایران بود و می‌شد طرح و برنامه تاکتیکی را در نوع بازی شاگردان ربیعی دید و این همان چیزی است که در فوتبال ایران این روزها کمیاب شده و به همین دلیل نمایش رفسنجانی‌ها بسیاری از طرفداران فوتبال را به سر شوق آورده است.

 

حجت شفیعی

دیدگاه‌ها